Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Lourens schreef:Simpel als Beerbaum niet op zijn knol was gestapt was er ook geen fout gemaakt, dit is wat ik wel al weet.
gaat dus echt nergens over, want zo kun je alles wat er gebeurt in de wereld beredeneren.MissJ schreef:Iemand die op zo'n niveau rijdt en van zijn paarden afhankelijk is voor een inkomen, is echt niet zo dom om te riskeren dat het paard niet meer wil, omdat het oneerlijk behandeld wordt.
Dus ik vind dit eerlijk gezegd maar een vreemde en nutteloze discussie.

Lourens schreef:Rrunningkaw, niet mijn posts gelezen/begrepen, Shadow dito
Lourens schreef:Waarom hebben ze op de manege's ALTIJD bruine zadels. Ik wil ook wel eens op een zwart zadel rijden.

Helemaal gelijk.
Doe maar een dubbele om.
Citaat:ik denk , als ik de berichten van ts goed begrepen heb , dat hij dus niet de vraag steld .."waarom word er geslagen" maar waarom werd er op dat moment geslagen
Citaat:het juiste moment is direct
publiek of camera's doet er niet toe
je doet het bij een dier meteen, of niet
je kunt niet zoals bij een mense achteraf beredeneren, jij had dit niet gemogen en volgende keer ga ik dan dat doen
nickyu schreef:ik denk , als ik de berichten van ts goed begrepen heb , dat hij dus niet de vraag steld .."waarom word er geslagen" maar waarom werd er op dat moment geslagen
alleen ts heeft niet door dat er naar alle waarschijnlijkheid (daar ik zelf niet de ruiter was en dus dat niet met 100% zekerheid kan beantwoorden ) een geheel andere reden was voor de 2 tikken dan wat ts denkt "het weigeren ivm verkeerd uitkomen voor de hindernis "
dit hebben ook al anderen getracht uit te leggen
maar ik geloof dat hier het gezegde "de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet" wel van toepassing is
daar ts anderen beschuldigd van het niet juist lezen vd posts terwijl ts daar net zo schuldig aan is daar het juiste antwoord reeds gegeven is
Lourens schreef:Zoals jullie kunnen lezen ben ik een novice op het paardenvlak. Wat echter erg bezig houd is het feit dat wij, mensen een dier zoals een paard in bedwang kunnen houden. Hoe kan het zijn dat zo'n sterk dier zich ondergeschikt voelt aan zo'n nietig weekdier ald de mens. Afgelopen weekend was paardenspringen op tv. Marcus beerbaum zijn paard weigerde een sprong omdat hij een fout maakte. Hij begon het die gelijk te slaan. Het paard onderging zijn lot.....onbegrijpelijk. Waarom zijn paarden zo? Tuurlijk weet ik dat het kudde dieren zijn, en tuurlijk weet ik dat ze gewend zijn aan een leider...Maar wat als beerbaum zijn paard nou net een leider was....Ik snap er niets van. Zijn paarden zo gefokt? Wat is het gevoel van een ruiter, wat maakt dit nou zo mooi? Is het juist dit machtsgevoel......of is het iets anders.
Daarnaast zal het paard heus iets hebben gedaan, of niet hebben gedaan wat hem niet aanstond en meende hij het te bestraffen. Of dat op het juiste moment was of niet, kan ik dus niet zeggen.