Daaleman <> Hulsebos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:10

als je van een diepe zit houd zou ik voor hulsebos gaan. Heb ook ervaring met beiden, en ben heel eerlijk...ik ga voor daaleman

judithh

Re: Daaleman <> Hulsebos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 00:23

ik heb sinds kort de hulsebos ultimed D en ik ben zéér tevereden!!, zit heerlijk en ik heb ook geen last meer van doorrijden!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:27

Ik denk ook dat je ze gewoon allebei moet laten komen, ik zelf heb geen ervaring met Daaleman, alleen met HB

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 09:13

Nimmedor schreef:
als je van een diepe zit houd zou ik voor hulsebos gaan. Heb ook ervaring met beiden, en ben heel eerlijk...ik ga voor daaleman

En waarom ga jij voor Daaleman

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 09:16

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:58

Ik heb van \hulsebos idd ook gehoord dat ze een zadel passend maken, waarbij de boom dan toch veel te smal is. Lekker passend maken dan of niet

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:06

Ik vind het zo frapant dat hier heel veel ervaringen komen met ik heb gehoord dat en ik weet van die en die dat... sorry, maar die ervaringen vind ik zo krom.
Ik heb ook gehoord dat hulsebos soms nogal bot doet aan de telefoon en dat ze verkeerde maat hadden aangemeten, maar ik heb nu zelf ervaren dat ze heel vriendelijk zijn en dat ze (diegene die bij mij geweest is dan) echt wel wist waar ze het over had.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:12

Ik heb geen "van horen zeggen" ervaring hoor

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:14

Laat ik dan zeggen dat ik het van een betrouwbare bron heb gehoord, die nu nooit meer een zadel van hun laat aanmeten!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:31

Daaleman! Echt, súper bedrijf. En zal ik je wat vertellen, heb nog niet eens een zadel van hen gekocht!
Ik had wat problemen een passend zadel te vinden en na echt ik weet niet hoe veel passen besloten om Daaleman te laten komen en er dan maar een op maat te laten maken. Dus de zadels kwamen uit de bus, de kale bomen en mijn pony werd bekeken en bevoeld. Mijn wensen besproken en toen mocht mijn KN zadel er op. Ik zeggen hoe jammer ik het vond dat het niet pastte (lengte). Zegt hij 'waarom laat je deze dan niet aanpassen?' Mijn ogen rolden over de grond. Ik was helemaal bereid om een nieuw zadel aan te schaffen en zelfs toen ik vroeg 'wat zou u doen?' zei hij dat hij gewoon aan zou passen. Dus nu is mijn zadel bij de firma. Kost me ongeveer 200 euro+80 euro passen(ik woon kop van Noord Holland, bagger eind rijden voor hen)+ verzendkosten maar ik ben dan voor 300 euro klaar! Ben zo ongelofelijk blij en vond het zo aardig. Als mijn pony uitgeroeid is en het zadel niet meer past hang ik gelijk aan de telefoon (waar ze je ook heel netjes en geduldig te woord staan, zelfs als je de raarste vragen stelt). En de mensen met een Daaleman die ik ken willen ze ook niet meer kwijt. Geen marktplaats zadel dus. Ken zelfs een zadel van 25 jaar dat er nog prachtig uit ziet. Gr. Sybelle

Bar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:11

Maflinger schreef:
Laat ik dan zeggen dat ik het van een betrouwbare bron heb gehoord, die nu nooit meer een zadel van hun laat aanmeten!

Inderdaad, en hoe erg ik het ook vind voor mijn stalgenoot dat het zo mis is gegaan met haar HB-zadel. Ik ben blij dat het mij behoed heeft voor eenzelfde fiasco.

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:23

Margreet schreef:
Ik heb geen "van horen zeggen" ervaring hoor

ik heb het ook niet over jou, maar als je de schoen past.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:11

Ik vind mijn Daaleman heel fijn zitten. Persoonlijk (!!!) vind ik het niet een diepe en gedwongen zit. De wrongen vind ik persoonlijk ook heel fijn, niet te dik, maar ook niet te dun. Gewoon goed dus.

Maar dit is mijn mening. Ik houd zelf namelijk helemaal niet van diepe en gedwongen zadels a la Ainsley

pioade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:32

Ook ik ben heel blij met mijn daaleman dressuurzadel. Op mijn vorige paard had ik een daaleman veelzijdigheidszadel wat steeds scheef zakte. Het was eigenlijk wel duidelijk dat dit aan mijn paard lag maar toch hebben ze heel het zadel uit elkaar gehaald om te kijken of het scheef was. Ik hoefde niets te betalen! Echt super service dus..

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:14

Ik heb ervaring met beide.
Ik heb op een zeer fijn hulsebos zadel gereden. En vond de kwaliteit ook wel aardig.

Nu heb ik een daaleman overgekocht van een bokker. Niet meer nieuw. maar absoluut een heerlijk zadel.

Daaleman bouwt het zadel vanaf de boom op, op maat van jou en je paard, en hulsebos maakt een van de modellen op maat voor jou paard en jou.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:44

Beetje laat maar wou het toch even melden:

Ik heb gisteren toch besloten dat ik een zadel op maat wil. Een 2ehands zadel dat en op mijn paard past en ik fijn vind zitten is blijkbaar moeilijk te vinden.

Van Hulsebos hoorde ik teveel slechte verhalen waardoor ik het gewoon niet aandurfde. Het kan best goed gaan, maar het is blijkbaar al bij meerdere mensen fout gegaan.

Daarom heb ik gisteren Daaleman gebeld. Een ontzettende aardige man. Hij heeft van alles uitgelegd en prijzen genoemd. Hij heeft het volgende week heel druk en dan gaat hij op vakantie. Dit duurt voor mij te lang, waardoor hij maandag belt en mij probeert ergens tussen te zetten

Ben echt zeer benieuwd wanneer ik eindelijk op en top weer van het rijden kan genieten. Eerst voldeed de rijbak niet (sta nu ergens anders), daarna het zadel niet en nu is mijn paard ook nog eens kreupel helaas.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:16

#Ymke# schreef:
Ik vind het zo frapant dat hier heel veel ervaringen komen met ik heb gehoord dat en ik weet van die en die dat... sorry, maar die ervaringen vind ik zo krom.
Ik heb ook gehoord dat hulsebos soms nogal bot doet aan de telefoon en dat ze verkeerde maat hadden aangemeten, maar ik heb nu zelf ervaren dat ze heel vriendelijk zijn en dat ze (diegene die bij mij geweest is dan) echt wel wist waar ze het over had.

Wie is er bij jou geweest toen? Bij mij waren ze ook erg aardig

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:18

Euhm, hele goeie vraag

Een meisje, blond.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:13

Hulsebos zit fijn, maar ligt voor geen meter... Wij hebben hele nare ervaringen met scheve Hulsebos zadels!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:37

astridastrid schreef:
Hulsebos zit fijn, maar ligt voor geen meter... Wij hebben hele nare ervaringen met scheve Hulsebos zadels!

Om zulke redenen heb ik dus voor een Daaleman gekozen
Ik kan niet wachten tot vrijdag! Ben zo benieuwd hoe zo'n zadel zit. En dan weer 6 à 7 weken wachten

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:20

Ik heb ook voor Daaleman gekozen. ik twijfelde eerst tussen Hulsebos en Daaleman maar ik hoorde te veel slechte dingen over Hulsebos.
stalgenoot heeft een hulsebos gehad. ze waren er heel snel om hem op te meten maar toen hij niet goed lag waren ze nergens te bekennen.
ook mijn eigen zadelmaker raadde me aan om daaleman te bellen.
Dit ook omdat hun de enige zijn die een zadel helemaal vanaf de boom af op maat maken.
Ik ga morgen m'n nieuwe daaleman ophalen.

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:15

O #Ymke#, bij mij was er een man geweest. Pas nog, arno vd brand ofzo?