Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

lumikki schreef:Wat verstaan jullie onder werk in de paarden. Ik ben profesioneel groom,werk voor een prof. Ben veel op concours. Maak lange dagen. Maar heb ook gewoon dagen vrij... Vakantie dagen...Erg goed salaris..waar ik behoorlijk van kan sparen. Dus ik vind niet dat mensen constant zo negatief moeten doen over dit vak.
ArabStables schreef:lumikki schreef:Wat verstaan jullie onder werk in de paarden. Ik ben profesioneel groom,werk voor een prof. Ben veel op concours. Maak lange dagen. Maar heb ook gewoon dagen vrij... Vakantie dagen...Erg goed salaris..waar ik behoorlijk van kan sparen. Dus ik vind niet dat mensen constant zo negatief moeten doen over dit vak.
Neem van me aan; je bent een uitzondering
: D Kelloriejj schreef:KiWiKo schreef:hmmm werken in de paarden, is hele dagen vegen![]()
![]()
60 uur per week werken en zeer onregelmatige tijden, nooit vrij. en dat voor een minimaal salaris
![]()
![]()
Daar sluit ik me dus niet bij aan!
0nicolle0 schreef:
Groom is een ander woord voor SLAAF... en dat meen ik, is echt geen onzin, het is gewoon een netter woord, het klinkt niet zo erg als slaaf... do you know what i mean?
). Daar komt nog bij dat mijn ouders en m'n vriend er volkomen achter staan en me daar waar nodig is, ook helpen (bijvoorbeeld tijdens het zadelmak maken van jonge paarden of op concours). Als je dit echt wilt, dan zou ik er zeker voor gaan! Maar zoals al eerder in dit topic is gezegd, is een baan in de paardenwereld niet altijd rozengeur en maneschijn... Als je niet weet wat je te wachten staat dan is het misschien een goed idee om tijdens de zomervakantie een aantal weken mee te draaien op een trainingsstal of manege ofzo, dan kun je jezelf een beeld vormen van hoe het er aan toe gaat... In ieder geval, veel succes bij het maken van je keuze!
:D 

:D en als ze goed ruitermak zijn, dan kruip ik er wel op voor de belering

lumikki schreef:Ik had al eerder vermeld dat ik hier ook niet zomaar ben gekomen. Heb b.v 5 jaar voor een handelstal gewerkt. Hard werken weinig verdienen.. Ik vond het daar geweldig. Ben ook niet weggegaan om dat ik hard moest werken of weinig verdiende. Vond het op een gegeven ogenblik niet leuk meer dat de paarden zo snel weer weggingen. Ik wou een band opbouwen met de paarden,en dat ging helaas niet daar. Dan moet je kiezen of delen. Nu werk ik ook hard,het is geen 8 tot 5 baan. Dit werk is ook niet weggelegd voor iedereen. Ik doe dit met hart en ziel. Dat maakt mij nog geen slaaf,ik kies er zelf voor..en kan stoppen wanneer ik wil.
, maar denk dat ik voor mezelf al een besluit heb genomen!! Denk dat ik paarden voor altijd mijn hobby laat! Zo heb je altijd nog wat in je vrije tijd te doen 
0nicolle0 schreef:Ik weet niet meer wat ik moet!!!!! De ene zegt wel en de andere weer niet, maar denk dat ik voor mezelf al een besluit heb genomen!! Denk dat ik paarden voor altijd mijn hobby laat! Zo heb je altijd nog wat in je vrije tijd te doen
Hoop dat ik hier geen mensen mee beledig
(meschien zie ik je wel
)