Wat voeren aan uitgemergelde pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:57

Hoe kwam jouw paard zo mager dan Vallie???

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:39

vallie schreef:
Jep, goed gezien!!!

haha.. het kon ook niet missen..hij lijkt echt veel op Gribaldi
je kan goed zien dat het familie is mijn paard (zie in mijn profiel)

wat een verschik met de eerste en 2e foto's zeg
hij is in 2 weken tijd flink dikker geworden
hoe kan iemand een paard zo mager laten worden

muck

Re: Wat voeren aan uitgemergelde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 13:29

Wow, ik denk dat je dit dus wel kan vergelijken met die van mij. Hoewel dat dus niet goed te zien is, vanwege de dikke vacht, en waar de mijne er het ergste uitziet is op de achterhand (gevalletje "Holsteiner Koe") en dat kan ik op die foto's dus niet zien.

Even een update: gisteren is de DA geweest. Beestje is kerngezond zo op het eerste gezicht, nog even bloedtesten afwachten, maar de DA verwachtte er niks vreemds van. Doorgaan met voeren hoe we nu doen, en ook geen andere brokken gebruiken, hij kende die wij hebben en die zijn goed. Fijn om te weten, want er staat namelijk niet op de zakken wat er in zit, dus ik tastte daarover een beetje in het duister. Nu maar hopen dat hij er over 8,5 week ook zo goed uit ziet!

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:04

Mijn paard is hebben ze gewoon laten weg....... geen eten en aandacht gegeven, bewust of onbewust dat verteld het verhaal niet. Ik heb deze foto's ook gestuurd naar degene van wie hij is geweest en ze is zich rotgeschrokken hoe hij er nu uitziet(in de goeie zin). Het is dat hij nog glom en dat andere paarden op die stal ook mager waren dat ik de gok durfte tenemen om het zonder te berijden(wel helemaal laten keuren) te kopen.(voor een lage prijs). Hij had wat.... en gelukkig konden we door zijn uiterlijke verschijning van toen heen kijken en wordt hij nu mooier en mooier. Hij heeft nu wel een allergie voor iets maar daar komen we wel achter, maar het is wel een bijzonder paard.

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:08

Het beste is het geven van gekuilde mais te verkrijgen bij elke koeienboer over het algemeen betaal je voor 10 liter 50euro cent.

Binnen 2 weken weer een mooi gevulde pony

Groet
Conrad
Voor hulp bij alle (gedrags) problemen met paarden o.a. trailermak maken alles zonder geweld

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:59

Mijn pony's (Haflingers) mogen ook iets dikker, maar ik ben zo bang dat ik teveel kuilmais geef; ik geef ze nu een bodempje van een 10 literse emmer per dag per pony. Er is mij gezegd dat ze een halve emmer per pony per dag mogen, maar ik ben het nu op aan het bouwen. Toch blijf ik bang voor hoefbevangenheid of spierbevangeheid als ik kuil voer. Wie weet hoeveel ik per pony kan voeren?? Ze krijgen nu voordrooghooi, 2 kg wortels 1,5 kg brok en 1 kg voederbieten per dag. Ze vallen niet meer af, maar komen ook niet aan, zodoende ben ik nu kuilmais erbij gaan voeren.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:24

@Sikrit
je kunt ook meer hooi voeren en wat minder brok en snijmais
kijk wel goed uit wat voor hooi of voordroog je geeft
(het beste is onbemest) hoe meer bemest hooi hoe groter de kans op hoefbevangenheid

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:58

Ik zou ook de VA erbij halen en het voer rustig opbouwen, anders heb je kans op koliek..

muck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 06:57

DA is erbij geweest, en zijn bloed was goed. We mogen zijn voer nu langzaam opvoeren en ander voer erbij geven. Hij heeft de afgelopen 2 weken op brok en voordroog van een onbemest land gestaan.