Achterliggende gedachte bosrit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 08:43

ik ga de bossen in om lekker te zeveren met een vriendin
Geen gedressuur oid, maar wel soms een hindernisje mee dat in het bos staat.

Jammer genoeg is times niet zo geschikt voor de bossen, in de zomer ellendig van de dazen, en in de winter kan ik er bijna niet op blijven zitten....

rockey

Re: Achterliggende gedachte bosrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:06

ik doe het als afwisseling voor mijn paard (en mij ) hele tijd rondje rijden in die bak is ook niet alles. mijn paard vind het super leuk, alleen is ze vaak niet te houden, dus oefeningen rijden in de bossen komt er vaak niet van

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:42

Puur voor de ontspanning en afwisseling.
Oefeningen in het bos doe ik niet. Gewoon lekker conditie opbouwen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:54

Gewoon voor de ontspanning, en gezellig met mijn paard . Lekker even uitwaaien met wat stevige galopjes tussen door

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:59

Met Memuska rijd ik door het bos owv artrose. Toch betrap ik mezelf er op dat ik in het bos nog altijd aan het dressuren ben Vanaf ik er op zit moet ze "meewerken", en eenmaal losgewerkt moeten een paar pasjes sbi, travers, appuyeren... wel kunnen.

Met mijn bijrijds ga ik zelden of nooit naar buiten, simpelweg omdat ik er eerlijk gezegd een grondige pesthekel aan heb De eigenaars gaan er wel mee in het bos, zodoende hoef ik dat niet meer te doen. Als ze een paar weken op reis zijn probeer ik wel af en toe een bosritje te maken (dik tegen mijn zin maar goed, het paard hé...)

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:19

Ik ga het bos in om verschillende redenen! Soms om te trainen voor cross! Dus ook leuke natuurlijke hindernisjes mee nemen! Met de Krack doe ik dit niet maar maak inderdaad van de ruimte gebruik om lekker oefeningen te doen! En om eens goed te galoperen! Maar ok ga ik het bos in om gewoon even lekker te rijden!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:10

Leuke discussie Wij wonen aan de rand van het bos en hebben een (verlichte-)rijbak aan huis en een rijhal om de hoek zitten...

Ik vind het voor de paarden belangrijk dat er afwisseling is. Om ze direct uit hun stal/wei te plukken en dan gelijk in de bak aan het werk te zetten doet ook veel met hun gedachtegang qua werk. Je ziet ze dan al denken " ist weer zover". Zelf hou ik wel van afwisseling, voorheen werd mijn merrie door een bijrijder veelal in de bak gereden. Zelf ben ik meer een buitenritten mens, dus heb ik zomerdag zeker 4x per week bosritjes gemaakt. Alleen of samen (aangezien ik een vriendin heb die mijn andere paard rijd). Verder zitten wij in een vrij paardenrijke buurt, met pensionstalletjes, fokkerijen en spring-/dressuur stallen...afwisselend rijden we allemaal buiten, eens in de zoveeltijd met zijn allen bijv. een ontspannen buitenrit. Dan wordt er veel gestapt en gedraaft en lopen de paarden lekker aan de lange teugel terwijl wij wat afkleppen.

Andere dagen als we alleen rijden of met zijn tweetjes zijn we wel serieus bezig met dressuren terwijl we door het bos rijden. Vaak train je de ene dat wat zwaarder als de andere dag, dus ook lekker losrijden doen we dan op buitenrit. Soms rij ik ze in het bos los om daarna in de bak of op de gras-baan te gaan rijden.

Aan mijn paarden merk ik dat ze veel vrolijker zijn, niet meer met opgekropte energie zitten en het bevordert de training positief. We gaan in sprongen vooruit.

Zelfs nu winterdag gaan we nog naarbuiten. Nu alles bevroren is had ik ze anders in overleg met de bijrijder stil laten staan. Maar nu stap ik alsnog op en gaan we gewoon anderhalf uur met sneeuw etc. door het bos stappen (ze hebben geen ijzers onder)...Hebben ze toch beweging gehad en ze vinden het prachtig.

Nee ik ben echt voor afwisseling in het rijden, dus ook buiten lekker ontspannen langeteugel rijden of toch enig sinds serieus aan het werk...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:50

talented schreef:
Of vinden jullie dat je je paard juist niet aan het werk moet zetten in het bos en gewoon met een lang teugeltje door het bos heen moet ploeteren?!
Haha! Nou, wil volgend jaar endurance starten.
Dus het is echt niet met een lang teugeltje door het bos kuieren voor Domenic hoor

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:28

Voor Shakyra en mij is het gewoon puur ontspannen..
Ik vind dat echt heerlijk zo op zondag ochtend!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:28

Mazzel-meid schreef:
Voor Shakyra en mij is het gewoon puur ontspannen..
Ik vind dat echt heerlijk zo op zondag ochtend!

Ik vind het ZO saai !

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:24

Ik rijd altijd dressuurmatig met een buitenrit . Oftewel, idd schouder voor, keertje eenvoudige wissel, verruimen etc. . Daarna heerlijk teugels los en lekker aan lang teugeltje rondstappen. Maar sloffen, of racen? Nee, dat doe ik niet.

Helaas is Sjors niet zo'n held in zijn eentje buiten, zodra het weer langer licht is ga ik dat dus op therapeutische basis vaker doen 's avonds .

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:35

Ohh Heerlijk elke Zondag naar buiten alleen of met mijn vriendin..
Of ik op paard en eigenaar met Paard en wagen..
Het maakt niet uit hoe maar ons zie je er elke zondag..
Lekker de stress van de week eruit rijden.. En dan
Weer fris van start kunnen gaan maandag op werk ..

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:40

Ontspannen, genieten, wel veel tempowisselingen, maar alleen op de zit, alles met een lange teugel dus

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 05:10

Ik ga naar het bos om even niet hard aan het werk te hoeven en even geen gezeur te hebben. Gewoon lekker relaxen en nergens aan denken.
En natuurlijk om keihard bergjes op te galopperen. Geweldig!

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:31

En hoe denkt de ts hier zelf over?

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:57

Tinkerhorse schreef:
En hoe denkt de ts hier zelf over?

Zoals je hierboven las,
Hij vind het saai!

Ofniet Wouter

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:01

Bij mij is een bosrit niet saai
Ik heb altijd minstens een keer een hond achter me aan. Verder moet je op zoindag slalommen om de kinderen op het ruiterpad en op de hei moet je opassen dat je geen koe achter je aan hebt.
Maar ik vind buitenrijden honderd keer leuker dan rondjes in de bak op een paard dat niet vooruit te branden is omdat hij er ook geen drol aan vind.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:47

Een buitenrit is bij ons echt ontspanning, nu is er hier niet zo veel bos beschikbaar, dus ruimte voor oefeningen is er ook niet. Een buitenrit is bij mij bedoeld om een paard fris te houden, dan ga ik 'm niet lastig vallen met dressuurmatige training.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:01

Armani vind het heerlijk om naar buiten te gaan, en omdat ie zo ontzettend braaf is, ben ik het ook leuk gaan vinden. Voor ons is het ontspannen, lekker lang teugeltje. Genieten van de omgeving en lekker kletsen met degene die mee is.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:35

ik doe beide, de ene keer ga ik het bos in voor de ontspanning en trek ik een lekker sprintje en de andere keer ga ik in het bos rijden om echt te trainen (ook leuk als afwisseling voor je paard)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 14:36

lekker naar het bos/strand vind ik zelf heerlijk
maar mijn paard ook want ze is soms zo blij dat ik er wel eens naast lig
ik omdat ik vlak bij het bos/duin woon ga ik ook wel eens in de bak rijden en stap ik 25 min. uit in het bos
uitstappen in de bak doe ik echt nooit dat is vreselijk saai

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:52

Was de bedoeling gewoon voor de afwisseling en ontspanning al lukt die ontspanning nog niet helemaaal

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:57

ik rij vaak in de bossen, als ze de dag daarvoor echt hard hebben gewerkt, dan is het meer voor de ontspanning. Of soms gewoon een buitenritje voor de lol, het paard moet een beetje opgevrolijkt worden.
En ik doe soms ook dressuur oefeningen als ik buiten rijd... en de bossen werken ook heel ontspannend voor wij..
en het is er ook gewoon mooi..
ik kom er bijna om alle redenen..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:54

Ik doe het enkel om mij en mn paard te ontspannen. Hij is helemaal vrolijk, de hele tijd de oortjes naar voren. Het tempo in draf ligt wel hoger, de galop is gewoon beheert en soms gaan we dan wel een keertje sneller als dat kan Is goed voor afwisseling, eens lekker niet denken aan dresuur ofzo