dierengesprekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:45

Citaat:
n jouw verhaal komt iets naar voren dat redelijk algemeen beargumenteerd kan worden: veel paarden hebben problemen door veel eiwit in hun voer. Kawa's verhaal is iets heel anders. Dat je aan het eind aan een bos bloemen dacht en hij dat wist, daar ben ik niet zo van onder de indruk (in zo'n gesprek is op dat moment die precieze gedachte heel waarschijnlijk). Ben wel benieuwd hoe hij die plek wist te behandelen. Steigeren etc kan hij gezien of gehoord hebben via-via. De plek vinden kan ook nog via verhalen, of door heel goed naar de houding en bewegingen van het dier te kijken (alleen dat al is ontzettend knap, ongeacht wat erachter zit!). Maar dat het heeft geholpen... Wat de truc was (zijn krachten ofwel het eerder heel hard op die plek hebben gedrukt) is nooit na te gaan, maar geweldig dat het jullie geholpen heeft! Wat zul je die man dankbaar zijn zeg...

Ik had ook aan een kado bon kunnen denken
een diner bon, wat dan ook.

Hoe wist hij verder dingen over het interieur van mijn huis (en ik meteen dacht, oliebol, het in een grote rommel in huis nu )
wat hij oveigens ook gewoon maar voor de lol zei, omdat ik hem niet geloofde.

knap, dat hij zonder da opleiding, wel de precieze plek kon vinden, binnen 2 min. wat de Da in een half uur niet klaar kreeg.

hij heeft die plek niet aangeraakt, dus er ook niet op gedrukt, hij heeft immers zijn hand er 10 cm boven gehouden.

Zijn behandeling bestond uit magnetiseren.
Al zou spit ook over gegaan zijn zonder zijn behandeling, dit verspoedigd het alleen.

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:50

Ik heb goede ervaringen met communicators. Helaas hebben ze me de lokatie waar mijn paarden zich bevinden nog niet kunnen achterhalen en dat is heel jammer. ben blij te weten dat ze nog leven en graag naar huis willen.
Maar we kunnen ze helaas nog steeds niet vinden, dus als iemand een suggestie heeft wie dat misschien zou kunnen achterhalen, graag.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:52

Het nadeel met zoiets is natuurlijk dat een paard bijv aangeeft, ik sta bij een groot bos.
ja, die heb je overal.

dan zouden ze echt bij iets aparts moetens taan, dan was het duidelijker.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:54

Quellian schreef:
Ik was heel sceptisch

Maar er zijn (bij beide paarden) dingen naarboven gekomen die zij niet kon weten, alleen ik

Ik heb het trouwens niet door een bokker laten doen, met een reden.

EDIT: er zijn ook zat dingen vermeldt die
niet
kloppen of algemeen zijn

Bij mij hetzelfde verhaal met mijn paard.
Ik ben ook erg sceptisch, ik geloof eigenlijk ook alleen in dingen die wetenschappelijk bewezen zijn. Maar toch eens uit nieuwsgierigheid een consult aangevraagd, ik was wel benieuwd wat er over mijn paard (een nogal apart geval) geschreven zou worden.

Ik kreeg een antwoord terug waar echt wel wat dingen in stonden die iemand niet zomaar kan weten. Bijvoorbeeld dat Jordy gek is op de hoefsmid, niet 1 hoefsmid specifiek, maar in het algemeen. En dat klopt helemaal.
Ook zijn gedrag naar andere paarden toe werd helemaal goed beschreven, en dat is echt nogal apart gedrag wat je niet zomaar even verzint.
Maar ook dingen die niet klopten, of inderdaad heel algemeen waren.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:55

Iranda schreef:
@ Oosterhoff: ik denk niet dat ik een goede proefpersoon ben omdat er al dingen over Iranda op het internet en op Bokt staan. Maar een onderzoek lijkt me erg interessant. In de praktijk alleen heel lastig "zuiver" uit te voeren omdat je dan ontzettend veel proefpersonen met "onbeschreven" paarden moet hebben, een groot aantal standaardvragen en meerdere "paardenpraters" (niet flauw bedoeld, ik weet er even geen precies woord voor).

Als je me paard zou kennen..... Het is wel heel erg knap dat iemand precies alle dingen goed heeft. Ookal is het algemeen.
Het mooiste vond ik het stuk van de vaste armen.
Mijn vader rijd ook op mijn paard. Nou als er een vast zit in zijn schouders en armen dan is het die wel. En dat weet echt niemend op internet!!!
Ik snap je overigens wel hoor want wat jij zegt heb ik ook altijd gezegd. Ik heb mijzelf er alleen van kunnen overtuigen door het zelf te doen. Echter vind ik niet dat je kan zeggen dat het niet kan als je het zelf nooit hebt gedaan. Maar zoals je schrijft lijkt het erop dat je ook niet helemaal overtuigd bent van het feit dat het niet waar is.

Hier de foto die ik heb gestuurd:

Afbeelding

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:56

@RK: Wat een bijzondere ervaring zeg!! Dat is wel even heel apart. Stel je voor dat je volgens de wetenschap je paardje weg had gebracht

Overigens, ik ben ook es op zoek geweest naar een paard. Toen hem gevraagd werd waar hij stond zei hij "Ja, hier!!!"..
Ging niet werken helaas.....
Hij deed zn best maar kon niet goed aangeven waar hij was....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:57

idd Cer
had ik daar naar geluisterd, was hij er alang niet meer geweest
*kijkt nu naar buiten en ziet een lekker vies schimmeltje tevreden staan grazen*

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:57

Ik heb het een keer laten doen met Dennis.

Ik heb toen vragen gesteld over waarom hij bang is voor de wagen en waarom hij er niet meer voor durft. Ik dacht dat ik wist waar het probleem zat, maar Dennis beschreef een gebeurtenis van voordat het imo echt fout gegaan is. Ik had er nooit bij stil gestaan dat het toen in zijn koppie al fout gegaan was.
Er zaten echt opmerkingen in die hij 'zo had kunnen maken'. Andere die Dennis goed kennen vonden het ook heel apart, zijn hele houding in dat gesprek is ook zijn houding zoals hij in de omgang is.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:11

ik heb er nu zo'n 5 meegemaakt in mijn paarden carriere,
1 was van een zeer goede vriendin ,jaren geleden,ze verzorde een paard die allerlei korsten had(in zijn nek en onder zijn buik) en Utrecht wist niet wat het was,ze stuurden het paard met prednison naar huis,en als de kuur afgelopen was en het zou terug komen ,moesten ze het paard in laten slapen.

via via kwam ze bij iemand terecht die via een foto kon voelen wat er aan de hand was,niet geschoten was altijd mis,vrouw gebeld,en die had nog nooit met een dier gewerkt,maar wilde het proberen,ze kreeg 3 buisjes met mini pilletjes en het paard kwam kalk en nog iets te kort,ze is het gaan voeren,nooit meer last gehad...

nog 1 ,die zei dat het betreffende paard erg graag een veulen wilde ZE had een enorme kinderwens...tot diegene zei dat ze maar een goed onder de buik moest kijken,was nl een ruin!!!

ik had hier en zwaar getraumatiseerde andalusier staan,deze stond te koop en er stonden op een een dag 3 damens voor de deur,of ze hem mochten zien...

let wel,paard was zo bang dat als je de deur open deed hij tegen de muur opvloog van angst!!1 van de damens zei dat ze met paarden kon praten en of ze met hem mocht praten,offcourse gaat u gang...

was echt heel bizar,binnen 3 minuten kon ze het dier overal aanraken en hij stond in slaaphouding...ze vertelde dingen die IK niet eens wist maar moest navragen aan iemand die veel met hem omging...

en ik heb er 2 mee gemaakt waarvan de NEP ervan af droop!!!echt dramatisch,te lachwekkend gewoon!!

de paarden werden vergeleken met mensen en dat kan niet,dat geloof ik niet!!ik geloof niet dat paarden kinderwensen hebben,en zelf hun man uitkiezen!!absolute onzin!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:17

Iranda schreef:
@ Oosterhoff: ik denk niet dat ik een goede proefpersoon ben omdat er al dingen over Iranda op het internet en op Bokt staan. Maar een onderzoek lijkt me erg interessant. In de praktijk alleen heel lastig "zuiver" uit te voeren omdat je dan ontzettend veel proefpersonen met "onbeschreven" paarden moet hebben, een groot aantal standaardvragen en meerdere "paardenpraters" (niet flauw bedoeld, ik weet er even geen precies woord voor).

Het blijft natuurlijk altijd subjectief, omdat alleen de eigenaar zal kunnen beoordelen of de dingen kloppen, en dat is nogal een subjectief oordeel.

De grote moeilijkheid is wat je precies als bewijs wilt zien dat het mogelijk is....

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:31

Maar niet alles is subjectief. Ik zie soms bv ook wat voor stal een paard heeft of wat voor voerbak een hond heeft, etc. Dat zijn toch vrij objectieve dingen.

Swieb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:31

Geloof me, met alle gesprekken van lieve vrijwillige communicators en dure betaalde paragnosten, de lieve mensen komen klaarblijkelijk ook met de meest kloppende verhalen.
Een voorbeel ervan was een omgeving en routebeschrijving die we kregen van een mevrouw die het geheel vrijwillig deed. Na 3 maanden weten we 99% zeker dat het allemaal klopte. Alleen wij hebben op dat moment niet goed genoeg opgelet. Achteraf heb ik het gevoel dat IK gefaald heb.
IK had moeten voelen dat ze daar waren, maar we konden de plek niet vinden, omdat er iets voorstond wat het uitzicht belemmerde....
Of omdat Swieb en Tess nog niet gevonden mochten worden om de een of andere reden.

Sommige dingen die beschreven zijn over Swieber en Tess, en vooral dingen die alleen ik weet, kwamen boven water, en dat was heel heel erg ongewoon.

Ik denk alleen dat je alles wel moet proberen in proporties te zien, en niet met een wollig hoofd gaan rondlopen. Er kan veel nuttigs uitkomen en dat kan je goed gebruiken, maar hou het als een heel goed hulpmiddel en niet als hoofdzaak is mijn mening

Antoinette

Re: dierengesprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:39

Nee sorry, ik geloof er niet echt in.
Ik geloof wel dat er mensen zijn die door jaren ervaring en altijd maar kijken naar paarden wel degelijk voor een deel 'paardentaal' spreken. Maar dat is iets heel anders

Als ik de verhalen op bokt lees...nee sorry...ik kan niet geloven dat een paard denkt zoals vaak in die artikelen beschreven. Paarden krijgen daar een menselijke manier van denken toegeschreven en daar geloof ik niet in.
Aan de andere kant had ik het stiekum best eens willen proberen met mijn paard. Maar er staat zoveel informatie over haar op internet (bedoel ik voornamelijk bokt) dat er geen uitdaging meer inzit
Verder kan er nog redelijk wat gegevens opgevraagd worden via de stamboeken enz..

Ach, iedereen moet doen wat hij/zij wil en wat ze geloven. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het echt kan. Maar voor hetzelfde geldt heb ik het aan het verkeerde eind

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:40

Ik heb er een goede ervaring mee! Vond het allemaal heel bijzonder. Lijkt me handig als ik het zelf zou kunnen. Al kom je dan misschien ook dingen te weten die je niet wilt horen......??

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:42

Ik heb ook foto's weggestuurd. Maar ik mocht juist niet teveel vertellen van te voren. Alleen geboortedatum, naam en geslacht geloof ik.

Ik heb nog geen antwoord gehad maar van wat ik om me heen hoor zijn het geen simpele dingen als 'baasje waarom heb je mijn mannelijkheid afgenomen etc.'. Ik mag wel zeggen dat ik erg onder de indruk was. En dat ben ik niet snel.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:10

zo runningkawa, wat een mooi verhaal zeg!!!!

ik ben zelf nog helemaal ondersteboven van het gesprek met rambo, ze zei ook dingen die ik niet wist, en wat bij navragen bleek te kloppen.

dat er meer is tussen hemel en aarde wist ik al langer.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:41

runningkawa schreef:
zo nuchter dacht ik ook over paranormale dingen
totdat ik er niet meer omheen kon

en daar was ik blij mee, want de da had mijn paard al op de slacht staan als 9 jarige
Een magnetiseur/ helder voelend iemand, wist echter wel wat er met mijn paard aan de hand was (die man kwam via een kennis en ik geloofde er helemaal niet in, maar wat had ik te verliezen)

Daarna heeft mijn paard nog Z gedressuurd, voor de fun 160 gesprongen en loopt nog steeds bij me in de wei, is nu bijna 14

Kawa?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:45

runningkawa schreef:
Citaat:
@ Runningkawa: ik geloof inderdaad in niks Maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe jullie "gelovers" ertegenaan kijken.
Voor jou en je paard heeft het dus geholpen. (Geweldig trouwens dat je paardje nog bij je is, ik ben hier nogal nieuw, bedoel je Kawa?) Dat de beste man een goede kijk op paarden kan hebben ontken ik ook niet hoor.
Maar je kunt er pas echt iets over zeggen als dat voor 100 / 200 / 500 paarden geldt..? Hoe dacht je voor die tijd over "het paranormale" en hoe erna? Ben je in meer dingen gaan geloven dan in die ene persoon?

Ik zal proberen een beknopte versie (wat me niet gaat lukken ) te plaatsen wat er gebeurd is

Kawa liep van het ene op het andere moment niet meer.
Hij kon zijn achterhand niet meer onder de massa plaatsen.
Hij stond de hele tijd alsof hij moets plassen.
Lopen ging letterlijk met 5cm naar voren plaatsen.
Waar ik hem in de wei zette, stond hij een uur later nog. En dat is niks voor hem.

Uiteraard da erbij (het was donderdag)
deze had het over een acute ataxie
zo pijnvol (wat ook klopte) dat er maar 1 uitweg was...juist, slacht.
En gezien de toestand van Kawa, was het er ook nog mee eens.
Maar ik moest de week erop, woensdag, naar Someren komen voor foto's.

Toen zei de pensionhouder, je hebt Jos, die kameraad van me, wel eens gezien, niet?
Ik ja, hoezo
Nou die kan wat meer tussen hemel en aarde en toevallig komt hij zaterdag hier, zal ik vragen of hij naar Kawa wil kijken.

En ik geloofde er totaal! niet in.
Maar ik had zoiets van, waarom niet, slechter kan het niet worden.

Oke, Jos was er en ik moest een keer met hem op en neer stappen.
Nu liep die Jos ineens met een hele rare rug, zelf de hand in de rug geduwt van de pijn. Bij zichzelf dus
Ik zei, met jou gaat het ook niet lekker, wel.
Nou hij voelde dus, wat Kawa voelde zei die. jaja, dacht ik toen

Hij vertelde toen, dat paarden/dieren die het eerst met hem in aanraking kwamen wel eens angstig waren, omdat ze de magnetiseer stralen van hem voelde, ik moest maar op de plek in Kawa's rug duwen, op het vergelijkbare punt van waar Jos zijn hand in zijn rug had.

En ik drukte direct op de juiste plaats, kawa zakte bijna neer op de grond (da had die plaats ook niet kunnen vinden)

Toen zie Jos, het is heel simpel wat hij heeft
het is spit.
En het is er in geschoten toen hij steigerde en in een keer omdraaide.
Ja wie weet wat hij in de wei heeft uitgespookt as mijn antwoord.
Nee, ik zat erop was zijn antwoord.
En dat vond ik er typisch
want Kawa was in die tijd een klierbal en die kwam omhoog en stond in een halve sec. de andere kant in.
Had hij gezegd, hij kreeg het met bokken terwijl je erop zat ens, was het niet geloofwaardig geweest.

Toen moest ik midden in de bak gaan staan, want hij ging hem behandelen.
de ene vond het eng en rende weg, hij had er ook gehad die zo ontspannen werden dat ze omvielen
Vandaar veilig in het midden van de bak.

Hij hield zijn hand op het voorhoofd
Kawa werd zenuwachtig, begon aan het halstertouw te frutten.
Later werd hij erg ontspannen en ging staan slapen.
En bij een ruin kun je erge ontspanning goed zien

Later ging hij met zijn hand naar de plek op de rug waar hij last had.
Hij hield echter zijn hand 10 cm boven de rug.
echter Kawa reageerde of hij hem daar drukte
En als ongelovige, is dat heel raar om te zien, iemand die hem niet aanraakt, maar wel dergelijke reactie

Hij ze me daarna precies in hoeveel tijd dat ik weer verbetering bij hem kon zien.
En dat klopte op de dag af

daarna vroeg hij of hij mij ook mocht behandelen.
want ik was nog harder nodig dan het paard

Hij zei dingen over mijn overleden vader, die hij niet kon weten (dingen die ook de stalhouder niet wist, dus door had kunnen brieven)
dingen over mijn persoon, wat echt niemand weet van me.

En voor de fun zei hij dingen over mijn huis inrichting, waar hij nooit was geweest.

Maar het slotstuk, wel heel brrrr.

Ik vroeg wat ik moest betalen voor die behandelingen.
Niks zei hij, is wel goed zo, was toch toevallig hier.
Maar ik drong nog een keer aan, want hij had er veel tijd in gestopt.
Weer zei hij het is wel goed zo.
Ondertussen daht ik, nou als Kawa werkelijk beter word, krijgt hij een grote bos bloemen van me.
Toen zei jos, doe dat maar.
ik huh, wat?
ja doe dat maar, die grote bos bloemen vind ik wel mooi.....

Na dit, ben ik er meer voor open gaan staan
ben me er langzaam aan in gaan verdiepen
en heb ondertussen zelf wat dingen gezien en gevoeld en geloof er nu helig in. OOk in het praten met dieren, want dat is niks anders als thelepathie wat wij mensen onderling ook kunnen
Maar hiermee is het begonnen

Fantastisch!! . Prachtig in een woord.

Ik twijfel er niet aan. Ik weet gewoon dat het kan.

Ik wil die Jos ooit wel eens ontmoeten. Of doet hij niets voor anderen?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 13:57

Quellian schreef:
Ik heb het trouwens laten doen door www.yarima.nl

Mooie muziek is er op die site! Veel van Loreena Mc kennith! Ik ga het eens overwegen, zo'n dierengesprek. Ik weet alleen nog niet met welke tolk. Daarbij heb ik wel 4 paarden waarvan ik het een en ander wil weten. WAarom paddy ondanks haar zachte natuur altijd zo dwars is, waarom Sierra luchtzuigt en voorheen weefde en nu niet meer, waarom Wenhyfar niets van mensen wil weten ondanks haar zeer jonge leeftijd en gewoon aan iones, hoe het met hem gaat. Dan dan gaat de prijs wel oplopen!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:18

Je kunt ook eens op de site van Carol Gurney kijken. Ze heeft ook een boek geschreven waarmee je het jezelf kunt aanleren (gewoon in NL te koop). Ik ben nog niet zo ver in het boek maar zij heeft het erover dat dieren vaak beelden overbrengen. Dus het kan best dat je dieren al met je communiceren zonder dat je het weet.

Annika van praten met paarden is van de zomer bij mijn paard geweest en hoewel ik daar zeker geen slecht gevoel bij had is er niet over dingen uit het verleden gesproken waardoor ik kon zeggen dat ze dat absoluut niet kon weten.

Het blijft een apart iets.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:58

Interessante literatuur over dit onderwerp is:
Honden weten wanneer hun baas thuiskomt, Een onderzoek naar de mysterieuze vermogens van dieren - Rupert Sheldrake (ISBN90-215-9405-6) en Praten met paarden - Henry Blake (ISBN 90-6084-358-4).

Vooral het eerstgenoemde boek gaat uitgebreid in op wat dieren kunnen. Het gaat over wetenschappelijke experimenten over telepatische vermogens bij dieren.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:06

Oh, wat misschien ook leuk is, is om even op de site van www.paardnatuurlijk.nl te kijken. Als je op het kopje 'onderzoek' klikt dan vind je een onderzoek/experiment naar telepathie.

Ze hebben verschillende voorwerpen in het bijzijn van paarden in dozen gestopt en ze roepen mensen die zeggen met dieren te kunnen praten op om aan de paarden te vragen welke voorwerpen er verstopt zijn.

Moet zelf nog even lezen wat de uitkomst is

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:43

En wat is het nut voor de paarden in dat onderzoek?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:54

Het zou het bewijs zijn dat je kunt communiceren met dieren! (of snap ik je vraag niet?)

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:29

Heb Nancy gemailt maar zij heeft een wachtlijst en het kan pas weer over een paar maanden geloof ik. En ze vraagt vanaf januari 7,50