Gaan jullie iedere dag naar je paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:44

das het voordeel van een shetje. Je mikt het dier op wei en tis oke (tis wel erg zwart-wit gezien, ga er ook veel heen, maar als ik een dagje ziek ben, kan ie wel aan gras knabbelen en beentjes strekken)
Hoewel... aan huis is natuurlijk wel erg luxe, kan lang niet iedereen zich permiteren...

Anoniem

Re: Gaan jullie iedere dag naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:54

Die van mijn staan 11 km van mijn huis ,ik ga 2x per dag dus 44 km per dag.
Ook als ze dag en nacht buiten staan,het is maar om tekijken of ze niet gewond zijn of laatst had er ene koliek.Je zou ze maar dood vinden omdat je niet geweest bent.Moet er niet aan denken.Sinds 2 nachten staan ze binnen vanwege de aanhoudende regen.Wat ik wel zielig vind bij ons staat nu 1 Jaarling in zijn eentje op de wei ,die mensen hebben hem gekocht en kijken er niet naar om .de boer waar we staan voert hem wel bij maar wil niet dat we hem binnen zetten,dat vind ik maar triest hoor.

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:57

ik ga ook elke dag erheen, als het moet 2 keer.
ze komen er elke dag uit en elke dag een sschone stal.
en als ik nouw een keer echt onwijs ziek ben of echt niet kan, dan is er een meisje op stal die ze altijd doet.
en ik doe haar paardje ook dan zeg maar.
onderling pleegpony's

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:58

ik ga echt ELKE dag naar mijn paard, dat betekent niet elke dag rijdne maar ik ga iedere dag erheen!!

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:03

ja ik ga iedere dag naar hem toe
anders krijgt hij geen eten
ieder doet bij ons zijn eigen paard
en dat wil ik ook zo houden
ik hou er niet van om het samen te doen met van die voerschema's
ik ga heen wanneer het mij uit komt
altijd verschillende tijden
dan staat hij niet te wachten voor het hek als ik eens later ben
als ik eens ziek ben of zo kan ik altijd iemand bellen die het doet maar dat is zelden

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:32

Ik ga iedere dag naar mijn paard. Ik zou een schuldgevoel krijgen als ik niet ga. Ook als ik ziek ben probeer ik haar iedere dag even te zien en zorg ik dat er elke dag wat met haar gedaan wordt. Ik ben er dus elke dag, ik heb nog nooit een dag overgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 07:45

Ik moet zelf voeren en buiten/binnen zetten, dus moet wel, maar vind het heerlijk om hem elke dag te kunnen zien. Als hij zijn meusli eet, even een knuffel achter de oren. Ik Moet gewoon even zien hoe hij is, hem aanraken, anders heb ik een slechte dag

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:10

Ik ga bijna iedere dag naar mn paarden.
Ze worden 2x per dag gecontroleerd door de boer die ze binnenhaalt en buitenzet, maar als het van dat weer is zoals de laatste dagen dan ga ik soms ook vaker heen om ze eerder binnen te zetten.
En omdat ze maar 5 minuutjes van mn huis staan rij ik de laatste tijd ook vaak heen en weer om dekens te verwisselen. Na het rijden zweetdeken op en dan een paar uur later als ze droog zijn hun gewone deken.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:25

Wat zijn jullie allemaal braaf zeg
Ze staan vlak bij mijn huis en als ik zie dat ze in de wei staan ga ik soms ook niet heen
Ze worden gevoert, gemest, gecontroleerd. Ik vind het zonde om ze uit de wei te halen

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:03

Meestal wel. Soms heb ik tot laat school en moet ik daarna meteen werken, dus dan lukt het niet.
Doot het weer laat ik me echt niet tegenhouden!
In principe wordt alles gedaan voor me, dus strikt noodzakelijk is het niet. Hij staat ook gewoon lekker de hele dag buiten.
(alleen ik heb een sjagie paard als ik een dag niet geweest ben)

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:09

...ik ga elke dag er wel naar toe, wil niet zeggen dat ik ze elke dag uit het rek trek om wat te gaan doen, doordeweeks zet ik smorgens alle paarden van de stal buiten en krijgen ze lekker wat te eten van me(ze vinden me zo aardig! )...zaterdag is echt onze tutdag, eindelijk eens geen haast..en zondag ga ik alleen maar langs om te kijken...dat is nu eenmaal afspraak met vriendlief(dus niet met de kerk )..

bobbie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:13

Ik ben er elke dag,soms wel 2 keer per dag als ik vrij ben. Zou hem geen dag kunnen missen

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:15

Harm ga ik elke morgen heen om extra te voeren, en dan smiddags of 's avonds om de rest te doen. Alfons kom ik helaas maar één keer per dag.......

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 10:30

Jaa ik ga iedere dag naar me paard!!
Ik zou het niet over me hart kunnen krijgen om niet te gaan..

Hij wordt gewoon door de manege 3x per dag gevoerd maar haar zomaar een dagje laten staan zou ik echt niet kunnen!!

En kan ik een dag echt niet, omdat ik weg moet of ik ziek ben..
Dan doet een vriendin hem even wandelen of in de molen zetten!!
Dus ze zal er altijd uit komen!!

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:09

ik ga echt elke dag,zin of geen zin,tijd of geen tijd.
gelukkig komt dat van geen zin eigenlijk nooit voor en tijd,tja mijn paardje is belangrijk dus daar maak ik wel echt tijd voor

in al die jaren dat ik haar heb,ben ik alleen niet geweest als ik op vakantie was (of een dag weg van s'morgens tot s'avonds) en een keer toen ik echt doodziek was.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:15

Zes keer per week. Ze staan bij mijn ouders thuis, als ik een dag niet kom staan ze gewoon in de wei.

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:22

napie schreef:
Wat zijn jullie allemaal braaf zeg
Ze staan vlak bij mijn huis en als ik zie dat ze in de wei staan ga ik soms ook niet heen
Ze worden gevoert, gemest, gecontroleerd. Ik vind het zonde om ze uit de wei te halen

Als die van mij het land op kan, laat ik hem ook lekker zo lang mogelijk staan. Maar ze worden eind van de middag altijd weer binnen gehaald, dus dan ga ik 's avonds. Ik sla geen dag over, tenzij het echt niet anders kan!

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:25

Ik ga ook elke dag.. Maar als ik erg ziek ben of moet werken (op zaterdag) doet mijn moeder haar.. Zij heeft ook een paard dus das wel handig

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:35

Ik ga elke dag naar stal. Heb een jonge en die heeft veel (of ja) genoeg aandahct nodig. Enja, ik vind het leuk om elke dag te gaan..

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:50

ik ga meestal 2x per dag, mits ik het echt niet redt, maar 1x per dag is zeker, alleen al om voer klaar te zetten, beweging geven, boxen mesten. Dag is gewoon niet compleet zonder mijn paardjes

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:19

Ik kom dag en nacht bij onze paarden maar wij wonen dan ook samen met onze knollies

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:38

Ja ik woon ernaast ze staan bij mii in de tuin

ne 's morgens voer ik in de vakanties doe ik ze op de wei en mest de stallen uit ( soms moet ik ze dan ook nog uit de wei hale nen weer voeren ) maar dat maakt mii niks uit!

bijna elke morgen voer ik ze!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:00

nee want 2 dagen in de week rijd iemand anders hem voor mij
dus ik heb 2 daagjes vrij in de week heerlijk !!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:31

4 dagen in de week

1 a 2 dagen wordt ze door de eigenaar gedaan, dus ze is 2 dagen in de week vrij meestal (zaterdag en soms zondag)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:37

Ik zal wel moeten, als ik niets doe doet niemand iets
Ze staat aan huis dus ik zie haar meerdere keren per dag.