Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:30

€25,- voor een uur, aan huis, maar we hebben ook wel eens ergens afgesproken waar een binnenbak is. Ze heeft enkele paarden op Z-niveau gereden en verder een hoop jong grut. Rustig maar heel enthousiast persoon, kijkt echt per paard en combinatie waar het werk zit en hoe het opgelost moet worden.

De 'klik' is er gewoon, en dat vind ik belangrijker dan papiertjes of prestaties

anydale

Re: Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:47

Ik krijg les van de zoon van de staleigenaar. Hij heeft de Orun allround gehaald volgens mij. Hij rijd nu zelf L2, maar heeft Z gesprongen en volgens mij ook Z dressuur gereden. Hij geeft goed les en pakt ook per les een paar punten aan, hij heeft er wel een goede kijk op vind ik. Sinds ik bij hem les heb ik eindelijk door hoe ik Otto licht van voor en goed lopend van achter kan krijgen, en dat is heel belangrijk voor mij Ik betaal per half uur 12 euro. Springles krijg ik ook weleens van hem, dat is dan groepsles en is 7 euro. Ik les eigenlijk niet met regelmaat, meestal als er weer eens een wedstrijd aankomt. Zo ongeveer om de 2 weken

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:50

0ojannekeo0 schreef:
ik betaalde voorheen 8 euro per half uur prive bij iemand die deurne gehaalt heeft.

momenteel ben ik les zoekend

Alleen deurne zegt mij zo weinig, ik vind eigen prestaties van een instructrice veel belangrijker om eerlijk te zijn...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:54

ik betaal erg weinig (5 euro?) voor een uur les met zn 3en/ 4en in een megabak (ong. 30x70?) dus we hebben geen last van elkaar
diegene rijdt sowieso Z dressuur en ik heb ook dressuurles..
verder weet ik eigenlijk niet

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:54

RUBYWHITE schreef:

Alleen deurne zegt mij zo weinig, ik vind eigen prestaties van een instructrice veel belangrijker om eerlijk te zijn...

Prestaties vind ik ook nog niet eens alleszeggend. Sommige mensen zien gewoon zó veel!

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik er kijk op heb waar het vastloopt en hoe het opgelost moet worden, ook boven mijn eigen niveau van rijden, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het mij ook lukt om het onder het zadel op te lossen...

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:03

Ik krijg les van Irene Moerman. Ze heeft Deurne gedaan en rijd nu ZZ-zwaar. Ik ga altijd naar haar toe ze heeft net een nieuwe binnenbak. Maar in de zomer komt ze ook weleens aan huis lesgeven (als de bak thuis goed is). Ik betaal 12,50 per half uur.

Ik rijd dat ook in de verenigingsles mee. Dat is 4 combinaties in 1 les van een uur. Dat kost 181 euro per half jaar. Dan krijg ik les van Sietske de Man. Ze rijd paarden voor iemand anders en ze is al meerdere malen Z.
Ze heeft een opleiding gevolgt in Duitsland.

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:35

[quote="Remember
Prestaties vind ik ook nog niet eens alleszeggend. Sommige mensen zien gewoon zó veel!

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik er kijk op heb waar het vastloopt en hoe het opgelost moet worden, ook boven mijn eigen niveau van rijden, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het mij ook lukt om het onder het zadel op te lossen...[/quote]

Hélemaal met je eens!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:49

Ik heb geen dressuurles maar springles (met een likje dressuur )
Ik betaal per uur 45,- en krijg les bij de zoon van de voormalig bondscoach, zelf profruiter.

Duur, maar wel waar voor mijn geld...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:51

Ik geef zelf basis les aan kleine kindertjes .... vertouwt raken etc ... ik vraag per les van een half uurtje 5 euro.Dit doe ik 2 a 3 keer in de week . Hier verdien ik dus redelijk mee

findi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:25

15 euro in de manege en 15 euro als het thuis is (van dezelfde persoon) voor een half uur
Lesgeefster legt het met handen en voeten uit en laat je geen sec. met rust.
Ze rijd ook op een veel hoger niveau dan ik. Is trainer a en b (iets Belgisch)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:48

Remember schreef:
RUBYWHITE schreef:

Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik er kijk op heb waar het vastloopt en hoe het opgelost moet worden, ook boven mijn eigen niveau van rijden, maar dat wil dan nog niet zeggen dat het mij ook lukt om het onder het zadel op te lossen...

Dat ben ik met je eens...zelf hecht ik er wel waarde aan dat diegene waarbij ik les op een dergelijk niveau gereden heeft waar ze mij in iedergeval ook naar toe zou kunnen opleiden. Naast een orun diploma vind ik eigen prestaties ook wel belangrijk. Mijn instructrice heeft div. kampioenschappen op haar naam staan en staat hoog aangeschreven. Een tweede belangrijke factor is dat ze niet allees alles ziet maar het ook OVER kan brengen op de leerling.

Ik rij nu al 17jr paard en in die 17jr heb ik van 5verschillende instructeurs/instructrices les gehad en nooit geen klachten gehad. De reden dat de lessen daar stopten was vanwege leeftijd, verhuizing etc. Niet omdat het lessen niet beviel. Anderen daarin tegen slijten er 5 in 1 jaar. ... dat zegt ook wat over de kwaliteit van de huidige instructeur/instructrices lijkt mij

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:58

Ik betaal 35€ per uur. Mijn instructeur rijdt ZZ-licht en rijd regelmatig jonge paarden in. Hij heeft ook mijn paard ingereden..

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:02

Elisa2 schreef:
1x in de 2 wkn krijg ik les van Boudewijn Heuseveld op m'n werk,hij is er een uur voor 3 paarden vanwaar ik er dan 1 doe.Maar dat wordt voor mij betaald door m'n werkgeefster,Zij betaalt hem geloof ik e75,- per uur dan.Hij komt daar aan stal. Verder heb ik 2x in de week les van een prix st. george amazone bij wie ik rijdt.Daar krijg ik dus voor betaald :-}. En 1x in de 2 wkn heb ik les met m'n jonge paard bij Henk Delen,daar betaal ik 25 euro voor een half uur/3 kwartier,wij werken dan puur aan de basis.

Volgens mij vraagt Boudewijn Heuseveld 50 euri per uur.
Heb les van iemand die van hem les heeft...zij vraagt 30 euri per uur ( voormalig LT amazone)

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:05

ik heb les gehad van seth boschman, GP ruiter.. betaalde 50 euro per uur en moest ik nog aandacht delen met 2 anderen. die ook allemaal 50 euro betaalden.

ik leerde er weinig van.. dus ben er mee gestopt.

mijn ervaring op dit moment is dat ikliever les heb van personen die dichter bij me staan qua niveau, dan dat ik een gp ruiter zou vragen. dat doe ik in elk geval niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:07

Ik betaal 17.50 voor een half uur.

Ik heb les van Patty Zwang. (Grand Prix)
Waarom? Zij heeft mij en paard van -20 naar +20 gekregen terwijl ze het zelf ook helemaal niet zag zitten. Voorlopig heb ik nog niks te klagen, en ik ben zelf ook geen persoon dat snel van verandering houd

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:11

Zo.. 50 euro voor een les, dat vind ik echt veel, meer dan honderd gulden voor een uur les... maar je moetook niet meer terug rekenen zeker. Hahah

Ik krijg les van een zeer goede instructeur (voor naam kan je pb-en) die ook op alles let, ziet alles, dus smokkelen zit er bij mij niet in. Hij let op houding van je zelf, en ondertussen ook heel erg op de gangen. Nu ik priveles heb sinds kort, merk ik dat paardrijden echt moeilijk is, om het zo maar te zeggen. Me pony gaat met sprongen vooruit, en dat voel ik graag. Ipv dat ik 3 lessen gehad heb en nog geen voor uit gang voel. De klik is er, en dat is toch wel belangrijk. Hij vraagt 20 euro voor een uur.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:28

Ik betaal 25 euro voor een half uur. Mijn instructrice heeft zelf internationaal GP gereden.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:33

Ik betaat 12.50 per uur.

De klik met mijn instructrice is er gewoon, ze vind mijn paardje leuk en ze heeft alles door! Ik vind de 'klik' ook belangrijker dan prestaties of papiertjes.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:38

ik betaal 25 euro voor een half uur les van een (ex) grand prix amazone
dan komt er nog 7 euro huur van de (binnen) bak bij
voor mij 4 jarige vind ik een ½ uur les lang genoeg
ik heb in 3 lessen al een heel ander paard

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:39

Sinds een half jaar zijn de prijzen van mn lesgeefster opgeslagen met 5€:
Nu is het 20€ voor een half uur, 30€ voor een uur.
Belgische (nu internationale ) GP-amazone, kwaliteit-binnenbak, en zéér gemakkelijk want ik sta er op stal .
Wanneer ze op verplaatsing moet, vraagt ze meer.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:44

Ik betaal 40 euro per uur.
Ik krijg les van Moniek van Dijk, wat zed precies rijd weet ik niet allemaal hoor

Maar ze geeft iig onwijs fijn les en we zijn er al stukken door voorruit gegaan.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:47

Mijn instructrice heeft meerdere malen Z gereden en nu ZZ zwaar, 20 euro per half uur (incl. reiskosten).

Mijn instructeur, GP en wel bekend , 55 euro per uur.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 11:01

diddlmouses schreef:
Ik betaal 40 euro per uur.
Ik krijg les van Moniek van Dijk, wat zed precies rijd weet ik niet allemaal hoor

Maar ze geeft iig onwijs fijn les en we zijn er al stukken door voorruit gegaan.

Ze rijdt LT en is bezig met de overstap naar de ZT.
Moniek is namelijk een vriendin van me. Hele fijne meid, kan heel goed rijden. Leuk om te horen dat dat hetzelfde gaat met het lessen bij haar.

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:05

Ik betaal €15 per uur en dan komt hij aan huis.
Heeft zelf Z2 gereden.
Zijn paard is op het WK jonge paarden geweest in Verden (5-jarigen) en loopt momenteel M2

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 12:24

Prijzen lopen wel heel erg uiteen vind ik... Interessant.