Hoe lang doorrijden als je zwanger bent?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:11

Ik was zaterdags nog aan het rijden en de woensdag erop beviel ik van een gezonde zoon.
Hij was wel 15 dagen te vroeg.
Ik woog wel maar 62 kg op het einde.

MISTRAL94

Re: Hoe lang doorrijden als je zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:31

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan het is zo voorbij

Ik heb tot de 7e maand gereden, ik ben toen van het paard gevallen en heb daardoor bijna 14 dagen in het ziekenhuis gelegen.
De kleine was niks mis mee maar ik had zelf wel ernstige verwondingen (die ik ook gehad had als ik niet zwanger geweest was)
Ik heb na die tijd nog 1 keer op mijn eigen gezeten omdat ik bang was dat ik niet meer durfde te rijden. De gynaecoloog zei ondanks wat er gebeurd is, kan het rijden geen kwaad. Het kind zit goed beschermd in de buik en kan zeer zeker tegen een stoot(je).
En ja en over risico nemen daar kun je ellenlange discussie over voeren. Je loopt erg veel risico om een auto ongeluk te krijgen of van je fiets te vallen of van de trap. Dan moet je 9 maanden op de bank zitten. Je moet alleen zorgen dat je een paard rijdt wat je kent en nee ook dat zegt niet alles. Niet gaan springen en geen paarden meer beleren ed.

Over dat heen en weer schudden. Toen ik net zwanger was, was ik daar ook bang voor. Mijn huisarts vertelde toen dat het niet zomaar los raakt. Gebeurd dit wel is er een andere reden voor. Mijn dochtertje was altijd erg druk in de buik. Als ik aan het rijden was, was ze rustig. Op het moment dat ik van het paard afstapte begon ze weer te schoppen en te draaien. Ik denk dat een kind het schommelen wel lekker vind, die van mij iig wel.
Luister naar je eigen lichaam, dat geeft aan wat wel en niet kan!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:00

Hi girl,

Met Roos kan je vast rustig nog even doorrijden (niet buiten, ivm haar steigergrapjes)!

Enne....oppas al geregeld!

Ps wordt wéér geen tripalon voor jou hè!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:55

ik heb een viendin die heeft heel lang door gereden en had een hele moelijke bevaling dit kwam volgens de artsen door het paard rijden
bij de 2 heeft ze na de 6 week van zwangerschap niet mee gerden en de bevaling liep goed dus ja maar ja elk mens is anders

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:57

gewoon tot je niet meer kan?? en hoe je paard is als je een knettergek paard heb zou ik het niet doen maar een lieve braverd waarom niet??
en dan 1/2 maanden van te voren niet meer ofzo ik denk dat het echt ligt aan de persoon zelf en aan je paard!!

hann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:01

Ikzelf heb tot ongeveer 6 maanden doorgereden. Ik had nog niet veel buik en toen ik 5 1/2 maand was won ik nog een wedstrijd. Na 6 maanden kreeg ik last van mijn spieren in mijn kruis en werd ik ook onzeker. Voor mij een moment om te stoppen.
Iemand anders die ik ken kon na 2 maanden al niet meer rijden en een vriendin van mij heeft tot het laatst gereden.
Kortom, van te voren valt niks te plannen, luister naar je eigen lichaam.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:04

Ik heb het paard van mijn instructrice gereden in de tijd dat ze zwanger was. Bij haar eerste zwangerschap ben ik haar paard gaan rijden na 4 weken al, omdat ze geen risico wilde lopen. Deze zwangerschap is ge-eindigd in een miskraam helaas.
Bij de zwangerschap die erna kwam, heeft ze doorgereden tot de 3e maand. Daarna mocht ze niet meer van haar vriend . Bijna elke keer als ik ging rijden, was ze erbij en stapte ze haar paard uit (als haar vriend niet thuis was ). Dat heeft ze tot de 6e maand gedaan, maar ze hield zoveel vocht vast en was zoveel aangekomen, dat ze er gewoon niet meer op kwam .

En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:16

Het is onzin dat je een moeilijke bevalling krijgt doordat je paard rijdt/gereden hebt. Ik ken mensen die niet gereden hebben die een moeilijke bevalling hadden. Mensen die wel intensief gereden hebben scheten het kind er zo uit.
Daar komt bij, als jij jaren gereden hebt en je stopt ineens een paar maanden ivm een zwangerschap. Tegen die tijd dat je moet gaan bevallen zijn die spieren nog niet weg. Mijn verloskundige vertelde toen dat het paardrijden in mijn voordeel was, omdat je op je zit rijdt en dus goed weet hoe je moet aanspannen en ontspannen. Ik heb geen vlotte bevalling gehad maar dit had een andere oorzaak dan het lang door rijden

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:58

ik ben zelf gestopt met rijden gelijk toen ik het wist
je kan nog zo`n braaf paard hebben maar dat zegt niks ze kunnen altijd struikelen of ergens van schrikken en dan lig je er ook naast

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:35

Hoi

Ik heb doorgereden tot en met 5 maanden.Toen werd het heel ongemakkelijk. Je buik gaat op een gegeven moment in de weg zitten en je gaat het flink voelen aan je banden!

Groetjes, Nathalie

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:46

zo zie je maar hoe verschillend de mens is!

ieder doet het op haar manier,en zo hoort het ook.

laat je niks opdringen door een ander ,maar ga op je eigen gevoel af.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 08:41

Hoi,
Gefeliciteerd

Ik ben een tijdje gestopt met rijden toen ik 3 maanden zwanger was, maar dat was meer omdat mijn paard van de een op de andere dag begon met bokken wat ze heel lang al niet had gedaan.
Na een tijdje ben ik er weer opgegaan en toen deed ze weer normaal ik heb gewoon af en toe gereden als mijn lichaam het aankon, je voelt het vanzelf wel. Mijn buik was op een moment zo dik dat ik wel wilde rijden maar kon er gewoon niet meer opkomen ik kreeg mijn been niet meer omhoog mijn buik zat in de weg. Luister gewoon naar je lichaam is voor iedereen anders.

Groetjes en Suc6