stalpaard nu ineens 24/7 op de wei?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:12

Waarom wil je nu opeens je paard 24/7 buitenzetten?

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:13

Wat suziej zegt daar zit wel wat in, met dat eiwitgehalte. Ze is natuurlijk niet gewend om de hele dag te grazen. Wat dat betreft is het denk ik wel verstandig om haar ook daar aan te laten wennen... je kunt haar mss wel buiten zetten, maar dan niet alleen op de wei, maar ook in de bak? Het is zo maar even een ideetje...

@Katja; het is (nog) niet haar paard

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 13:31

bedankt voor alle reacties. Helaas is het paard nu bijna verkocht aan andere mensen
Maar met een volgend paard wat leuk is, heb ik een grote kans dat ik het zelfde probleem krijg, dan zet ik het paard deze winter 's nachts op stal en vanaf het voorjaar 24/7 buiten.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:22

Ligt eraan waarvoor je het paard gebruikt.
Ga je recreatief rijden dan kan het geen kwaad, maar een sportpaard moet je kort in z'n vacht houden en dan kunnen ze dus niet de hele dag buiten.

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:17

Meid allereerst vind ik dat je meot doen wat jij het beste vind, voor jou gevoel. Daarbij vond ik eht advies van Alet ook goed, om misschien even die DA te bellen en te vragen wat hij vind. Mijn bijrijdpaardje, word ook intensief gereden en staan nu nog 24/7 buiten al wel met een ongevoerde rgendeken dat ze neit doorweekt raken. Als de vorst kotm gaan ze snachts naar binnen en overdag naar buiten met een dikkere deken. Ik zou dit zo gewoon rustig opbouwen en er bestaan nog steeds dekentjes . En Sanne is absoluut neit zielig.. die rbeekt de stal af als ze naar binnen moet (nouja swinters snachts niet maar ze heeft dan ook een loopstal). Ik vind dat iedereen zijn eigen meging heeft maar ik vind ook dat paardjes lekker op de wei moeten mits onder de juiste omstandigheden.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:19

lachmar schreef:
maar een sportpaard moet je kort in z'n vacht houden en dan kunnen ze dus niet de hele dag buiten.

Mijn paard staat toch echt 10 uur per dag buiten ongeacht wat voor weer het is en daarna in een open stal. Heeft een super mooi dun vachtje. Kwestie van goede dekens opgooien.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:07

Mijn paarden staan alleen overdag in de wei, de kwpn-er met een dikke deken om, de arabier eveneens met een deken, deze wordt ook geschoren omdat zij harder moet werken dan mijn kwpn-er (met arthrose) met of zonder deken rennen mijn naarling en arab gelijk voor dekking als het begint te regenen, zijn allebei bang om te smelten en staan ze zonder deken heel de dag in de regen, dan heb ik 2 bibberende paarden op stal en daar pas ik voor.
De naarling is een kruising hosteiner x anglo arab en maakt dus bijna geen wintervacht aan. Ik hou mijn hart vast voor die lange regenperiodes die er ongetwijfeld aan gaan komen ben straks misschien wel geforceerd om toch de naarling een regendeken op te doen (waar ik in principe op tegen ben...maar dan kan ze wel heel de dag de wei in)

btw mijn stallen hebben allemaal een uitloop naar de bak, dus kunnen de paarden zelf kiezen of ze binnen of buiten staan snachts...en je raad het al, ze staan gewoon binnen hoor !