Nieuwe Bit? Wat vind jij ervan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:34

Ik vindt hem ook tegenvallen en je kan je reactie mailen naar bit wat je ervan vindt. En ik denk ook dat ik dat ga doen.
Ik heb het nieuwe blad Dressuur ontvangen en dat vindt ik een stuk leuker. Helaas maar 4 x per jaar in de bus.

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:59

Als ik heel eerlijk moet zijn ; Ik vind het niet zo mooi.
Hij is zo...euhm...''strak''.
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik vond de vorige leuker

Marloes_R

Re: Nieuwe Bit? Wat vind jij ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:22

Ik vind de bit nog steeds heel leuk. Niet alles erin spreekt me aan, maar dat is ook onmogelijk.
Ik vind het alleen jammer dat de brievenrubriek zo kort is geworden. Dat las ik altijd als eerste.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:31

tinkermeisje schreef:
Ik vind de bit nog steeds heel leuk. Niet alles erin spreekt me aan, maar dat is ook onmogelijk.
Ik vind het alleen jammer dat de brievenrubriek zo kort is geworden. Dat las ik altijd als eerste.

Ja, dat laatste viel mij ook al op!! En de laatste tijd haalde ze er dan 1 vraag uit om uitgebreid te behandelen en dat is nu ook over. Jammer.

Voor de rest hen ik hem gewoon weer helemaal gelezen!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:35

Ik vind Bit een flutblad........... een en al reclame, en evenzoveel gesponsorde artikelen (sluipreclame) nee hoor, ik laat hem in de winkel liggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 09:44

Wij zijn vanaf nummer 2 abbonnee van BIT geweest, en hebben 'm halverwege dit jaar maar opgezegd.

Op een bepaald punt merkte ik dat ik alleen nog maar plaatjes zat te kijken, want die trailertests wist ik nu wel ('k heb toch geen geld voor een trailer van 10.000 euro, of zelfs maar de helft van dat bedrag), de standaard veulenspecial, de modespecials, interviews met topruiters die me niet echt aanspreken.... 45% advertentieruimte. Nee.... We lieten hem hier allemaal beneden in de "magazines" mand van de Xenos liggen, en hebben 'm toen maar opgezegd.

Ik heb de nieuwste versie van BIT nog niet gezien. Als ze slim waren geweest hadden ze een gratis exemplaar naar oude abbonnees toegestuurd, zodat die nog een second opinion kunnen geven, gemiste kans.
Ik zal 'm in de winkel nog gaan bekijken dinsdag, en ben benieuwd of er wat aan toegevoegd is, waardoor het voor mij een interessant blad wordt.

Op dit moment vind ik Amazone voor mij het beste paardenblad. Leuke reportages met afwisselende onderwepen en mooie foto's

Cap is trouwens ook een leuk blad! Belgisch, maar ook verkrijgbaar in Nederland.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:10

Ik ben sinds november lid van Bit en vind de nieuwe ook maar niks.. De vorige was veel luxer en dit is gewoon een doodgewoon blad gewordenen dat voor €6,75 per blad!

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:25

Ik heb na jullie commentaar een gratis proefnummer aangevraagd, ben heel benieuwd! Ben het op veel punten met jullie eens, maar die reclame vind ik dan weer helemaal geen probleem. Ik vind het handig passief te zien wat er allemaal beschikbaar is.. vakantiehuisjes, zadelmakers etc.. erg handig

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:27

hihi maar als je een kleine 7 euro moet betalen voor een blad met alleen reclame............... dan wordt het toch wat minder

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:40

Ik vind het formaat nogsteeds niet handig .
De advertenties vind ik niet zo'n probleem, maar de artikelen zijn eigenlijk na zo veel jaar de bit te krijgen niet echt boeiend meer. En de grootste zwakte is dat elke keer dezelfde onderwerpen weer aan bod komen.
Ik denk dat ik hem als deze ronde afgelopen is ook de deur uit doe. De hoefslag is dan weliswaar duurder, maar hij valt ook vele malen meer op de mat wat het blad ook actueler maakt

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:47

Ik vind de Bit nog steeds een erg goed blad om te lezen.
Het is iets heel anders dan de Hoefslag...
De Hoefslag is meer van de sport en de Bit besteed ook veel aandacht aan paardenproblemen en onderwerpen die niet zo vaak aan bod komen.
Ik lees allebei en zal ze ook blijven lezen.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:07

Ik lees hem sinds kort,, ik vind het wel een leuk blad.
Ik heb ook een proefnummer van het blad: Dressuur aangevraagd maar die vond ik minder, ik vind dat daar alles zo rommelig in staat, weet nie hoe ik het anders moet zeggen

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:13

hypofocus: tuurlijk staan er mooie foto's in de amazone
Bit vond ik altijd een leuk blad om te lezen, de stukken waar ik interesse in had las ik ook wel 10 keer. Er werd geen detail vergeten te melden. Maar aan de andere kant vond ik het ook jammer als er 4 pagina's tekst stond over iets wat me niet interesseerde. Maar om nou zo'n nieuwe wending in te slaan, nee dat had ik niet verwacht van bit. Jammer, als ze dan nu ook de prijs naar beneden halen tot het normale loze zinnen tijdschrift, dan is het natuurlijk nog tot daar aan toe.
Ik snap uberhaupt niet dat bit die stomme trailer test heeft gepubliceert. Zal wel flink betaald zijn door de fabrikant denk ik. Maar ik ken des helemaal niemand die dat leuk vond om te lezen...

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:18

even een vraagje.

wie gaat het nu allemaal afzeggen?

wie gaat er naar de bit mailen?

kunnen we niet allemaal een klacht indienen?

wat willen jullie verbeteren? klant is koning toch?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:37

Bit heeft bijna jaarlijks een enquete....
Daarnaast bestaat het blad al een behoorlijke tijd en zijn er al langere tijd heel veel van zulke geluiden imo had er dan allang wat verbeterd moeten zijn.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:52

KiWiKo schreef:
hihi maar als je een kleine 7 euro moet betalen voor een blad met alleen reclame............... dan wordt het toch wat minder

Maar KiWiKo, wat dacht je wat de kostprijs van zo'n blad is?
Ik denk dat je hem niet kunt maken voor zeven euro per blad dus heb je de reclame wel nodig!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:21

hihi wat denk je dat zo een reclame dingetje kost ze verdienen er VET aan, en dan heb ik het nog niet eens over de gesponserde artikelen

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:54

Dat klopt inderdaad KiWiKo

Ik heb hem gister in de bus gekregen en heb nu een paar pagina's doorgelezen. Eigenlijk vind ik het niet erg, de veranderingen. Vind sowieso het formaat stukken beter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:41

Waarom BIT zo duur is? Ze hebben Nederlands topfotograaf aan't werk! Arnd Bronkhorst krijgt per foto betaald, en reken er maar op dat dat bedragen zijn van boven de 40,- of 50,- euro per foto. Tel even uit hoeveel foto's er al van 'm in staan, maak een kleine berekening, en dan heb je alleen nog maar de foto aftrekpost.

Een paar goedkopere fotografen inhuren zal al een hoop schelen in de kosten

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:02

Ik heb het Bit al gemaild over wat ik van het nieuwe Bit vind en over welke onderwerpen ik graag wat meer zou willen lezen. *heb ook vermeld dat de trailertest voortaan achterwege mag blijven *

Wat het Bit in vergelijking met de Amazone betreft: de Amazone is met haar €4,95 ook niet bepaald goedkoop, bevat ook een heel artikel over een BMW en zo'n diepgaande artikelen zijn het nou ook weer niet.

Dan lees ik toch liever het Bit en koop de Amazone alleen als er een interessant artikel instaat.

Ik denk trouwens dat het niet erg vreemd is dat het Bit na 10 jaar in herhaling valt. Bovendien zullen er nieuwe lezers bijgekomen zijn (en andere lezers afgevallen) die dat soort artikelen nog nooit gelezen hebben.

*Vroeger was ik op de Penny geabonneerd en na een aantal jaren werden sommige strips ook opnieuw gepubliceerd, maar dan letterlijk hetzelfde! Toen vond ik het ook tijd om mijn abonnement op te zeggen. Maar on-topic: ik mag toch aannemen dat het Bit voor wat betreft de 'herhaalde artikelen' ze toch niet letterlijk hetzelfde opnieuw publiceert, maar aanpast aan de actualiteiten...?*

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:43

Ik heb ook mijn mening gemailt, misschien doen ze er iets mee.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:39

Waar kan je een proefnummer van Dressuur aanvragen? ben wel benieuwd naar dit blad?

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:45

Ik ga Bit ook opzeggen, vind het niets meer.
Duur blad voor al die reclame-zooi en modereportages.
Om maar niet te spreken over de sport endurence met de Arabjes wat dit jaar al 3 of 4 keer voorbij gekomen is in het blad, ze weten het geloof ik even niet meer....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:58

Heb de Bit vorig jaar al opgezegd, op stal ligt hij nog wel. Ben benieuwd wat ze er nu van hebben gebakken....maar mij krijgen ze niet meer terug.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:03

Ik vind het opzich wel leuk alles over de nieuwste artikelen ensow.. alleen ik vind de rest een beetje saai in het nieuwe bit. ik heb hem vandeweek al binnengekregen.. Ik vind dat trouwens ook best wel raar dat ik het bit altijd zo vroeg krijg... december is net begonnen en dan krigj je het bit van januari al..