vreemde koper voor paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:49

Cassidy schreef:
Lees eens even deze pagina, en hoe snel er daar doorgaans gereageerd wordt.

http://bustedupcowgirl.com/scampage.html

Veel leesplezier.

ik heb pijn in mijn ogen van het lezen, maar wat is het toch leuk als ze gepakt worden!!!!!!!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:09

Ik denk dat je het goed gedaan hebt, want als je er niet zo'n goed gevoel bij hebt, moet je er gewoon niet aan beginnen! Ben trouwens ook erg benieuwd naar haar reactie.

anita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:15

Ik heb ook een paard te koop en ik kreeg ook deze mailtjes.
Ik ben er eerst op in gegaan maar later ook niet meer. Ik kreeg toch wantrouwen. Ik zou er als ik jouw was toch niet op in gaan. Tuurlijk wordt er wel gehandeld met America maar dat gaat vaak via een tussenpersoon of ze komen toch eerst wel zelf kijken neem ik aan.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:48

Heb net http://bustedupcowgirl.com/scampage.html gelezen en zag in eens Mr Smith staan die Karin ofsow heeft gepakt.
Vond het wel leuk om te lezen omdat waarschijnlijk diezelfde Mr Smith ons ook heeft gemaild

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 02:01

Ik zou er toch maar heel erg voorzichtig mee zijn...
toen mijn pony te koop stond, dachten ze geloof ik echt dat ik gek was,
eerst een mailtje van een vrouw uit België, ze was niet komen kijken etc, maar ze zou het geld overmaken, nou goed wij hadden zoiets van jaha dag, de bank kreeg idd een check binnen, deze was alleen niet gedekt...Dat heb ik haar ook goed laten weten via de mail...toen reageerde ze niet meer.
Snel daarna reageerd iemand uit Engeland, zelfde verhaal, maar niet meer op in gegaan.
Toen ik die had afgekaatst, kwam iemand uit Mexico...
Ja geloof je het zelf, daar was ik dus ook snel klaar mee.
Oja ze wilden allemaal betalen via WesternUnion...
Pff sommige mensen...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:25

Ik heb dit echt met verbazing zitten lezen! Die arme vrouw wordt nu al volledig zwart gemaakt, ze krijgt niet eens een kans maar wordt direct als oplichtster gebombadeerd met naam en toenaam! Echt ongelovelijk!
Het is doodnormaal dat amerikanen vanaf plaatsjes paarden kopen, tenminste bij ons ras moet je niet raar opkijken dat als je een paard te koop hebt staan je een reactie uit amerika krijgt. Puur om het feit dat de veulens hier 2000 euro kosten en daar 12.500 dollar.
Eerlijk gezegd vind ik het onbeschoft hoe jullie over die vrouw tekeer gaan.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:35

Het is idd heel sneu dat degenen die van goede wil zijn zo moeten lijden onder degenen die er maar een potje van bakken. Maar is dat niet op elk vlak zo?

Ik kan me heel goed voorstellen dat de TS, en iedereen die in dit topic heeft gereageerd, erg voorzichtig geworden is. Je hoeft niet iedere fout zelf te maken, je kunt ook leren van die van een ander.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:44

Maar waarom valt dat onder fouten maken? Elke potentiele koper zou een keuring verwachten en pas betalen bij goedkeuring. Of deze nou uit Amerika komt of niet! Daarna zeg je gewoon dat je verwacht dat ze het geld overmaakt en pas als dat netjes op je rekening staat inclusief transport en keuringskosten verscheep je het paard. Vraag of zij de transporteur regelt en betaal hem bij ophalen. Ik zie hier werkelijk niet hoe iemand je hiermee op kan lichten als je oppast!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:47

Zogauw er iets van WesternUnion in voorkomt kan ik me voorstellen dat je achterdochtig wordt.
En wees nou eerlijk wat moet een ruin voor toegevoegde waarde hebben om zoveel geld aan uit te geven. Een merrie of hengst kan nog voor de fok gebruikt worden maar een ruin moet het van zijn eigen kwaliteiten hebben als paard.

Nee hoor kan goed begrijpen dat mensen zo reageren. Een ander soort reactie/mail zou veel betrouwbaarder op mijn overkomen.

Zie dat Cassidy al de link heeft neergezet met allerlei andere verhalen.

Lees die verhalen anders eens IL, dan begrijp je het wellicht.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:48

Cheveyo schreef:
Zogauw er iets van WesternUnion in voorkomt kan ik me voorstellen dat je achterdochtig wordt.
En wees nou eerlijk wat moet een ruin voor toegevoegde waarde hebben om zoveel geld aan uit te geven. Een merrie of hengst kan nog voor de fok gebruikt worden maar een ruin moet het van zijn eigen kwaliteiten hebben als paard.

Nee hoor kan goed begrijpen dat mensen zo reageren. Een ander soort reactie/mail zou veel betrouwbaarder op mijn overkomen.

Zie dat Cassidy al de link heeft neergezet met allerlei andere verhalen.

Lees die verhalen anders eens IL, dan begrijp je het wellicht.

Verhalen genoeg gelezen, maar ik heb ook enorm veel vrienden en kennissen die jaarlijks paarden naar de VS verschepen. Waarbij de kopers het paard werkelijk nog nooit hebben gezien. Natuurlijk kan dit oplichting zijn, maar ik vind het onterecht en schadelijk voor de bewuste persoon om daar direct vanuit te gaan!

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:50

pff ik ben benieuwd of die vrouw nog een keer heeft gereageerd!! Ik zou haar denk ik ook niet helemaal vertrouwen... En ik zou het paard ook graag in NL houden denk ik.. Zou je hem evt. nog een beetje kunnen volgen --> niet dat ik dat zou willen maar toch.. het idee dat het kan...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:51

Dat kan IL maar zoals ik al zei die WesternUnionBank..

Anoniem

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:55

Als je een beetje googled kom je nog wat tegen

http://www.geocities.com/kenjagsd/hershe.html

tp://books.dreambook.com/kelridge/main.html (Als je verder scrollt, zie je een berichtje van haar met haar voor een achternaam Een duitse herder liefhebber. Denk nog maar eens goed na voordat je deze koper laat schieten. Als zij jouw telefonisch geld overmaakt, desnoods in dollars, wat is dan het probleem? Zie je paard maar te verkopen hier in Nederland, nog niet zo makkelijk hoor. Ken er zat die er maanden mee zijn blijven zitten en toen de eerste de beste handelaar of laag bot moesten accepteren.

Succes

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:17

als ze het nou gewoon niet vertrouwd zou ik het ook niet doen stel je doet het wel en toch was die vrouw niet betrouwbaar ben je wel mooi je geld en je paard kwijt en als je nou liever je paard in nederland wilt laten wat is er dan voor probleem ik zou zelf ook niet mijn paard naar het buitenland laten verschepen enz.. ik zou hem liever dichter in de buurt laten.. en je kan ook maar niet zomaar bij die mensen controlern wat ze met je oude paardje allemaal doen.. niet alle mensen op aarde zijn goedaardig hoor..

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:19

ik zou het niet aan haar verkopen, als ze een beetje raar is, je weet maar nooit....

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:29

Het is vreemd, ik zou dr mssn als je meer weet gewoon laten kijken, maarja, als je veel van je paardje houd, maar moet verkopen neem ik aan dat je wilt dat die liever in Nederland blijft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:34

yousra schreef:
ik zou het niet aan haar verkopen, als ze een beetje raar is, je weet maar nooit....

Hoezo raar??? Ken je haar dan of zo??

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:50

Als zij zo graag wil dat die ruin röntgenologisch getest wordt, zou ik voorstellen dat zij daarvoor de kosten betaald. Of hij nou goed of afgekeurd wordt.

En natuurlijk al 't geld op je rekening hebben voordat ie op transport gaat.

Ik ben 't wel met Irish Lady eens, dat er wel van 't ene op 't andere moment van 't slechtste uitgegaan wordt.

Die 600 euro aanbetaling waar Naadje24 't net over had, om de keuring van te betalen, wilde je die dan van de aankoopprijs afhalen? Lijkt me niet toch?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:12

irish_lady schreef:
Maar waarom valt dat onder fouten maken? Elke potentiele koper zou een keuring verwachten en pas betalen bij goedkeuring. Of deze nou uit Amerika komt of niet! Daarna zeg je gewoon dat je verwacht dat ze het geld overmaakt en pas als dat netjes op je rekening staat inclusief transport en keuringskosten verscheep je het paard. Vraag of zij de transporteur regelt en betaal hem bij ophalen. Ik zie hier werkelijk niet hoe iemand je hiermee op kan lichten als je oppast!

dat kan ,vaak sturen ze een ongedekte cheque en na 2mnd wordt het bedrag opeens terug geboekt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:34

Cheveyo schreef:

Gemiddelde prijzen voor gemiddelde rijpaarden richting Japan en de VS zitten rond de 15.000-30.000, ruinen dan. Merrie's en hengsten zijn nog duurder, die gaan richting de 30.000-150.000.

De duurste ruin die ik ben tegengekomen heeft 230.000 gekost en is naar het midden-Oosten gegaan.

Alle prijzen in euro's.

Ik denk gelijk aan jou, wat heb je nou aan een ruin om daar zulke bedragen voor neer te leggen. Maar het gebeurt wel, zeker bij internationale verkopen.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:40

heeft ze alweer gereageerd?

loolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:42

als ze het paardje echt wilt moet ze er ook wat voor doen...en als jij haar ziet en het echt niet vertrouwd kun je het altijd afblazen of zeggen dat er andere kopers zijn of zo... maar het is jou paard je moet het dus zelf wete...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:11

Maya schreef:
Cheveyo schreef:

Gemiddelde prijzen voor gemiddelde rijpaarden richting Japan en de VS zitten rond de 15.000-30.000, ruinen dan. Merrie's en hengsten zijn nog duurder, die gaan richting de 30.000-150.000.

De duurste ruin die ik ben tegengekomen heeft 230.000 gekost en is naar het midden-Oosten gegaan.

Alle prijzen in euro's.

Ik denk gelijk aan jou, wat heb je nou aan een ruin om daar zulke bedragen voor neer te leggen. Maar het gebeurt wel, zeker bij internationale verkopen.

Je laatste alinea snap ik even niet sorry. Welk 'zulk' bedrag bedoel je daar mee en bedoel je mijn Kit? Ik heb er zelf voor gekozen om zijn ballen te laten knippen na zijn behaling van vette 1e premie en res. dagkampioenschap als hengst. Daarbij is hij voor mij zijn eigen kwaliteiten dubbel en dwars waard maar daar ging het topic niet over.

Met die verhalen is het wel goed om ook te lezen hoe het kan gaan verlopen, niet zo verkeerd om daar op bedacht te zijn.
Zelf zou ik nooit mijn paard verkopen aan iemand die ik nooit zie. Mensen die het over zulke bedragen hebben zijn eerder handelaar of stinkend rijke lui die het in meervoud op de bank hebben staan waarschijnlijk.

Enne een gewaarschuwd man telt voor 2 toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:30

Ik denk dat je me daar even verkeerd begrepen heb Heb het totaal niet over Kit, waar haal je dat nou vandaan? Is toch niet relevant voor dit topic? Ik reageer op je opmerking over ruinen en foktechnisch. Ik bedoelde dus met name (maar ook andere rassen) rijpaardruinen (dus KWPN'ers oid) vanaf de 15.000 euro enzo. Ik bedoel een ruin, daar heb je fóktechnisch niks aan. Dus dan is het krom om daar bedragen van boven de 15.000 euro voor neer te leggen, vind ik, en ik dacht te begrijpen dat jij dat ook bedoelde. Maar toch worden die bedragen en veel hoger neergelegd.

Tuurlijk is een ruin verder een uitstekend geschikt rijpaard, en kan je er nog veel aan hebben, maar imo kan je voor hengsten en merries dus meer vragen omdat je daar nog mee kan fokken.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:36

Je zei 'ik denk gelijk aan jou', ik begreep dat je aan mij (en mijn ruin) moest denken maar blijkbaar bedoel je 'ik denk hetzelfde als jij'