maar ik ga er vanuit dat men hier de bij het FEI toegestane Myler bedoeld
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anouar15 schreef:Ik ben bang dat ik teveel druk geef zonder dat ik het door heb met een hefboomwerking

) van de eigenaar toch maar overgestapt.
Mietje schreef:Ik rijd er ook niet mee omdat het bit een hefboomwerking heeft, maar omdat het zo superstil in de mond ligt.
Je kan er hele fijne hulpen mee geven, zonder dat je het bit half door de mond trekt, bij wijze van spreken

runningkawa schreef:dubbel gebroken heeft geen notenkraker effect

runningkawa schreef:dubbel gebroken heeft geen notenkraker effect
Jura schreef:Ik denk dat het vriendelijkste bit een bit is waar jouw paard zich prettig bij voelt.
Katja schreef:Het vriendelijkste bit is een zachte ruiterhand!
runningkawa schreef:Ken dus idd alleen de happymouth uit de praktijk en die zijn echt snel stuk
Citaat:Ik denk dat het vriendelijkste bit een bit is waar jouw paard zich prettig bij voelt.
Sommige paarden willen liever een dunner bit omdat dit prettig in de mond ligt voor ze, dan is imo een dikker bit voor zo'n paard niet heel vriendelijk.

runningkawa schreef:Citaat:Ik denk dat het vriendelijkste bit een bit is waar jouw paard zich prettig bij voelt.
Sommige paarden willen liever een dunner bit omdat dit prettig in de mond ligt voor ze, dan is imo een dikker bit voor zo'n paard niet heel vriendelijk.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Maar dan moet je wel zo eerlijk durven te zijn om te kijken wat het paard fijn vind, niet wat de ruiter wel makkelijker uitkomt
En tussen ongebroken, enkel, gebroken en dubbel gebroken, kun je imo best eens switchen, om te kijken wat nu prettig is bij je paard
Al heb ik de persoonlijke ervaring, bij verschillende paarden die een gevoelig bekje hadden, ze liever de dubbel gebroken dan de enkel gebroken hadden
Zouden de happymouth's dan ondertussen verbeterd zijn, of heb ik gewoon een paar keer pech gehad, dat kan antuurlijk ook
Urielle schreef:Kawa, wanneer wordt die beweging in dat bit zo gemaakt dan? (interesse he, als ik iets kan verbeteren dan weet ik het graag)
Rubber vind ik niet fijn in gebruik, ze kauwen het snel kapot waardoor je scherpe randen krijgt en het schijnt erg branderig te kunnen voelen, zegt men.