Voeren daarna rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Re: Voeren daarna rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:49

Je dient een termijn van 2 uren aan te houden na het voeren van krachtvoer. De wachttijd hangt ook af van welke tak van sport je doet. Om een en ander niet te technisch te maken geldt bovenstaande tijdsduur voor dressuur en springpaarden. Als je toch, zeg na 1 uur na het voeren van krachtvoer gaat rijden, dan heb je de kans dat het paard na een half uurtje snel moe wordt. Dit heeft te maken met de glucose in het bloed wat snel daalt. Wacht is beter, dan is de energie opgeslagen en haalt het paard niet alleen uit glucose zijn energie, maar ook uit olie en vetten.

Er is door professionals en voedingsdeskundigen al veel over geschreven. Dus boeken genoeg met daarin goede voedingsadviezen voor de diverse disciplines.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:50

denice schreef:
bambi schreef:
Ik had mijn paard na een hele pittige training zijn bix gegeven (1,5 kg.) En vlak daarna probeerde hij overtegeven (iets wat niet lukt bij paarden) en er kwam allemaal snot met opgelost bix uit zijn neus. Ook had hij grote ademproblemen. En zoals ik al eerder schreef 9 van de 10 keer zal het zeker goed gaan maar er zijn een hoop gevallen bekend waarbij dat niet zo is en ik denk dat je dan veel verder van huis bent

ik vind het voor je paard wel sneu, om hem dan met het voer naast hem, hem vast te binden. zet hem dan ergens anders, of doe het voer er nog niet in. wel zielig..

ik bedoelde het niet aan deze persoon, maar indd aan cassiddy. mijn excuses

nouja voor cassiddy, ik vind het sneu voor jou paard, om hem met het voer voor zijn neus vast te zetten.