Discussie, hoeveelheid krachtvoer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveelheid krachtvoer per dag?

Tot 1 schep per dag,
1 (50%)
Tot 2 scheppen per dag,
Geen stemmen
Tot 3 scheppen per dag,
Geen stemmen
Tot 4 scheppen per dag,
1 (50%)
Meer dan 4 scheppen per dag,
Geen stemmen
Hoe vaak hooi 1 keer per dag,
Geen stemmen
2 keer per dag,
Geen stemmen
3 keer per dag,
Geen stemmen
meer dan 3 keer per dag,
Geen stemmen
hoeveel soorten krachtvoer 1 soort,
Geen stemmen
2 soorten,
Geen stemmen
3 soorten,
Geen stemmen
meer dan 3 soorten,
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:00

Oja, mijn paard nog (arabier):
Staat samen met een IJslander en een wei met schuilstal.
Ruwvoer (naast het evt gras):
`s morgens krijgen ze 1 flinke plak voordroog (van die grote vierkante balen)
`s avonds krijgen ze 1 plak voordroog, 1 plak hooi (ook grote balen) en een halve plak stro (ook grote balen) voor de extra vezels.
Geniusz krijgt elke dag 1 pavo summerfitkoek en als hij gewerkt heeft in plaats daarvan een 1/2kg onderhoudsmuesli (1schep) en 2 voerscheppen lucerne.

Op dit moment rij ik hem ongeveer 2keer in de week. 3 kwartier tot een uur dressuurmatig en/of een buitenrit van iets meer dan een uur. 1x per week freestylen en 2x in de week longeren aan de dubbele longe.
Over 3 weken gaan we de endurancetraining oppakken en als ik dan merk dat hij trager wordt of gaat afvallen ga ik de krachtvoergift opvoeren naar 1kg (2 scheppen) per dag. Ruwvoer blijft hetzelfde.

Tsikala

Re: Discussie, hoeveelheid krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:48

Mijn (lease) Arabier krijgt 1 kilo per dag, dit is een mengeling van brok en meuslie. Hier doet ze het goed op, rijd zo'n 5 dagen in de week.

Het veulen krijgt ook een kilo verdeelt over 2 voerbeurten (s'morgens en s'avonds), dit omdat hij in de groei zit en s'winters zit er toch wat minder in het gras. Als we de zomer weer in gaan en hij gaat op en volle wei, matig ik de brok en op een gegeven moment krijgt hij dan geen brok meer.

Beide krijgen de hele dag door ruwvoer, in de vorm van kuil/hooi en gras. Zodat ze kunnen eten wanneer ze willen. Ze zijn absoluut niet te dik, maar zien er gewoon gezond uit