rijden met mp3-speler?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:49

ow ok

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:01

Ik zag er laatst ook 1 op de manege rijden met een mp3. Om de haverklap werd het paard op de rem gezet omdat dr oordopjes niet goed zaten... Hoezo belachelijk dus!! Ik vind het ook naar me paard toe zo onpersoonlijk, jij hebt je muziek en je paard moet maar gewoon doen wat je van m vraagt, tja das mijn idee....

Ik ken wel iemand die altijd inrijd op wedstrijden met muziek tegen de spanning en als dat helpt is dat uiteraard een prima oplossing, maar trainen met een mp3 of wat dan ook vind ik echt niet kunnen, net als bellen en roken op t paard, maar goed, das mijn mening

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:14

ik rij zonder,, ik hou liever de aandacht bij mn paard en het rijden dan bij de muziek.... muziek luisteren kan je wel als je aan het uit mesten bent maarniet op de paard

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 07:13

Ik rijd zo nu en dan met mp3. Ik vind het erg lekker, want ik rijd een paard bij mensen thuis en niet op een pensionstal oid. Ik ben dus altijd alleen en heb bijna nooit aanspraak van iemand. Vandaar dat ik het wel eens lekker vind om een muziekje op te hebben.
Ik gebruik het alleen in de bak, buiten wil ik toch graag alle dingen horen.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 08:36

ik rij ook eigelijk nooit met mp3, het is zo onhandig...

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:37

Als het in de bak is, snap ik het nog wel, maar buiten rijden zou ik echt nooit met doen! Dan hoor je nooit alles, hoe zacht je de muziek ook zet. Ik denk, dat het ook wel aan je paard ligt. Bij mijn verzorgknollies zou ik het niet doen; eentje kan soms echt ineens van iets schrikken, wat ik met een mp3 in mn oor dan niet zou horen. Voor mn gevoel zou ik dan minder kunnen reageren. Maar kan me voorstellen dat er zijn, waar je een bom naast kan afschieten en dat ze dan nog niets doen.
Ik zou het trouwens ook nie doen, omdat ik de geluiden van de natuur zelf al genoeg vind. Lekker hoor, al die vogeltjes in het bos die fluiten en de balderen die je hoort. (Klinkt lekker suf, I know, maar tis wel heel ontspannend!)

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:42

ik heb geen behoefte aan mijn mp3 speler als ik aan het rijden ben,
dan ben ik druk zat met rijden!!

luf_horses

Re: rijden met mp3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:47

ik reed altijd buiten met mp3 todat ik een keer een sprongetje nam en dat ding kapot op de grond viel

clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:53

Ik vind het opzich wel kunnen, het is wel fijn als je met mp3 speelt ,dat heb ik ook wel is gedaan gewoon een buitenrit mee maken.
Alleen vin ik wel dat je 1 dopje in je oor moet laten en dat je je omgeving wel hoort!
Groetjes Claudia

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:49

Ik vind het ook niet zo super hoor met mp3. IK doe het zelf ook nooit als ik aan het rijden ben dan ontspan ik me zo ie zo daarom rijdt ik en ik wil de volle aandacht aan me paard kunnen geven want wat je geeft krijg je terug

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:55

Ik heb er eigenlijk nog niet eens aan gedacht om dat op m'n paard te gebruiken . En vaak staat de radio wel gewoon aan, maar als ik aan het rijden ben let ik op m'n paard en eigenlijk nooit op de muziek.

En eigenlijk, ook op buitenrit vind ik eht niet nodig. Meestal ga ik niet alleen, maar ik geniet echt van de rust altijd .

shadow0 schreef:
Daarnaast is paardrijden voor de meesten van ons toch een hobby? Wat is er dan erg aan dat je niet perfect geconcentreerd en prestatiegericht bezig bent?
Daar is zeker niets mis mee, maar denk dat er toch aardig wat mensen wel geconcentreerd op hun paard zitten, ook al is het een hobby . Het is toch niet zo dat als het een hobby is, er niet gewerkt mag worden?

Maar dat is maar net wat je wilt doen met paardrijden . Mij zou het niet uitmaken moest er iemand met MP3 rijden hoor, zolang ze mij maar horen als ik iets te melden heb .

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:58

shadow0 schreef:

Flapper: als jij geen muziek nodig hebt of wilt bij het rijden is dat prima, maar het maakt toch niet uit als een ander dat wel fijn vindt?

Dat zeg ik toch ook niet? . Ik vind het zelf niet eerlijk tegenover mijn paardje, maar als jij het wilt doen hou ik je niet tegen hoor.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:00

Ik rijd ook wel eens met een MP3 speler..
Zelf ben ik niet echt een fanatieke bakruiter en met muziek gaat het me wel een stuk beter af.. Ik ga rijden op de maat van de muziek en zo krijg ik wel een uurtje in de bak vol..

Ook op buitenrit gebruik ik hem wel eens.. Als ik alleen aan het rijden ben.. Zomaar 1 dopje en op laag volume.. Zodat ik nog wel alles hoor..

Ik vind het heerlijk.. Eerst reed ik met een Discman maar dat sloeg over.. En mijn mp3 hangt goed vast rond mijn nek dus op de grond vallen, dan moet er wel heel veel gebeuren..

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:21

Ik rij altijd met mijn MP-3 behalve als ik les heb ofnaar buiten ga ( nouja de hei oid dan want anders heb ik hem ook gewoon in;))

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:25

Ik weet natuurlijk niet de reden waarom het bij jullie is verboden.

Maar ik kan me er ergens wel wat bij voorstellen. bij ons op stal mogen we niet rijden met loshangende dingen zoals een sjaal of iets dergelijks. Ze vinden dat je daar aan zou kunnen blijven hangen (wat natuurlijk ook zou kunnen) Misschien dat ze daar ook bang voor zijn met een mp3 speler....?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:34

OOOOOh meiden waar zijn jullie mee bezig???????
Echt, ik vind het ABSOLUUT NIET KUNNEN!!!
Je bent met een dier bezig, niet met een fiets!!!
Wat gebeurd er als je paard opeens zwaar begint te ademen of te piepen?
Je merkt er niets van!
Geloof me, ik vind het héérlijk om met een keiharde beat in mijn hoofd te zitten, MAAR.......niet op mijn paard.
Met buitenrijden al helemaal niet, als er iets is kun je je voorbereiden, maar zo merk je gewoon minder.
En het is echt niet eerlijk tegenover het paard...koop er dan ook één voor je paard, dan kunen jullie samen iets anders doen dan waar je mee bezig bent.......

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:37

Ik weet niet.. Maare er is ook rustige muziek en er zit een volume knop op zo'n ding..

Tuurlijk moet je dat ding niet op standje 10 zetten..
Bij mij zelf staat ie meestal op standje 2 of 3.. Nou ik hoor echt wel wat mijn paard doet hoor..

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:13

Ik rij vaak met mp3 speler op. zowel op me stage als bij me verzorgpaarden. Is er iemand die wat wil vragen hoor ik wel. heb hem op 22 staan vn de 31. en kan me helemaal afsluiten van de muziek.. maar kan me ook afsluiten van de buitenwereld.. maar heb soms ook gewoon radio aan staan

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:15

Ik ook, vind het erg prettig met rijden lekker ontspannen, en dat heeft een positieve werking op m'n paard.

PineApple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:21

ik heb het een keer gedaan om te oefenen met kur op muziek voor het tiental....maar verder nooit eigenlijk...vind dat het wel moet kunnen met 1 oortje in en lekker zachtjes

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:29

In de auto merk ik dat ik dus door de muziek b.v. al eens een sirene niet goed hoor, maar gelukkig heb ik daar nog spiegels waardoor ik kan zien wat er achter mij komt. Bovendien sluit je je door die oordopjes meer van de omgeving af dan door een ruimte waarin muziek wordt gedraaid. Althans, ik wel is mijn ervaring.
Op een paard heb je m.i. je oren dus nodig om diverse dingen om je heen op te merken, juist buiten.
Verder vind ik zo'n ding dus wel degelijk afleiden van wat ik aan het doen ben: n.l. paardrijden.
Voor mij dus geen mp3-speler als ik rij.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:12

Als er niemand is om af en toe wat tegen te zeggen zet ik hem ook op. Niet hard, ik hoor nog wat er gebeurt, maar toch met een achtergrondmuziekje. Tenzij ik op de manège in de binnenbak rijd, dan zet ik de radio aan

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:50

MirandaFuego schreef:
En het is echt niet eerlijk tegenover het paard...koop er dan ook één voor je paard, dan kunen jullie samen iets anders doen dan waar je mee bezig bent.......

Moet het dan ook dezelfde muziek zijn, of moet je dan muziek zoeken die je paard leuk vindt?

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:52

Je aandacht gaat dan toch naar de muziek?
En zo niet, ben je hem nergens voor nodig.

Ook niet echt eerlijk naar het paard.
Hij hard werken jij relax met de muziek
Nee rijd hem dan met een roze sjabrakje.
net zo erg naar mijn menig
Maar dan heeft je paard er geen last van

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:59

jeetje, het is zelfs nog nooit in me opgekomen! Als ik aan het rijden ben ben ik me aan het concentreren op mijn paard en de hulpen. Lijkt me hoogst irritant trouwens