Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Neonlight schreef:Ook ik ben het er niet mee eens, voedingssupplementen werken wel degelijk. En het is echt niet zo dat het tussen onze oren zit, want hoe verklaar je dan dat en de dierenarts, en de hoefsmid bij ons vroegen of we andere voeding gaven omdat onze merrie zo rustig was geworden? Beide wisten niet dat wij inderdaad overgestapt waren.
marloezzke schreef:Citaat:Tot slot: supplementen om nervositeit te onderdrukken...ik geloof er niet in. Ik vind het geldklopperij.
Ik heb er nog noit enig resultaat van gezien. Behalve misschiend at de ruiter zich zekerder voelde, omdat het paard het kreeg...waardoor het paard weer rustiger bleef.... dan werkt het uiteindelijk wel....maar neit zoals het spul suggereert.
hier ben ik het niet helemaal mee eens, als het echt puur geldklopperij zou zijn, waarom gebruiken top ruiters als anky van grunsven dan ook deze middelen?
ik merk wel degelijk verschil, mij paard is nog wel heel erg fanatiek maar heeft veel sneller zijn concentratie terug en heeft veel meer innerlijke rust, ook op stal tegenover andere paarden.
daarnaast vind ik dat jou idee over musli ook niet helemaal klopt, voor paarden die snel eten en daardoor mager worden is musli een goede oplossing, met musli doen ze langer en halen er dan in princiepe meer voedingsstoffen uit dan wanneer ze hun brok naar binnen schrokken.
Neonlight schreef:Tja, dan is de vraag, wanneer is iets een supplement? Wij voeren Cavalor Piannissimo, dit is een speciale rustgevende muesli, die bij 99% van de paarden werkt tegen nervositeit. Het werkt echt bij ons, en ik ken meerdere paarden die er heel goed op reageren. Zitten hier dan geen supplementen in? Er zit iets in wat in andere voeren niet zit wat rustgevend werkt.
Citaat:de staleigenaar voerd 3 x per dag goede kuil (een volle kuiwagen verdeeld over 4 paarden)
Citaat:voerd de paarden 2x pd kuil
).. ik heb zoiets bij homeopathie: als t werkt; prima! super, maar werkt t niet bewijst t wel weer wat. tot nu toe heeft het bij mij persoonlijk nog nooit gewerkt (ben bij verschillende homeo's (bij ons thuis liefkosend zweefteven genoemt) geweest, en nooit gingen de klachten waarvoor ik kwam over d.m.v. hemeopatie.. vandaar dat ik er een beetje septisch tegen over sta..
Citaat:anti-stress supplementen ben ik dus niet bekend..