Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Dus toen maar voor het inslapen gekozen 
Mist schreef:zucht...ik vraag me af of iemand de links gelezen heeft die ik heb aangegeven ?? daar staan ook de slagingspercentages per soort koliek in !

Mist schreef:Verbaast me ook dat sommige DA's blijkbaar rontgen ogen hebben en van de buitenkant kunnen bepalen wat voor soort koliek het is (los van krampkoliek of verstoppingen- en vervolgens conclusies trekken over slagingspercentages.

Mist schreef:Nogmaals, in mijn optiek, moet je, als je aan paarden begint, rekening houden met het kostenplaatje los van stalling, hoefsmid en wormenkuren! Ik heb al jaren een "potje" en ik klop af - heb daar nooit van gebruik hoeven maken, maar al zouden al mijn 4 paarden dezelfde tijd een koliek operatie moeten ondergaan: GO ! die knollen hebben niet voor mij gekozen, ik wel voor hen.
Maargoed.. Alane wat jij op het laatste zegt ben ik het helemaal mee eens!! Je moet ook je paard kunnen laten gaan, ik vond het echt vreselijk, maar een operatie had bijna geen kans van slagen en hij zou de kliniek niet eens halen

Needje schreef:Een pony bij ons op stal is geopereerd aan koliek vorig jaar. De DA gaf r niet veel kans, maar de eigenaresse heeft t toch laten doen. Er is 1,5 meter darm uitgehaald, en sindsdien nooit meer ergens last van gehad. Er zijn zoveel soorten koliek. Deze pony had een soort verklevingen die om r darm waren gaan groeien. Die sloten de boel dus uiteindelijk af.
Gelukkig kunnen ze bij mij in de buurt dus wel opereren.
Interpolis vergoed koliekoperaties, ookal ben je niet voor ziektekosten verzekerd.
17.000 euro voor zo'n operatie?!! Hadden ze gouden handschoenen aan daar! Jezus! Het is prijzig, maar dit is geldklopperij!
!

Citaat:Nogmaals, in mijn optiek, moet je, als je aan paarden begint, rekening houden met het kostenplaatje los van stalling, hoefsmid en wormenkuren! Ik heb al jaren een "potje" en ik klop af - heb daar nooit van gebruik hoeven maken, maar al zouden al mijn 4 paarden dezelfde tijd een koliek operatie moeten ondergaan: GO ! die knollen hebben niet voor mij gekozen, ik wel voor hen.