Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Alina schreef:Ik vind een paard een sportpaard op het moment dat er 5 of meer dagen per week echt wordt getraind met het doel om beter te worden in de sport waar het paard wordt uitgebracht
amen! Liedje schreef:NathalieW schreef:Ik vind een sportpaard een sporpaard als het aan deze eisen voldoet:
Hoger dan 1.65
Goed presterend op elke wedstrijd ongeacht niveau
Goed resultaten behalend
Correct exterieur+interieur
Een paard dat voor je werk!
Een paard dat aan meer de 3 van deze eisen voldoet vind ik een sportdier (als je er wedstrijden meerijdt natuurlijk)
(ik ga ook mee met Gouda)
Sorry maar hier ben ik het absoluut niet mee eens! Waarom moet een paard hoger dan 1.65 zijnEn goed presteren op elke wedstrijd ? Iedereen heeft toch weleens een poedersuiker erbij zitten ?
Typfout dus 

NathalieW schreef:Vanuit mijn oogpunt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ik praat hier over sportPAARDEN! Geen sportpony's dus eigenlijk pas vanaf 1.57!
NathalieW schreef:Nee dat vind ik een sportpony
NathalieW schreef:Nee dat vind ik een sportpony
Karin schreef:NathalieW schreef:Nee dat vind ik een sportpony
De dieren die in de endurance- en westernsport lopen, zijn toch echt paarden. Zelfs wanneer ze de 1.56 m niet halen. Beetje jammer om Arabieren en Quarters als 'sportpony's' te bestempelen. Daar vallen ze onder als ze worden uitgebracht door kinderen in speciale ponyrubrieken die alleen toegankelijk zijn voor dieren tot een bepaalde stokmaat en kinderen tot een bepaalde leeftijd. Maar in de reguliere endurance- en westernsport voor kinderen én volwassenen heten deze dieren gewoon paarden. Daarin wordt geen onderscheid gemaakt naar stokmaat.

0ojannekeo0 schreef:Alina schreef:Ik vind een paard een sportpaard op het moment dat er 5 of meer dagen per week echt wordt getraind met het doel om beter te worden in de sport waar het paard wordt uitgebrachtamen!
NathalieW schreef:lijkt me sterk dat een paard in 1 jaar bijna 10 cm groeit?
reed je er toen ook al wedstrijden mee? Dan heb je zeker een andere startkaart moeten aanvragen? Want ja het was eerst en pony en nu een paard heh?

) in 1 jaar en nee, ik heb geen nieuwe startkaart hoeven aanvragen...
Karin schreef:Dat de KNHS toevallig een grens van 1.57 m hanteert voor deelname aan ponywedstrijden voor ruiters t/m 18 jaar maakt van een dier onder de 1.57 m nog niet automatisch een pony.