hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
demireus

Berichten: 118
Geregistreerd: 22-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:28

Ik ging een keer mee met een vriendinnetje en toen vond ik het zo leuk dat ik ook op paardrijden wilde.

Tucktuck

Berichten: 1289
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:39

Ik ging vaak mee met vriendinnen naar de manege, en op de camping stonden ook paarden, dus wilden ik ook graag. Helaas mocht dit niet van mijn ouders. Uiteindelijk een anderen vriendin ontmoet die ook graag wilden maar niet mocht van haar ouders. Op een gegeven moment beiden ouders weten om te praten voor een longeerles. Nou van het een kwam het ander en uiteindelijk reden we samen op de manege.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:01

Ik was al sinds ik me kan herinneren gek van paarden en toen mocht ik op paardrijden toen ik nog een klein meisje was! :D
Ik ben niet via iemand ermee begonnen ofzo.

Capri10

Berichten: 30
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:11

Mijn moeder had mij en mijn zus opgegeven bij een manege toen ik een jaar of 9 was. Na twee jaar kregen we een eigen pony!

JvBfoto

Berichten: 41
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Arnhem

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:33

Mijn vriendin heeft me meegesleept naar haar haflinger, heeft me geleerd met paarden om te gaan en geintroduceerd met NH. Sindsdien heb ik hele dagen parelli dvd's gekeken en ben ik helemaal om wat betreft paarden :)

Minoes

Berichten: 1966
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:31

Als een klein meisje van 3 jaar kreeg ik een shet, daar heb ik alles op geleerd :)

BenaLaars
Berichten: 1369
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:36

voor mijn 10e verjaardag kreeg ik een 10-rittenkaart van mijn vader bij een manege waar mijn beste vriendin ook reed. Die dag begon mijn verslaving voor het leven..

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:49

JvBfoto schreef:
Mijn vriendin heeft me meegesleept naar haar haflinger, heeft me geleerd met paarden om te gaan en geintroduceerd met NH. Sindsdien heb ik hele dagen parelli dvd's gekeken en ben ik helemaal om wat betreft paarden :)

Hey Johnny!! Wat leuk, jij ook hier!

xroosx1e

Berichten: 164
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: Giessenburg

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

tis heel raar:
Ik woon ergens in de polder, dus overal zijn wel paardjes. alleen ik had er nooit echt naar gekeken. Maar op mijn 10de liepen er 3 paardjes aan de weg, in een bak hoor. Die ging ik aaien, en ik vond ze wel lief. Dus toen kwam ik thuis, en zei ik: Mag ik op paardrijden?. mijn moeder: Nou, daar moet je wel goed over na denken hoor! Want het is wel heel duur. Toen ben ik op de wachtlijst van de manege gezet. En ik ben heel veel met mijn vriendin meegeweest naar haar les. En toen na een jaar!!! had ik mijn eerste les , op mijn verjaardag. Nu rijd ik bijna 3 jaar. Superleuk!!

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:55

mijn buurmeisje zit op paardrijden en vroeg of ik een keer wilde kijken
en toen wilde ik ook paardrijden /3

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:58

Mijn kennissen hebben paarden, en ik ging vroeger altijd met papa mee daar naartoe elke zaterdag, en toen kwam ik steeds meer in aanraking met de pony's en paarden daar, af en toe er eens op zitten. Toen ben ik vanaf mijn 6/7e op les gegaan bij een manege. Daar een paar jaar gereden en toen kreeg ik een verzorgpony aangeboden, helemaal groen en onbeleerd. Pony laten beleren en rijden maar. Wat een drama hebben we meegemaakt. En nu heb ik haar alweer 11 jaar :)

musiqolog
Berichten: 3374
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:49

Tegen het einde van mijn studie liep ik ineens rond met de gedachte: "goh, wat zou het leuk zijn om paard te kunnen rijden, maar ik zal er maar niet aan beginnen." Kwam vermoedelijk ook door een paardengekke diergeneeskunde studerende huisgenoot. De plannen werden langzaam serieuzer en toen ik klaar was met mijn scriptie, stapte ik op de manege af.

Natuurlijk enorm spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. :)

xAng
Berichten: 36
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:34

Lessen in combinatie met voltige op een kleinschalige manege.

Lisasjer

Berichten: 36
Geregistreerd: 20-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:51

Ik ben begonnen op mijn 8e , bij ponyclub amby wat geen echte officiele manege was. Ik kon al meteen goed lichtrijden zeiden ze dus mocht ik vrij snel alleen rijden, dus niet aan de longe. Maar na maten ik vaker kwam werd er meer geschreeuwd, en de paarden waren behoorlijk opgefokt! Toen ben ik gestopt en ben begonnen op manege Kerenshof in Eijsden. Dat is echt de leukste manege waar ik ooit ben geweest ! En het zijn daar schatten van mensen. Daar heb ik ongeveer 5 jaar gereden, totdat ik een huurpony kreeg '' Peacock''. Ik merkte dat je al snel veel meer leerde als je een beetje je ''eigen'' paardje had. Peacock was al wat ouder, maar nog steeds een vlammetje. Toen ben ik Sjerke tegengekomen, samen met zijn moeder ben ik met een vriendin deze twee schatten gaan verzorgen. Na een jaar ongeveer, kreeg ik Sjerke omdat de eigenaresse er te weinig tijd voor had. Babs ben ik echt eeuwig dankbaar! Ik heb nu het liefste paardje dat er bestaat <3

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:56

Ik werd toen ik net 1 was door mn tante bij haar op dr pony gezet. Zo bijna elke week wel een keer rondgehobbeld en toen ik 3 was zelf begonnen te 'rijden' op die shet, tja en toen ik 7 was op les gegaan op een manege :D

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:06

Lisasjer schreef:
Ik ben begonnen op mijn 8e , bij ponyclub amby wat geen echte officiele manege was. Ik kon al meteen goed lichtrijden zeiden ze dus mocht ik vrij snel alleen rijden, dus niet aan de longe. Maar na maten ik vaker kwam werd er meer geschreeuwd, en de paarden waren behoorlijk opgefokt! Toen ben ik gestopt en ben begonnen op manege Kerenshof in Eijsden. Dat is echt de leukste manege waar ik ooit ben geweest ! En het zijn daar schatten van mensen. Daar heb ik ongeveer 5 jaar gereden, totdat ik een huurpony kreeg '' Peacock''. Ik merkte dat je al snel veel meer leerde als je een beetje je ''eigen'' paardje had. Peacock was al wat ouder, maar nog steeds een vlammetje. Toen ben ik Sjerke tegengekomen, samen met zijn moeder ben ik met een vriendin deze twee schatten gaan verzorgen. Na een jaar ongeveer, kreeg ik Sjerke omdat de eigenaresse er te weinig tijd voor had. Babs ben ik echt eeuwig dankbaar! Ik heb nu het liefste paardje dat er bestaat <3


Grappig dat die pony Peacock heet :=

Iljavdm

Berichten: 3580
Geregistreerd: 30-08-10

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:40

Bij een vriendin die een eigen pony had, waar ik een paar keer per week bij haar ging 'spelen' en er ook wel op mocht rijden. Toen die pony verkocht was ben ik op les gegaan.

Fleur311

Berichten: 32
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Duiven

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:55

Op een manege daar had ik mijn eerste les ik was toen 4:)

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:00

Na veel drammen en zaniken mocht ik dan als 10 jarig meisje eindelijk op les. Ik ging eerder altijd met een vriendinnetje mee maar me ouders vonden het te duur en vonden de paarden ook maar niks. Wel leuk dat ze het voor mij deden, ze stonden echter haast nooit aan de kant. Toch heb ik 4 jaar in de manege gereden, super leuk!!

Attila

Berichten: 26
Geregistreerd: 28-01-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:19

Ik vond paarden altijd al leuk. Toen ik een jaar of 11 was (toen woonde ik ergens in de bergen in Italiƫ) kwam er bij het restaurant van de buren iemand met zijn paard en ik mocht er een rondje op rijden, hij vond dat ik het best goed kon en vroeg of ik lessen wilde, ik heb anderhalf jaar bij hem gereden en heel veel geleerd. Nu woon ik weer in Nederland en rij ik op een manege en zoek ik naar een verzorgpaard.

heartbeat999

Berichten: 318
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: diepenveen

Re: hoe ben jij begonnen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:32

ik vond paarden altijd al leuk, toen ik klein was liep ik rustig tussen de pony,s en ben na een hele poos verzorg pony,s (shetjes) te hebben gehad, begonnen met paardrijden! ik heb mijn ouders helemaal gek gezeurd! 9 jaar was toen ik begon!

DP12
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:21

mijn nicht reed paard en ik wou graag een keertje met haar me en dat mocht ik mocht toen uitstappen en sinds dien heb ik les gehad op de schimmelkroft ik ging een keertje met een vriendinnetje mee naar haar verzorgpony lucky die heb ik toen verzorgt daar werd ik te groot voor en mocht ik de allerliefste pony bobo verzorgen naar 4 jaar rijden op de schhimmelkroft rijden vond ik dat je daar nog weinig leerde en ik vond dat je meer van een verzorgpony leerd

xnoukie

Berichten: 23
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:31

ik wilde me eerst rond mn 11e al op een manege inschrijven (er was daar een wachtlijst), dus toen werden we eindelijk gebeld.. durfde ik niet meer. Maar toen uiteindelijk ben ik gaan rijden op mn 13e beginnend met privelessen, daarna naar groepslessen. En mn vader (die vroeger wel iets had gereden) ging ook weer paardrijden. Nu ben ik 14 en heb ik bijna mijn eigen paardje (:

lalocax
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-12-12
Woonplaats: Rozenburg/Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:38

we hadden zelf al shetlanders toen ik geboren werd en toen ik 2 was kreeg ik m'n eigen shetlander die ik nog steeds heb
dus ben er eigelijk in opgegroeit toen ik 8 was kreeg ik me welshje waar ik af en toe lesjes mee deed en begon toen ook op de manege te lessen een jaar later kreeg ik m'n D pony ciska waar ik vanalles mee ben gaan doen wedstrijdjes die is toen ik 11 a 12 was verkocht een jaar later kregen we er een E-pony bij waar me moeder ook op begon te rijden die inmiddels weer gestopt is dat paardje heb ik nog steeds toen ik 12 a 13 was kreeg ik me 1ste paard helemaal blij ook verder mee de dressuursport ingegaan die heb ik een paar maanden geleden in moette laten slapen ook af en toe nog wat verzorgpaardjes gehad en zo ben ik eigelijk de paardensport ingekomen

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:04

Vanaf mn zevende wilde ik al rijden, maar ik mocht het pas op mijn tiende (moeders...) dus ben ik begonnen op een manege en daar rijd ik nu, 5,5 jaar later, nog steeds. :)