pagony spullen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa

Re: pagony spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:57

Ik heb ook 1 pagony hoofdstel.. Er is beter kwaliteit, maar vind ze niet bar slecht ofzo.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:40

Ik denk dat je de hoofdstellen gewoon echt een paar nachten in de olie moet leggen en niet tig keren invetten. Mijn hoofdstellen zijn echt soepel Heb er 2 van Pagony (5 jaar en 1/2 jaar oud) en 1 van Global (alleen gebruikt voor foto's) en alles is even soepel

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:04

Tja, wat je soepel en prettig aanvoelend leer vindt is subjectief he....

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:20

Ik heb een pagony vliegen deken. Het was een goed deken opzich alleen niet zo heel sterk .

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:25

Het enige wat ik volgens mij van pagony heb is een fel blauwe zomer deken. Zag ik liggen en was in de aanbieding bij Divoza dus die kon ik niet laten liggen natuurlijk Maar goed, de tweede keer dat mijn paard het deken op had regende het even flink. Toen ik hem uit de wei haalde zag ik al dat zijn witte sokjes een beetje blauw waren geworden. Hij gaf over zijn hele lijf blauw af, het is maar goed dat hij bruin is en geen schimmel want het heeft echt nog zeker 2 weken geduurd voordat de blauwe gloed bij zijn sokjes weg was Ik heb de deken vervolgens een paar dagen in een teil met water laten liggen, het water was echt super blauw toen ik de deken eruit haalde! Vervolgens heeft mijn moeder de deken ook nog gewassen, als die nu nog afgeeft weet ik het ook niet meer!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:01

Heb ook een pagony vliegendeken gehad, leuke deken voor een leuke prijs.
Helaas schuurplekken bij de borste, was net iets te klein.
Heb toen bij een andere winkel dezelfde kwaliteit deken gekocht, zelfde stof, alleen dan met loopsplitten
Heb ook het Elite halster, die heb ik nu een jaar, vaak gebruikt ook, en vaak mee op het land geweest.
Die heeft het ook prima volgehouden, alleen komen er in de voering aan de binnenkant kleine scheurtjes.
Heb ook nog een ander Pagony halster, nu een half jaar ongeveer.
Deze is nog prima
En een pagony zweetdekentje, voldoet ook prima
Voor een zadel zou ik liever een ander merk kiezen denk ik..

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:34

Ik had ook een Pagony hoofdstel. Het hoofdstel was erg soepel omdat ik hem een nacht in de olie heb laten liggen. Maar het leer ging uitzetten en kon dus niet meer door de ijzertjes heen...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:58

Margreet schreef:
Tja, wat je soepel en prettig aanvoelend leer vindt is subjectief he....

Hahahahaha, grapjas!

Ik weet heus wel het verschil tussen soepel en stug, ben niet van de vorige eeuw

Maar kom gerust eens voelen

kingstons

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:00

Ik heb een rondgenaaid hoofstel van pagony, ik heb hem al 3 jaar en hij wordt max. 4 keer per jaar gevet, en ziet er nog supergoed uit.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:01

Ik heb een hoofdstel van pagony,
ben er tevreden over,

Leer is soepel en het houdt zich erg netjes,
Nu ben ik wel erg smeerderig met mijn tuig,misschien dat het daaraan ligt?
ik houdt gewoon van invetten en olien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:26

Je kan beter iets duurders kopen van betere kwaliteit, dan Pagony. Dat is wel zulk flutspul, typisch voorbeeld van goedkoop = duurkoop

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:32

Sydney2005 schreef:
Je kan beter iets duurders kopen van betere kwaliteit, dan Pagony. Dat is wel zulk flutspul, typisch voorbeeld van goedkoop = duurkoop

Uhm... MIJN hoofdstel is echt geen flut en toch echt van Pagony

Dus jij VINDT het duurkoop, ikke niet. Ik hoef niet zo hoog van de toren te blazen en ben tevreden met minder dure dingen.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:42

Ik heb een pagony zadel gehàd, nou NOOIT weer dus. Mijn Stubben zadel van 4 jaar oud ziet er nu nog 10 keer beter uit dan die pagony na 2 weken. Om maar niet te beginnen over de zit en de ligging op het paard, zadel was zo scheef als de pest.

Ik heb nu nog een pagony neusriem (jáwel, de rest van het hoofdstel is vergaan) en opzich is die neusriem wel oke, de rest van het hoofdstel heb ik weggegooid. De neusriem heb ik maar aan een ander merk hoofdstel geknoopt.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:43

Wat je prettig vindt blijft toch écht subjectief.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:11

Margreet schreef:
Wat je prettig vindt blijft toch écht subjectief.

...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:13

Quellian schreef:
Sydney2005 schreef:

Uhm... MIJN hoofdstel is echt geen flut en toch echt van Pagony

Dus jij VINDT het duurkoop, ikke niet. Ik hoef niet zo hoog van de toren te blazen en ben tevreden met minder dure dingen.

Het IS duurkoop en dat heb ik zelf meerdere keren ervaren... En ik blaas echt niet hoog van de toren met dure dingen, maar ik koop het tegenwoordig liever iets duurder en een stuk beter dan pagony, dan dat ik iedere x weer wat nieuws moet kopen.

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:17

Ik heb 2 pagonydekens gehad die na het wassen van maat 205 naar 175 gekrompen zijn. Hier was ik natuurlijk niet zo blij mee. De pagony Ultra daarintegen blijft wel prima. Ik vind het wel wat wisselend met de pagony spullen, zo had ik een fleecehalsdeken wat wel een jurk leek.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:38

@ Sydney2005; die ervaring heb ik dus niet, terwijl de ene toch echt al 5 jaar oud is

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:49

Dat is toch ruk, dat het maar afwachten is of de kwaliteit ok is én blijft.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:56

Margreet schreef:
Dat is toch ruk, dat het maar afwachten is of de kwaliteit ok is én blijft.

Mwah, 5 jaar is best lang En daarbij: dan vind ik het ook wel weer leuk om een andere te kopen

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:02

ik vind idd met de zadels, dat het weer anders is, een zadel moet je idd gewoon van goede kwaliteit hebben, daar doe je tenslotte ook wat langer mee, altans ik wel, ik blijf hoofdstellen kopen maargoed, ik vind mijn ene pagony hoofdstel mooier dan mijn andere, bij die oudste ( was 11 euro ) is het leer geweldig soepel en mooi. en die andere ( was 40 euro de rennes ) is het leer teveel gaanuitzetten door de olie , zoals eerder hier al ook gezegd is dacht ik. en dat is zonde, wnat het is een aardig hoofdstel. maar toch zou ik met tuigage liever voor de kieffers ofzo gaan dan heb je wel meer geld uitgegeven, maar je hebt een mooi hoofdstel, van degelijke kwaliteit... vind ik

maar met spullen zaols halsters vind ik het dus weer niets uitmaken...
met dekens daarentegen weer wel, ik vind de pagony dekens niet goed gevormd naar het paard... vaak veel ruimte op de rug, en te krap om de borst heen... waardoor je schuurplekken enzo krijgt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:03

Hoofdstellen en zadels: geen ervaring mee.

Dekens: ik heb 1 regendeken van Pagony (Pagony Tiger) en wat kwaliteit betreft bevalt hij me uitstekend! Al 2 jaar intensief in gebruik en afgelopen winter is me alleen het kniphaakje van een van de bilkoorden kapot gegaan. Enige grote minpunt van de Pagony Tiger vind ik echter de borstsluiting. Is maar op 1 stand dicht te doen (geen gespsluiting) en bij een jong paard in de (breedte)groei past dat dus op een gegeven moment niet meer.

Verder vind ik alleen 90 euro wel te veel geld voor een hoofdstel. Zelfs voor in Nieuw-Zeeland.

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:27

Ik heb het persoon ge emaild om te zegge dat de pagony hoofdstellen niet van engels leer zijn maar dus net zo iets als het indian leer zijn, maar ze gelooft me niet..ik ga er wel met een breede stap om heen dan.. welke hoofdstellen zijn er te krijge met een caveson neusriem ? dus aleen een neusriem geen sper riempje of zo er aan

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:04

Ik ben ook wel tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding van Divoza spullen. Mijn hoofdstel is drie jaar oud en ziet er (mits goed onderhouden) gewoon prima uit. Niets verkleurd of gescheurd ofzo.
Waar ik echter mee op zou passen zijn de zadels. Daar heb ik nare verhalen over gehoord van dat de bomen snel zouden breken ofzo Sowieso vind ik dat je bij zadels het beste het zekere voor het onzekere kan nemen en voor een (tweedehands) A merk gaan. HEt is bij die dingen wel zo prettig voor je paard als ze echt GOED passen (en pagony zadels zijn niet goed te veranderen) en ook moet het echt lang mee gaan.

Van Pagony vind ik de dekjes trouwens wel super! DIe gaan bij mij echt het allerlangs mee. En dan bedoel ik gewoon die stevige dekjes in effen kleuren.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:52

het is niet het beste van het beste maar het gaat wel