Paarden onder de drie longeren of inrijden vind ik onvergeeflijk en heel erg egoistisch...wat maakt nu die paar maanden nog uit om te wachten
Mijn vorige veulen heb ik pas met 4 ingereden (mat 1.73 op de keuring en is doorgegroeid tot 1.80cm, ze wordt in maart alweer 19 jaar. Badjaraz zal ik pas met 3.5 beginnen met inrijden. Longeren ben ik ook met volwassen paarden al geen voorstander van, als ik mijn paarden 5x per jaar longeer dan zal het al veel zijn.
Ik moet bekennen dat ik Badjaraz al wel eens een zadel op haar rug gelegd heb- was een ander paard aan het afzadelen en Badje liep los en stond in de weg....en toen kon ik het niet laten. Kreeg overigens totaal geen reactie, ging gewoon door met waar ze mee bezig was (rotzooi schoppen
)DA verbaast zich elke keer weer over haar karakter (niet dat hij voor haar moet komen....maar mijn grote heeft af en toe wel eens wat
) Ze heeft een echt volbloed uiterlijk en hij vind haar een voorbeeld van goede opvoeding (zijn woorden!)
daarna ben ik rustig mer haar gaan wandelen enzo...toen ze 3 was heb ik haar voor het eerst een zadel opgelegd en ben daar mee gaan lopen...denk dat ze 3,5 was toen ik haar ging longeren en ze was 4 toen ik er voor het eerst op ging zitten! het lijkt zo of ik een jaar lang bezig ben geweest omdat beestje zadelmak te krijgen maar dat is niet zo hoor
da's anders dan "niets"