paard voluit laten gaan in heb bos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:10

ik ga wel eens met vrienden in het bos RaCen,, egt heel leuk maar wel heel hard. Dit moet je alleen doen in een vbos dat je kent zodat je weet wat er kan komen / gebeuren. MAar de pony's vinden het egt super geweldig en dan krijg je ze niet meer rustig na het racen egt zo grappig maar dan meot je wel een vertrouwbare pony hebben...

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: paard voluit laten gaan in heb bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:12

Ik liet eerst mijn verzorgpony paar keer flink langs de weg galopperen (zat een hondenuitlaat strook tussen, dus hij kon echt niet op de weg komen) en ik liet hem volop gaan. Vond ie heerlijk en ik ook
En op de terugweg ook weer laten gaan en toen we op het eind waren wou hij nog een keer . Het is alleen jammer dat ik al heel vroeg hem moet gaan inhouden, duurt best lang voordat ik hem weer in draf heb omdat hij het zo leuk vond, maar dat is ook niet zo gek voor een volbloed. Die blijven maar doorgaan

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:13

Ik laat hem ook altijd gewoon gaan hoor, hoe harder hoe beter. Nou ken ik hem al 8 jaar, dus ik weet gewoon dat het bij hem wel kan. Als je niet zeker weet dat je paard niet door het lint gaat zou ik het gewoon even uitproberen op een bospad dat niet al te lang is en niet te dicht bij de grote weg is.
Maar het is iig mijn grootste hobby, boscrossen.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:02

Zolang het pad maar lang genoeg is kan ik mijn paard voluit laten gaan.
Dan wordt hij op een gegeven moment wat moe en neigt hij terug naar een handgalopje, waarna ik hem fijn kan terugpakken.

Gisteren nog samen met een stalgenoot voluit gegaan, halverwege hebben we uit voorzorg de paarden iets teruggenomen (wat dus aanvankelijk niet lukte) omdat er een WC-hokje langs het pad stond.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:22

Ik heb hier geen bos

Maar op het strand moet hij wel verplicht even heel hard Op het strand kan er niets gebeuren, tenzij het heel druk is.

Ook hebben we hier wat dichterbij een dijk, 7 meter breed, naast het spoor, verder geen verkeer oid., 4 km lang, daar mag hij ook wel even voluit.
Voordat hij aan het einde is, is hij wel weer gestopt, want 4 km keihard racen houden ze niet zomaar vol.

JeanetteF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:33

heey
ik rijd weleens in een soort park
daar heb je meerdere rechte stukken.
vind ze helemaal geweldig
en ik laat der ook lkkr gaan
ik heb weleens gehoord dat als je je paard inhoud
het meer energie kost voor je paard/pony

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:37

Ik heb ook geen bos, maar ben vanmiddag nog even op het strand geweest, heerlijk!
Staan in de beugels en gaan.

Zorg er voor dat je de situatie goed kan overzien, bochten zijn levengevaarlijk, net als kuilen, modder en autowegen.
Neem ook een stuk wat echt goed lang is, zodat je de ruimte hebt om goed op gang te komen en veel ruimte hebt om terug te nemen.
Het duurt veel langer om terug te komen vanuit rengalop dan vanuit een gewoon vlot galopje.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:37

heel af en toe, als het zand echt goed is, zonder kuilen.
rambo is al heel oud, en het zandpa moet dus echt goed zijn. en hij is erg lang, dus hij is aan het einde wel weer moe