Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
silvana schreef:Er zijn er ook die hun katrolletjes verkeerd hebben zitten .Die katrols moeten aan je bit daardoor heeft het paard wat speling.Als je hem vastmaakt zoals op de eerste foto van dit topic zet je het paard vast en krijg je het slof effect.Ik verbaas me er eigenlijk over dat iedereen wel vol enthousiasme zo'n tuig koopt en eigenlijk niet weet hoe het werkt .Wat het bontje betreft heeft Ymke ook gelijk.Er zijn boeken waar in het uitgelegd word hoe je er mee moet longeren.
rockey schreef:vonneke schreef:Ik had me vanmorgen al bedacht dat ik haar eerst gewoon longeer en als ze dan wat moe is dat ding eraan.
Op een dek met bilriemen heeft ze in het begin ook heel lelijk gedaan. ging zelfs rollen en stampen tegelijk maar toen ze merkte dat het niet wegkon werd het beter en nu gaat het gewoon.
en wat je ook moet doen, is de staart nog niet over het bontje doen, is mij geleerd
#Ymke# schreef:silvana schreef:Er zijn er ook die hun katrolletjes verkeerd hebben zitten .Die katrols moeten aan je bit daardoor heeft het paard wat speling.Als je hem vastmaakt zoals op de eerste foto van dit topic zet je het paard vast en krijg je het slof effect.Ik verbaas me er eigenlijk over dat iedereen wel vol enthousiasme zo'n tuig koopt en eigenlijk niet weet hoe het werkt .Wat het bontje betreft heeft Ymke ook gelijk.Er zijn boeken waar in het uitgelegd word hoe je er mee moet longeren.
Pff..eindelijk iemand met een verstand van het tuig... was al bang dat ik bijna de enige was
Sily schreef:Chatelaine je moet de touwtjes eigenlijk eerst door de ringen halen voordat je de katrolletjes vastmaakt, als je dat niet doet hangen ze los en dat is veel onrustiger.
vonneke schreef:Nee jammer genoeg heb ik die geen.
Dus als iemand me aan de uitleg kan helpen, heel graag.
silvana schreef:Er zijn er ook die hun katrolletjes verkeerd hebben zitten .Die katrols moeten aan je bit daardoor heeft het paard wat speling.Als je hem vastmaakt zoals op de eerste foto van dit topic zet je het paard vast en krijg je het slof effect.Ik verbaas me er eigenlijk over dat iedereen wel vol enthousiasme zo'n tuig koopt en eigenlijk niet weet hoe het werkt .Wat het bontje betreft heeft Ymke ook gelijk.Er zijn boeken waar in het uitgelegd word hoe je er mee moet longeren.