Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Justarman schreef:met fitzroy eens! die van mij gaan ook niet naar buiten nu! als hij al los gegooid wordt, gebeurd dat gewoon veilig in de binnenbak!
en iedereen zegt dat zijn paard/pony zelf wel heel voorzichtig is met bevroren grond, nou als hij toch niet gek gaat doen heeft het loslaten ook niet zoveel zin, en om te grazen hoef je het niet te doen met bevroren grond.. dus dan neem ik liever helemaal geen risico!
Grandmommy schreef:Justarman schreef:met fitzroy eens! die van mij gaan ook niet naar buiten nu! als hij al los gegooid wordt, gebeurd dat gewoon veilig in de binnenbak!
en iedereen zegt dat zijn paard/pony zelf wel heel voorzichtig is met bevroren grond, nou als hij toch niet gek gaat doen heeft het loslaten ook niet zoveel zin, en om te grazen hoef je het niet te doen met bevroren grond.. dus dan neem ik liever helemaal geen risico!
Dus volgens jou kun je een paard beter op stal laten omdat ie toch wel rustig is? Dat vind ik een beetje raar, want dan staat je paard dus de hele dag binnen. Het is voor een paard wel zo lekker om even naar buiten te kunnen, ook als het koud is.

. Hij loopt altijd op zijn eigen pootjes en is superhandig, dus ik wil hem de paddock niet onthouden. Hij vindt het practig, al die gaten en bulten, en graaft hele holen in de bevroren grond (op zoek naar wortels..?). Hij eet sneeuw en likt aan het ijs, en vermaakt zich de hele ochtend met zijn vriendjes. Zelfs in draf door de hobbels, ik zou het niet beter kunnen hoor, zoals hij er moeiteloos doorheen komt.
Die moet je tegen zichzelf beschermen.
Ze moet eerst een stukje stenen over, ik zorg dat dat wel eerst ontdooid is (lang leve het zout). Het eerst stukje wei ligt een beetje bobbelig, de rest ligt egaal. Gek doet ze met zo'n weer niet, ze stapt voorzichtig rond en gaat hooi staan knabbelen. Vaak gaat ze ook gewoon weer in haar stal staan. Volgens mij kan ze er beter mee omgaan dan haar baasje