Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pally schreef:Mijn paard was ook best duur (te duur), maar toch gaat ze elke dag naar buiten. Weer of geen weer. Laatst dacht ze ook raar te kunnen doen en ze gleed toen onderuit in de modder. Jammer dan haar probleem. Ik ben er echt op tegen om een paard de hele dag maar op stal te laten staan. Naar mijn idee is de kans op blessures dan nog groter, omdat menig paard na een dagje stal zijn benen wel even wil strekken. En als het dan een week zo slecht weer is, laten jullie je paard dan ook gewoon een week stil staan?? Nee dat is lekker gezond!
Geloof me, ik geef om me paardje en ik ben er heel zuinig op en juist daarom gaat ze gewoon naar buiten.

Pally schreef:Naar mijn idee is de kans op blessures dan nog groter, omdat menig paard na een dagje stal zijn benen wel even wil strekken. En als het dan een week zo slecht weer is, laten jullie je paard dan ook gewoon een week stil staan?? Nee dat is lekker gezond!
Erg bang voor glijden ben ik nog niet, hier ligt wel zo'n dun sneeuwlaagje, maar het is nog niet koud genoeg om écht glad te worden, ik heb haar dan ook gewoon gelongeerd in de buitenbak (wel een regendekentje, anders wordt ze zo nat). Over de weg zou ik ook rustig gaan stappen, wel aan de hand en gewoon rustig aan. Desnoods door de berm als die er ligt. Een paard kan zich met vier benen nog heel aardig redden op een glad oppervlak, en hoe wilde je het anders de rest van de winter gaan doen?
patos schreef:Maar hoe wilde je dit de rest van de winter dan gaan doen, als het geijzeld heeft bijv.?
Citaat:Daarom ben ik blij dat ik wat meer betaald en ALTIJD kan rijden. Ieder paard heeft recht op beweging iedere dag als is het een rondje stappen. Ik verwacht ook dat hij iedere dag voor me werkt dus vind ik ook moet zorgen dat hij iedere dag zijn aandacht en beweging krijgt. Of hiij nu 1 of 25 is.
Hoor vaak mensen piepen van jeetje jij betaald veel maar ja vind een goedkope stalling een dure stalling als je met dit weer niets kan doen. Veel boertjes hebben niet de geschrikte bakken om op wedstrijd niveau te kunnen trainen.
Ik vind dat als je je paard regelmamtig wilt trainen je ervoor moet zorgen dat dat idd kan. Op je gemak lopen langs de weg naar een binnenbak of gaanbare bak moet is best te doen. Geen haast hebben en goed verlichten.
Nimmedor schreef:sjakie schreef:Ja maar ze is niet zo heel goedkoop geweesten ben altijd wel voorzichtig met mijn sportpaarden.
Misschien moet ik gewoon iets minder voorzichtig zijnmaar stel er gebeurt wel wat met dit weer...
sjakie schreef:Ja maar ze is niet zo heel goedkoop geweesten ben altijd wel voorzichtig met mijn sportpaarden.
Misschien moet ik gewoon iets minder voorzichtig zijnmaar stel er gebeurt wel wat met dit weer...
De prijs maakte toch niks uit? Waarom zet je dit er dan neer??
ben gewoon erg voorzichtig met mn paarden gekke_koei schreef:zo glad wordt het niet van 1 dag sneeuw. ijzel erover.. dat is pas gevaarlijk.
ik heb willem ook 2 dagen niet kunnen rijden en heb zondag nog wel een wedstrijd. maar met dit weer kan het gewoon niet. heb een buitenbak, die overigens geen enkel nat stukje kent, maar ik weet dat willem toch alleen met de kont in de wind gaat staan..
ik zie wel hoe het zondag gaat

maar toch ben ik zuinig op hem. Ik zie hem nl heel erg graag, en wil hem blessurevrij houden.
Bienotje schreef:Sowieso is het wel goed om je paard elke dag buiten te zetten ofzo, als je een volledig in training zijnd paard een keertje op stal laat en de volgende keer weer hard aan de slag heb je kans op maandagziekte o.i.d.