Hoe kleden in de winter met buitenbak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re: Hoe kleden in de winter met buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:06

Wat ik allemaal aan doe .

Te beginnen met de bovenkant: een hemdje (met spaghettibandjes), straks T-shirt, dun truitje met lange mouwen, fleece trui, jas.
Vanonder: shortje voor niet bevroren billen , pantys, rijbroe, 2 paar sokken .

+ sjaal en handschoenen.

Als ik ga rijden doe ik wel ofwel de fleece uit, ofwel de jas, dat hangt ervan, want als ik eenmaal aanhet rijden ben, heb ik het ineens wel erg warm .

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:03

ik doe gewoon een t-shirt en een pull aan en mn winterjas maar die vliegt al rap ergens aan de kant want als k aan t rijden ben heb k direct te warm

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:05

Ik heb een tijd terug hier op bokt eens een plaatje gezien van een soort muts die je over je cap doet en die dan over je oren zit.

Heeft iemand hier een plaatje van? Ik wil het proberen zelf te maken.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:07

Ik ben vanmorgen om half 10 op fiets gestapt met enkel simpel tshirt& trui & regenjasje.
Bij het rijden gingen de mouwen al gauw naar "omhoog"

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:10

Ik heb het altijd koud.
Ik rij nu met een dun shirtje, een shirt met lange mouwen, een vestje, een trui, een dons jack en een hele dikke sjaal
Maar ik heb het dan niet koud

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:02

Als het echt koud is, draag ik vooral laagjes:

- t-shirt
- skipulli
- fleece trui
- fleece vest
- donsjack (als ik het dan toch te warm krijg, kan dat uit omdat ik er laagjes onder aan heb)

- rijbroek
- chaps van neopreen: http://www.bluebalance.nl/chaps.htm
- twee paar sokken
- thermoschoenen (Rimfrost Paddock van Mountain Horse)

Verder nog een helm, een fleece sjaal en dubbellaags fleece handschoenen van Horka: die zijn zo warm dat ik er zelfs klamme handen in kan krijgen.

Het enige wat dan nog koud wordt, zijn mijn oren, neus en wangen. Daar heb ik nog niets op gevonden. Ja, zo'n dun gevalletje dat je ook onder een motorhelm kunt dragen. Misschien probeer ik dat nog wel eens.

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:00

termo ondergoed met rijkleding erover, termo jas, als je het warm krijgt, kan je toch gewoon zweten en blijft het toch luchtig. en over mijn voeten deed ik altijd sokken plastic zakje en dan sokken, zolang je voeten warm zijn blijft je lichaam ook warm dat is het voornaamste met het koude weer.( warme voeten )
en paarden binnen zetten is niet zou intensief als echt rijden.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 08:44

In de winter draag ik vaak fleecetruien van Humannature. Heerlijk vind ik die. Meestal trek ik tijdens het rijden m'n jas uit en dan vind ik zo';n trui warm genoeg.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:08

Ik rijd altijd in de buitenbak.
Hoop dat deze rijbak goed blijft in de winter....
ben bang van niet.
Maar iig, ik kleed me heeeeeeeeeeeeel goed aan.
Er gaat een thermoonderbroek aan, een rijbroek, thermobroek, thermosokken ook nog.
Een tshirt, een fleece vest , eenwollen trui en een winterjas, handschoenen, sjaal, muts.

nog iets vergeten

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:04

Lielle schreef:
thermo ondergoed En je hebt ook hele dunne onderhandschoentjes en -sokjes, ideaal

ik ben een koukleum zelfs in een binnenbak.

ja zo'n koukleum ben ik ook hoor (thuis verwarming op 21 )
waar koop je thermo ondergoed
en hoe houd je je sokken en voeten droog lukt dat met thermo sokken of ga je dan juist zweten en krijg je het dan koud?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 07:41

Zolang de grond niet bevriest rijd ik in de buitenbak. Ik doe eigenlijk niet veel speciaals aan, gewoon m'n rijlaarzen, normale rijbroek, winterjas, sjaal en hadnschoenen. Ik heb het niet koud zolang ik maar een beetje in beweging blijf.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:14

2 paar sokken
2 vesten
1 rijbroek
1 jas

meer heb ik niet nodig eigenlijk

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:40

Ik dacht dat ik en kou kleum was zeg, maar als ik zie wat sommige aan doen met rijden vraag ik me af hoeveel jullie buiten aan hebben als jullie niet rijden (niet in beweging zijn).
Ik heb gewoon een een hempje aan met een middeldikke trui en mijn jas. Wel heb ik in de winter altijd skisokken aan, goede warme schoenen en als snel een pet en als het iets kouder word een muts op mijn hoofd. Mijn handschoenen gaan ook bijna nooit uit buiten, alleen als iets echt niet lukt zoals kleine gespjes vastmaken gaan mijn handschoenen heel even uit.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:42

vlasta schreef:
Lielle schreef:
thermo ondergoed En je hebt ook hele dunne onderhandschoentjes en -sokjes, ideaal

ik ben een koukleum zelfs in een binnenbak.

ja zo'n koukleum ben ik ook hoor (thuis verwarming op 21 )
waar koop je thermo ondergoed
en hoe houd je je sokken en voeten droog lukt dat met thermo sokken of ga je dan juist zweten en krijg je het dan koud?

een buitensportzaak, fietszaak e.d. Thermosokjes zijn hele dunnen ondersokjes, daarover draag je gewone sokken. Ik vind het ideaal, zweet wordt mooi afgevoerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:43

Karin schreef:
Het enige wat dan nog koud wordt, zijn mijn oren, neus en wangen. Daar heb ik nog niets op gevonden. Ja, zo'n dun gevalletje dat je ook onder een motorhelm kunt dragen. Misschien probeer ik dat nog wel eens.

dik insmeren met vaseline

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:56

OHZ doe ik een thermo lange onderbroek aan daarover m'n rijbroek. Verder gewoon normale sokken en rijlaarzen (wel leren). Als bovenkleding een shirtje met een trui (niet echt dik ofzo) en mijn kingsland winterjas. Die jas vind ik al gauw te warm dus na een 1/2 uur rijden heb ik die wel uit.

Aangespannen vind ik meer een probleem qua kou. Ik denk dat ik vandaag even wil kijken naar een doorwerkpak zodat ik die over mijn gewone kleding kan aantrekken. Op stal loop ik er dan een beetje normaal bij, maar als ik ga mennen dat kan ik m'n pakkie aantrekken .

Ik heb verder leren handschoenen van mountain horse. Deze zijn van binnen voorzien van een dun fleece laagje. Ze rijden en mennen heerlijk en je handen blijven redelijk warm. Ik wil niet met van die enorm dikke handschoenen rijden want dan mis ik zoveel gevoel met het paard.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:24

viola schreef:
Ik dacht dat ik en kou kleum was zeg, maar als ik zie wat sommige aan doen met rijden vraag ik me af hoeveel jullie buiten aan hebben als jullie niet rijden (niet in beweging zijn).

Vrijwel hetzelfde, en ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk wél in beweging blijf, anders functioneer ik na korte tijd al niet meer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:55

zo'n lange strakke hardloop broek, rijbroek, 2 paar sokken waarvan een gewone en een thermo. een hemd, t-shirt lange mouwen, fleece trui, fleece (gevoert) anky vest en een rijjas

die anky vesten zijn echt lekker warm zeg!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:58

Ik trek idd ook wel thermo ondergoed aan ! ...en heel dik aankleden..gewoon een paar lagen..beter te warm dan te koud! je kunt altijd wat uit trekken..
en bij ons hadden ze alleen maar een buitenbak..en dat is best te rijden het hele jaar door..alleen natuurlijk niet als hij bevroren is ..maar dan doet een tractor die de bak weer omhaalt wonderen

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:18

Thermo ondergoed werkt niet zo goed bij mij, mijn rijbroek is denk ik te strak daar omheen? Joggingbroek erover werkt wel prima.

Men vroeg gisteren nog: heb je het dan niet ontzettend heet nu? (Nadat ik als eskimo de kantine in was gekomen). Nee, was het maar waar

Als ik niet paardrijd maar bv fiets of loop heb ik een regenbroek over het geheel aan (winddicht en een heel klein beetje waterdicht), een dikke winterjas (bedoeld voor wintersport, met tochtstrips!), muts en sjaal.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:51

Wow..wat doen jullie allemaal veel aan..dat heb ik gelukkig niet nodig.

Ik heb meestal een hempje, shirt met lange mouwen, een vest, rijbroek, DIKKE SOKKEN, en thermolaarzen. En een dikke winterjas en een sjaal.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het pas sinds een paar dagen echt koud vind, dus misschien verander ik wel van gedachte straks.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:54

Ik wel.. Ik rijd nooit met jas.. ook niet in de winter.. vind ik niet fijn zitten.. maar trek wat laagjes aan.. t-shirt, t-shirt trui en trui.. en HANDSCHOENEN.. (en plasticzakjes in je laarzen) Ga dan lekker rijden.. krijg je het vanzelf wel warm..

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:10

Ja da's waar.. Ik doe ook altijd (behalve in de regen) halverwege mn jas uit.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:19

niemand meer?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:21

*rijbroek, daarover heen een thermo-rijbroek
*shirt met lange mouwen
*daaroverheen dikke fleece trui Happy Valley
*daarover heen dikke jas
*sjaal, dikke handschoenen en dat was het!