Help, haal veulen van stal.. dikke benen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:37

runningkawa schreef:

En thuis blijkt niet te gaan...

dan zul je toch wat anders moeten gaan verzinnen

heb net even het topic doorgelezen sluit me volledig bij RK aan, een veulen hoort buiten, in de groep, met soortgenootjes. Lijkt wel de nieuwste mode dat iedereen zn veulen bij zich wil houden om hem 'op te voeen', maar dat gaat nergens beter dan samen met soortgenootjes. Een band kan je altijd nog kweken

Greentea01

Re: Help, haal veulen van stal.. dikke benen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:06

die van ons hebben dus 2 weken met zijn 3e gelopen maar toch is het nog steeds niet gegaan.[/quote]

Dan zou ik toch voor een opfok gaan kijken. Als het echt niet werkt werkt het niet. Ik snap dat het heel jammer is. Ik heb zelf de luxe dat ik mijn veulen dus wel dicht bij huis kan houden en dat dat goed gaat. Ze staat samen met een ander veulen op een groot stuk land in een kudde met ook volwassen paarden en 's avonds staan ze samen binnen in een grote stal waar ze voldoende ruimte hebben om te lopen. Dus ik snap best dat het vervelend is dat je haar weg zou moeten brengen. Het is wel echt beter voor je veulen ze moet veel buiten zijn en kunnen spelen en opgroeien en in kudde verband staan. Anders heb je straks een paard dat in feite op het uiterlijk na geen paard is, omdat ze geestelijk nooit geleerd heeft om paard te zijn. Ze moet echt naar buiten met andere paarden en veulens voor haar groei en ontwikkeling. Ik zou nu uit gaan van het geen wat het beste is voor je veulen.

Succes met het maken van een keuze!

Groetjes Marcella

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:16

runningkawa schreef:
Citaat:
chessiejj bedoeld dat ik haar niet OP stal wil houden. wel thuis maar niet OP stal!!!

En thuis blijkt niet te gaan...

dan zul je toch wat anders moeten gaan verzinnen

Juist!

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:50

ik heb ook het probleem met dikke benen gehad met mijn veulen.
hij ging alleen s'nachts naar binnen maar dit was voor hem toch te weinig beweging. ik heb er lang over nagedacht en met pijn in mijn hart heb ik toch gekozen om hem de opfok in te doen.

hij staat nu op de eagles ranch op texel. wel een eindje uit de buurt maar hij kan daar 24 uur per dag lekker buiten lopen ook in de winter!

hij is een stuk beter gaan lopen en is zelf ook veel levendiger dan hij bij mij op stal was.

ik heb er nu ook een holistisch masseur bij laten komen en we gaan doormiddel van accupressuur proberen om hem te behandelen. wie niet waagt wie niet wint denk ik maar.

om hem de opfok in te doen is de beste beslissing die ik gemaakt heb met hem ik zie hem helemaal opbloeien.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 08:54

ondertussen heb ik mijn beslissing al lang genomen, mijn veulen blijft thuis, haar stalbenen zijn al lang weg. ze komt samen met de shetlander in de paddock te lopen.
de andere pony gaat weg. ik heb deze beslissing genomen omdat ik al langer zat te denken of ik haar weg zou doen omdat ik ook wel wat te groot ben of laat ik zeggen het rijd gewoon niet meer lekker, en ik heb te weinig tijd voor haar, ze schiet er elke keer bij in. dat vind ik niet eerlijk tegenover haar, daarom heb ik besloten dat ik een nieuw lief baasje voor haar ga zoeken die wel tijd voor haar heeft en die nog lekker op haar kan rijden.

het veulen en de shet komen dus samen te staan, en dat gaat wel goed want die hebben al een paar keer bij elkaar gestaan in de wei als ik was rijden.