Hoe denken jullie over puur natuur??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re: Hoe denken jullie over puur natuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:58

Urielle schreef:
Quarterh0rse schreef:
Ruwvoer (dus hooi & kuil etc) is zoiezo beter voor een paard aangezien een het een grazer is en hun gebit en inwendig gestel ervoor gemaakt is om heel de dag eten te verteren. Met brok krijgen ze zeg maar een hoop in één keer wat binnen 5 minuten op is. Vaak zijn dat ook redenen waardoor een paard zich gaat vervelen en stalondeugden krijg.
In het wild (oke daar leven ze nu niet meer in) staan ze ook 9 van de 10x te grazen.
Inprecipe zou hooi, kuil en een liksteen (voor mineralen etc) genoeg zijn. Voor het extra zou je wat musli, haver etc kunnen voeren maar dat is inprecipe niet noodzakelijk.

Sportpaarden trekken het niet op alleen hooi en kuil hoor! Ze moeten ook wel iets harder werken dan wilde paarden

Die moeten inderdaad harder werken ja daar heb je wel gelijk in. Toch met voldoende musli en granen ben ik van mening dat het kan. Er rijd een amazone in de grandprix die haar paard ook natuurlijk voert weet alleen haar naam niet meer. Heb ik een tijdje geleden gelezen.

Pas naar de veluwe geweest waar we ritten hebben gemaakt van 6 uur met zeker niet alleen maar stappen maar ook zeker kilometers galop en draf waar de paarden het ook prima op deden. Zo'n tocht is toch ook wel flink werken en we hadden niet het idee dat ie wat tekort kwam, in tegendeel zelfs

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:48

wirona schreef:
Ik heb het inderdaad van T. van Houten

Een fijne rustige man. En dat was erg fijn bij mijn paardje. Geloof het of niet ze wás rustig en deed haar hoofd naar voren!
En dat was voor mij een heel wat prettiger gezicht dan een verdoving en een praam op de neus

...haha toch grappig. Wij hebben ook al diverse jaren Ted v Houten. Leuke gezellige en inderdaad wat je zegt, rustige man. Hij neemt de tijd voor wat hij doet, weet ook wat hij doet en de tandarts is hier altijd geen obstakel. Ook als je het druk hebt, hij red zich er wel mee!
Nee echt een tandarts waar je zuinig op moet zijn

*denk dat missnynke trouwens die opmerking bedoeld ivm het aanraden van puur natuur*

Maar verder...tja een paard moet er van houden. Nieuwe paardje wat ik nu heb vind het ook nog steeds maar vreemd spul...het gaat er wel in, maar het is geen lekkernij die ze niet kan laten staan. Verschilt per paard he...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:10

ik wil misschien het voer ook gaan kopen maar het was 12,95 maar voor hoeveel kilo?
en waar kan je het zo al kopen?

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:58

In de zakken van Equisanum zit 20 kg. In Friesland weet ik wel enkele fouragehandelaren die 't verkopen maar niet in andere provincies. Op de site van Van Cooten staan alleen dealers van Masters. Misschien zou je hen kunnen mailen voor dealers van ES?