Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:49

phoe ik was allang uit mn stekker gegaan zeg
weg ermee en gewoon weer fijn zelf je poonie doen

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:04

jezus.... ik was tot kort zelf ook bijrijder en ben gestopt omdat ik hetzelfde had als jij... ingewikkeld verhaal wie meer wil weten kan pmen
maar ik had haar allang de laan uitgestuurd is toch niet normaal hoe zij met jullie omgaat. ook al is ze ouder dat wil niet zeggen dat ze beter is . pfoeh hé zoiets hoef je mij echt niet te flikken dan maak je in 1 keer een andere kant van mij mee

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:05

Ik zelf ben ook eigenaar en heb ook een bijrijdster, wij doen alles in overleg, ze heeft 2 vaste dagen in de week maar kan ik of zij een keer niet dan bellen wij elkaar. Onlangs heb ik een nieuw zadel gekocht voor hem, en die maakt zij ook vaak schoon, zij heeft onlangs een mooi nieuw hoofdstel voor hem neergehangen en daar ga ik ook netjes mee om. Ze gaat met mijn spullen om alsof het van haar is dus dat is helemaal prima.

Iemand die zomaar zou rijden, niks van zich laat horen en zich niet aan afspraken houd is snel weg bij mij, want dan heeft ze denk geen respect voor het paard, de eigenaar en weet ze waarschijnlijk niet hoe veel geld het kost en dat je daar netjes mee hoort om te gaan.

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:55

Vragen horen thuis vraag Maar raak.
Wees je wel bewust dat hoe simpel een vraag ook kan zijn, internet is voor iedereen toegankelijk. Het kan best zijjn dat je bijrijdster hier meeleest.

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:57

ik heb zelf ook een bijrijdster voor me paard
en 2 verzorgsters voor me shet

zei moeten mij sinds vandaag
elke week via de mail een rooster sturen
met daarin wanneer en hoelaat ze komen
zo weet ik wat ik aan hun heb en hun wat ze aan mij hebben

en nu hoop ik dat hun zich gaan realiseren
wat een verzorgpony/paard inhoud
Laatst bijgewerkt door wenny op 24-11-05 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:02

ik vind dat ze jou gebruikt om op je paard te kunen rijden...
Als je haar tegenkomt gewoon vertellen dat je dit absolut NIET wilde, en dat ze niet meer hoeft te komen (maar dan niet onaardig ofzo..)
ik zou dit dus absolut niet pikken... dan had ik er echt al lang de laan uit gestuurd...
heb gelukkig een betrouwbare bijrijdster, maar weet trouwens ook nog niet precies wanneer ze nou kan komen...
als we dat eenmaal afgesproken hebben, komt ze wel

gewoon zelf weer lkkr gaan rijden!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:18

Uhh, je zegt zelf dat je haar de hele week nog niet op de manege bent tegen gekomen en dat ze ook niet geweest is. Nu snap ik het niet meer, dat was toch ook de bedoeling dat ze alleen 's maandags kwam? En nu ben je gepikeerd omdat je haar niet ziet.

Als ik jou was zou ik eerst met dat meisje gaan praten, voordat je alles van horen zeggen hier neerzet. Ik geloof dat er dingen bij zijn gesleept die helemaal niet zo waar zijn.

Sorrie als het wel zo is, maar je kunt best wat meer moeite doen om haar te bereiken. Haar ouders bellen b.v.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:21

ze heeft toch da nr niet...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:23

Een mens krijgt toch ieder jaar een telefoongids? Of www.telefoonboek.nl

En je hebt een fiets, dan rij je er langs.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:24

ja maar niet iedereen staat in de telefoongids. ik sta er ook niet in en mijn ouders ook niet hoor. en verder tja sowieso is het niet netjes van dat meisje om niet haar goede nummer te geven

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 18:27

amondi schreef:
Uhh, je zegt zelf dat je haar de hele week nog niet op de manege bent tegen gekomen en dat ze ook niet geweest is. Nu snap ik het niet meer, dat was toch ook de bedoeling dat ze alleen 's maandags kwam? En nu ben je gepikeerd omdat je haar niet ziet.

Als ik jou was zou ik eerst met dat meisje gaan praten, voordat je alles van horen zeggen hier neerzet. Ik geloof dat er dingen bij zijn gesleept die helemaal niet zo waar zijn.

Sorrie als het wel zo is, maar je kunt best wat meer moeite doen om haar te bereiken. Haar ouders bellen b.v.

Ze reed hem bijna elke dag van de week dus ik verwachtte haar nog wel tegen te komen idd..?? En nee ben niet gepikeerd.
Ik heb al met haar gepraat een tijdje geleden maar ze is niet veranderd. En nee er is niks bijgesleept.
En al leest ze dit. dan weet ze dat ze zeker contact met me op moet nemen... of zit ik er nou naast?
En heb geen idee waar ze woont! (weet wel het dorp maar niet het huis etc.) Stom maar ik heb haar nog niet heel lang als bijrijdster maar heb dit iig al met haar meegemaakt.
Ze heeft geheim nummer (wegens lastig gevallen worden, daarom kreeg ik ook haar mobiele nummer, maar die blijft foutief) Dus ik heb al gebeld via nummer van telefoonboek maar die mensen vertelden mij dat ze wel vaker gebeld worden voor S(bijrijdster van mij)maar haar nummer niet weten.

Ik houd jullie op de hoogte

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:28

weet ze dan waar da meiske woont....? (hoop het wel..)

en @Madelien: idd... was zeker bang dat ze betrapt zou worden ofzoo

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:32

hm... je was me voor..
je kan toch in dat dorp een beetje rondvragen? er zal vast wel iemand zijn die haar kent...

KiWiKo

Re: Mijn Bijrijdster is onbetrouwbaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:33

zou ik niet eens twee seconden over na hoeven denken/...........

eruit en met een noodgang

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:48

jaa inderdaad zeg, weg met haar ! Zou je niet aan mensen van stal kunne vragen of ze je bellen als ze er is ? ( of woon je ver van stal vandaan ? )

Nouja succes iniedergeval ! Ik snap niet hoe zulk soort mensen toch aan een verzorgpaard komen .... ik ben al een tijdje op zoek maar ik kan dus echt niks vinden..

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:50

ik ben zelf een bijrijder met een vriendin van me.
we rijden op woensdag van 1.30 tot 4.30
daarbij is dan wel!! uit de wei halen, borstelen, opzadelen, stukje stappen tot aan de rijbak, rijden, terugstappen, (nu in de winter) eerst nog na borstelen en dan deken opleggen, alles terug netjes opbergen en bitten afwassen, borstels zuiver maken, poetsplek borstelen(anders loopt het in het gootje) en dekens afhalen, terug in de wei laten (staan in aparte weien) zorgen dat ze vers water hebben.

dit zit dus tussen die uren, en op zaterdag ochtend gaan we om 9 uur naar de paarden om tegen 10.30 een les te volgen in de club tot 11.30 terug naar huis, terug deken op, extra borstelen tegen de jeuk, poetsplek , wei , water, en opbergen.

de mensen weten wanneer we komen! en omdat er ééntje al wat op leeftijd is (21jaar) en ook af en toe in de koets moet lopen, letten we op dat we de dag ervoor niet op haar rijden, (niet dat het te zwaar wordt voor haar).
dan gaan we liever met de gepensioneerde knuffelen (EXTRA )

en in de zomer komen we 3x per week, op dinsdag, donderdag en zaterdag zo hebben ze om de dag rust, want op zondag geeft de eigenaar menlessen, en moeten ze ook rijden...
(alleen de 21jarige niet!) en dus perfecte harmonie!
we hebbe strikte afspraken!
we mogen eigelijk wel kopen wa we willen (20dekje ) en beide een nieuw hoofdstel, maar we zorgen ervoor dat we af entoe nog met de eigenaar zijn gekochte hoofdstellen rijden want ze zijn duur geweest, en op zijn duur vetten we alles in! we mogen geen, martingal, of thiedeman, sloft gebruiken en ook geen getten! en zelde bandages...

voor de rest mag het!
dus ik zou ook op voorhand streng zijn en naarmate je ze vertrouwd meer toelaten!

bij ons wat dat ook zo! op het begin mochten we alleen onder toezicht rijden in de les, maar naarmate mochten we alleen op woensdag gaan, (een straat je verder is een bak) en toen mochten we met de eigenaar te voet naar de manege, toen met andere mee, en op een dag, waren de mensen waarmee ik afspreek "me vergeten" en dus ben ik alleen terug naar de eigenaar het gaan zegge (mijn vriendin kwam nie ze was ziek) en toe zei de eigenaar wonder boven wonder" durf je alleen gaan?" ik van "ja " en toen mocht ik alleen, ik had heb het moeilijkste paardje (wel super verkeers mak! alleen bussen is een prob) ik kwam er met gemak door en sinds toen mogen we altijd alleen!!
dus.... vertrouwen moet je winnen, en ik weet ook dat ik me moet gedragen om het te houden! en daar ben ik blij mee

sorry voor lang verhaal!

@ saskia_ = let maar op: dat zei ik ook, tot op een dag= ik had er opeens 3! (samen met een vriendin)
hang eens een berichtje op in een nabije manege, of in de winkel, met AL je gegevens en ervaring, wie weet krijg je op een dag een telefoontje!
sucses

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:56

Uhm..misschien is het stom hoor maar iedereen zegt: wel aardig, wel netjes brengen, nou, als iemand zo met mijn paard, mijn spullen of mij omging, dan wist ik t wel, en dus NIET aardig ofzo he? dan zou k gewoon onwijs boos worden en dr wegschoppen! Wie weet wat ze allemaal nog meer flikt met dat beestje van je! veel succes en ben benieuwd hoe dit afloopt ..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:59

Ik ga met rowygo mee............... aan mij heb je een heule goede op zo een moment

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:04

ja, da's wel waar.... maar je hoeft haar ook niet de huid vol te gaan schelden...
zo bedeolde ik het iig

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:06

naaaah als ze mn paard onrecht aandoet dan heeft ze echt een huge probleem

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:19

Inderdaad KiWiKo! Die ging er heel rap uit!

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:20

Goed dat je een andere code op je slot hebt gezet!
Ik ben zelf bijrijder, en laat altijd weten wanneer ik ga, al hoewel het geen probleem is voor mij aangezien de eigenaren neit rijden
Maar dan nog, voor hun is het ook fijn te weten wanneer het paard weg is.

Ben benieuwd wanneer ze iets laat weten!

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:21

Ze heeft hem geen onrecht aangedaan anders had ze idd big problemosss met my gehad,, maar ze brengt me niet op de hoogte als er iets met hem mis is zo kan ik dus geen actie ondernemen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:22

ik vind rijden zonder dat ik het weet absoluut een groot onrecht

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:24

Jeetje wat een gedoe zeg. Ik had haar er ook allang uitgetrapt, maarja, dat gaat een beetje moeilijk als je haar niet kan bereiken.

Ik overleg zelf ook met de eigenaresse van mijn hobbelpaard, vind ik niet meer dan normaal, ik ga netjes met haar spullen om en doe gewoon wat er van mij gevraagd wordt. Ik heb goed contact met haar, behandel haar paard en spullen alsof die van mij zijn, want waarom zou ik daar anders mee omgaan?

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen...