Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Fielychi schreef:lowara schreef:aan de andere kant, een veulen 2.5 jaar lang op het land gooien er er niets mee doen? sorrie, maar zulke mensen zijn geen paard waard.
Dit is nog wel de grootste onzin die ik ooit heb gelezen! Dit schiet me even he-le-maal in het verkeerde keelgat!
Fielychi schreef:lowara schreef:aan de andere kant, een veulen 2.5 jaar lang op het land gooien er er niets mee doen? sorrie, maar zulke mensen zijn geen paard waard.
Dit is nog wel de grootste onzin die ik ooit heb gelezen! Dit schiet me even he-le-maal in het verkeerde keelgat!
!

vamp schreef:toch denk ik dat als de mogelijkheid van opfok er niet zou zijn, er veel minder veulens gekocht werden. want dan moet je ineens 3 jaar zelf voor zorgen!
lowara schreef:aan de andere kant, een veulen 2.5 jaar lang op het land gooien er er niets mee doen? sorrie, maar zulke mensen zijn geen paard waard.
en na die 3 jaar moet dat beest zeker wel ineens alles accepteren omdat het de leeftijd heeft.

Citaat:
Toch snap ik ook de kant van lowara wel. je koopt een paard omdat je voor hem wilt zorgen. vervolgens vind ik het dus wel raar om hem op het land te gooien, en er verder niet naar om te kijken.
Mijn paard is mij gewoon te kostbaar en te dierbaar om hem ergens neer te zetten en er vervolgens niet naar om te kijken.
ik heb dan ook een paard gekocht omdat ik graag wil dat ze deel uitmaakt van mijn leven. ik wil haar graag zien opgroeien en een band met haar opbouwen. en ik denk dat je daar niet vroeg genoeg mee kunt beginnen!
Ilindra schreef:Laat een jong paard aub een jong paard blijven en geen "my little pony"

Fielychi schreef:gianlucka -> jij hebt het over iets heel anders dan over de opfok volgens mij.
Het gaat om de verschillende meningen of je je veulen uit de groep haalt om te poetsen en wandelen e.d., niet over wat iemand over het algemeen met zijn pony doet. Dat is een heel ander onderwerp.
En je laat je veulen niet wegrotten als je niet dagelijks er naartoe gaat om te knuffelen!
Het is ook een kunst om een veulen, veulen te laten zijn zonder dat ie verplichtingen en regels opgelegd krijgt.
Werken moet ie nog lang genoeg, neem de tijd, als je hem als 2,5 jarige uit het land haalt en rustig met hem aan de slag gaat, is er helemaal niks aan het handje!
lowara schreef:Ilindra: verder, waarom zou ik een my little pony hebben als ik er actief mee aan de slag ga? zoiets vind ik normaal, omgang met je paard.
Ilindra schreef:lowara schreef:
aan de andere kant, een veulen 2.5 jaar lang op het land gooien er er niets mee doen? sorrie, maar zulke mensen zijn geen paard waard.
en na die 3 jaar moet dat beest zeker wel ineens alles accepteren omdat het de leeftijd heeft.
Wat een onzinnig bericht
Nee, natuurlijk hoeft hij dan niet in eens alles te accepteren.
Net zoals ze de tijd hebben gekregen om rustig in de kudde op te groeien krijgen ze ook rustig de tijd om alles te leren.

Fielychi schreef:Ilindra schreef:Laat een jong paard aub een jong paard blijven en geen "my little pony"
amen
Volgens mij begrijpen wij elkaar...

kan me over zo'n opmerking gewoon aardig laten opnaaien! Misschien enigzins onnodig..