Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: Rijden jullie gewoon in een erg natte bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:13

onze bak is heel nat.. maar k rij er wel iin.. Geen galop.. wil niet dat ze uitglijd achja.. hoop dat het stopt met regenen..
Remy en ik stampen er wel blij doorheen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:29

Ik rijd altijd in de bak, tenzij de bak echt onder water staat/bevoren ed. Licht bevoren stap ik ong. 20 minuten erop. Daarna mag ze weer lekker haar eigen paddock in

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 07:37

Ik rijd ook gewoon in een natte bak met mijn paard, als alleen de hoefslag nat is gebruik ik die gewoon niet. Als de hele bak nat is banjeren we gewoon vrolijk door het water, vind mijn paard ook nog eens leuk, al dat gespetter
Maar als het gevroren heeft dan liever niet, dan breekt ze d'r nek zowat.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:17

Op de vorige stal vond ik het gevaarlijk omdat het water niet weg liep en we dus echt een waterbak hadden, maar je de kuilen niet zag. Dan ging ik maar naar buiten.

Op de huidige stal hebben we echt een superbak. We sproeien hem altijd voordat we gaan rijden/longeren behalve als het geregend heeft.
Echt modderig is hij niet, alleen op een paar punten op de hoefslag.
Hij wordt niet glad gelukkig

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:26

In principe kun je gewoon rijden, alleen moet je niet echt heel erg hoge school werk doen. Dus gewoon lekker ontspannen rijden. Maak het niet moeilijker voor je paard dan het al is.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:32

Mijn pony heeft ook peesproblemen (lees twee keer een half jaar eruit gelegen) en met hem rij ik al niet meer in de bak als er een paar plasjes ligen .
Dat heeft btw niet zo heel veel met die pezen te maken, maar wij zijn gewoon watjes.
Mijn stoere fries kan wat meer hebben, die banjert overal doorheen.
Voor de binnenbak moet ik zon 400 meter over de weg. En gezien die fries nog maar 3,5 vertrouw ik dat niet alleen, zeker niet in het donker. Maar als ik de kans krijg *ma mee* ga ik lekker binnen rijden .

lisjuh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:34

Bij onze bak is er iets onder de bak gedaan en dat zuigt al het water op...
Dus er is bijna nooit een plas te zien ...
Alleen is het niet een super grote bak maar ja (aan elk voordeel zit en nadeel )

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:53

ligt eraan hoe nat....
echt nat niet, want dan loopt het paard niet fijn, omdat die steeds wordt vastgezogen, maar anders rijd ik wel in de bak..... we zijn niet bang voor eeen beetje vuil
wij zitten er wel over na te denken om van die auto stoffen door de bak te mengen... neemt veel water op en in de winter vriest het niet op...
maar wnnr ik niet rijd dan wordt het de stapmolen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 19:40

het is allemaal wat, als het egt niet gaat longeer ik mn pony er soms los in of ik ga naar buiten maar als het half kan ga ik wel de bak in hoor, voor de achterhand zal het iig iets positiefs hebben maar ik pas wel altijd beetje op maar als het half kan gaat ze wel aan het werk, gewoon op ontspanning rijden.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 11:50

Damber schreef:
In principe kun je gewoon rijden, alleen moet je niet echt heel erg hoge school werk doen. Dus gewoon lekker ontspannen rijden. Maak het niet moeilijker voor je paard dan het al is.

ja precies maar ik rijd ook niet heel hoog haha, het enige waar ik me op focus is altijd ontspannen voorwaarts en nageeflijk!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:07

Nee.
Ik ben altijd bang dat ze uitglijd
gelukkig is mijn bak nooit zo erg nat! soms een paar plasjes op de hoefslag, maar dan rijd ik gewoon op de binnenhoefslag