bloedbank met drachtige pony´s

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:42

Mirthe_ schreef:
Mensen praten overal over mee maar weten niet waar ze het over hebben...

Precies, Penny gehalte is ook schrikbarend hoog in dit topic zeg (o jee, ik heb het P woord gezegt, nu krijg ik problemen )

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:50

T@nj@ schreef:
Mirthe_ schreef:
Mensen praten overal over mee maar weten niet waar ze het over hebben...

Precies, Penny gehalte is ook schrikbarend hoog in dit topic zeg (o jee, ik heb het P woord gezegt, nu krijg ik problemen )

Deze reactie op zich is ook erg penny.

Maar wat ik me ook afvraag, net als roxiie, zit er in "de pil" paardenhormonen.

roxiie

Re: bloedbank met drachtige pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:00

Zijn er misschien ook Nederlandese sites waar hier iets over te vinden is??

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:20

Wat ik weet is dat er een heel stuk in de Bit heeft gestaan hierover, het is echt geen penny verhaal. In Nistelrode en op 2 andere plekken in Nederland zit zn aftapperij. Ik ken diverse ponies (manege's halen vaak daar ponies vandaan) en die zijn stuk voor stuk in minder of meerdere mate hun vertrouwen kwijt. Vaak komt het wel goed, maar ik vind het een zeer slechte zaak dat er voor het zwangermaken van vrouwen of varkens zomaar ponies drachtig worden gemaakt en daarna snel worden verkocht voor het veulen er is. Want die bloedprikkerijen hebben niks aan veulens wel zetten ze er wel goede hengsten op de merries.

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:52

BailyKarlos schreef:

Dat bedoel ik, ik heb het P woord gebruikt, doorgaans gaan alleen de echte "P's" daar direkt op reageren

MaiNat, ik zeg niet dat het een penny verhaal is, dus dat het niet waar is, in tegendeel, natuurlijk weet ik dat dit gebeurd. Alleen de reacties hoe zielig het allemaal is, iemand wil zelfs een pony gaan "reden" (ik heb het vermoeden dat ze redden bedoelt) en ja, een kennis haalt daar pony's weg en die moeten "" het vertrouwen in de mens weer terug krijgen" dat soort reacties, daar gaan mijn nekharen van overeind staan want het gros hier in dit topic heeft geen idee waar het eigenlijk over gaat...... Ik bedoel, beweren dat het een onderdeel is van vivisectie en blijkbaar niet eens weten wat vivisectie nou eigenlijk is, tja, dan ga ik roepen dat het penny gehalte nogal hoog ligt, gek he

Anniekskie schreef:
jullie vertellen allemaal verhalen over in de buurt!! Maar ga eens langs zo'n stal op en kijk eens hoe het allemaal gaat! Want die spookverhalen maakt iedereen er zelf van!! En incest komt bij een normaal gefokt paard ook wel eens voor!! Dus voordat je oordeelt ga eens ergens langs
(ps er zijn er ook een paar die dat allang hebben gedaan)

Anniekskie slaat naar mijn idee de spijker op de kop. Voor je oordeelt ga eens kijken, dan weet je waar je over praat. En ze zullen niet allemaal even vriendelijk zijn voor de paarden maar niet iedereen is het zelfde.

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:02

Bij mijn vorige pony was ook vaak bloed afgetapt toen ze drachtig was. Ze was heel erg schuw toen we haar kregen en je kon haar stal bijna niet inkomen want dan dacht ze dat er weer bloed afgenomen zou worden. Ik ga dit topic even helemaal lezen ik wil er wel wat meer van weten.

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:25

T@nj@ schreef:
BailyKarlos schreef:

Dat bedoel ik, ik heb het P woord gebruikt, doorgaans gaan alleen de echte "P's" daar direkt op reageren

MaiNat, ik zeg niet dat het een penny verhaal is, dus dat het niet waar is, in tegendeel, natuurlijk weet ik dat dit gebeurd. Alleen de reacties hoe zielig het allemaal is, iemand wil zelfs een pony gaan "reden" (ik heb het vermoeden dat ze redden bedoelt) en ja, een kennis haalt daar pony's weg en die moeten "" het vertrouwen in de mens weer terug krijgen" dat soort reacties, daar gaan mijn nekharen van overeind staan want het gros hier in dit topic heeft geen idee waar het eigenlijk over gaat...... Ik bedoel, beweren dat het een onderdeel is van vivisectie en blijkbaar niet eens weten wat vivisectie nou eigenlijk is, tja, dan ga ik roepen dat het penny gehalte nogal hoog ligt, gek he

Tja ik kan uit jou reacties alleen maar opmaken dat je zelf nog een pennymeid bent (een beetje kinderachtig doen met mensen waar je het niet mee eens bent gelijk een Pennystempel op te plakken). Niet erg natuurlijk.

Ik snap ook niet zo goed waar je al je "wereld kennis" vandaan haalt.
Er zijn zowel goede als slechte paardeneigenaren.
Een bloedpony zijn hoeft niet altijd rozegeur en maneschijn te zijn net zo min als het hel hoeft te zijn.

De ene is goed voor zijn pony's en de andere is minder goed.

Maar om meteen je conculsies te gaan trekken...
Zo zwart wit is het het leven nou eenmaal niet.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:58

Hmm, nee, penny ben ik wel geweest in mijn jeugd maar dan toch net even anders dan het tegenwoordig gaat ben nu ook een tikkie te oud om een penny te zijn (slechts 20 jaar ouder dan jij) dus tja, "wereld kennis" beweer ik niet te hebben, feit blijft wel dat ik durf te beweren dat ik langer met paarden bezig ben dan jij in leven bent, ik heb dus ook het een en ander gezien. Wereld kennis is het niet hoor, absoluut niet, maar fijn dat jij het zo ziet.

Zeg, vrolijk kerstfeest he

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:56

Voor ik mij in het kersfeest ga storten nog even dit:

BailyKarlos schreef:
Er zijn zowel goede als slechte paardeneigenaren.
Een bloedpony zijn hoeft niet altijd rozegeur en maneschijn te zijn net zo min als het hel hoeft te zijn.

De ene is goed voor zijn pony's en de andere is minder goed.

Maar om meteen je conculsies te gaan trekken...
Zo zwart wit is het het leven nou eenmaal niet.

Conculsies trek ik niet, conclusies ook niet

Het enige wat jij doet is mij herhalen:

T@nj@ schreef:
En ze zullen niet allemaal even vriendelijk zijn voor de paarden maar niet iedereen is het zelfde.

Dus wellicht ben je het toch met mij eens?

Maar goed, wederom een heel fijn kerstfeest he Afbeelding

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:39

De pony's die ik ken die daar vandaan komen (stuk of 10) hebben ook allemaal problemen met het vertrouwen, maar dat is natuurlijk maar een klein aandeel op het werkelijke aantal pony's die daar avndaan komen, dus wat kan ik hierop baseren, niets, dus ik snap niet dat andere dan gelijk zo negatief doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:14

In Nistelrode zit inderdaad een grote bloedtapperij, dit is tevens 1 van de grootste New Forestfokkers. Hier komen veel goede pony's vandaan, onder andere internationale toppers. (Kantjes Gogo Girl, Wiskerke Fred). Vroeger werden veel van de veulens gewoon op de paardenmarkt verkocht. Ook hebben ze aardig wat goedgekeurde hengsten, te zien op http://www.kantjes-newforest.com/.

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:33

juist ja.Ik ken enkele bloed pony's die daar vandaan komen en die lopen toch aardig dgoed in de sport.
Vaak kun je daar een leuke pony kopen voor relatief weinig geld.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:08

Neonlight schreef:
In Nistelrode zit inderdaad een grote bloedtapperij, dit is tevens 1 van de grootste New Forestfokkers. Hier komen veel goede pony's vandaan, onder andere internationale toppers. (Kantjes Gogo Girl, Wiskerke Fred). Vroeger werden veel van de veulens gewoon op de paardenmarkt verkocht. Ook hebben ze aardig wat goedgekeurde hengsten, te zien op http://www.kantjes-newforest.com/.

Hier komt dus onze pony vandaan, volkomen normale pony, goed van vertrouwen, goed verzorgd (ze was te goed verzorgd).
Dus de wild west verhalen die hier rondgaan, zijn voor 90% echt niet waar, flauwekul dus
Er is natuurlijk een percentage mensen die raar met paarden omgaat, of het nou bloedpony's zijn of gewone gebruikspaarden/pony's.

Dus vooral geen mensen zwart maken, die het op de juiste manier toepassen, zodat vrouwen die graag zwanger willen worden, dat door deze manier dus wel kunnen worden

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:01

geral schreef:
Dus de wild west verhalen die hier rondgaan, zijn voor 90% echt niet waar, flauwekul dus
Er is natuurlijk een percentage mensen die raar met paarden omgaat, of het nou bloedpony's zijn of gewone gebruikspaarden/pony's.

Dus vooral geen mensen zwart maken, die het op de juiste manier toepassen, zodat vrouwen die graag zwanger willen worden, dat door deze manier dus wel kunnen worden

Amen!