Maar het is inderdaad een heel mooi zadeltje , en het beeld zal nog iets veranderen als hij wat ingereden is. Maarja de kussens zakken natuurlijk wel over de hele lengte iets in , niet alleen aan de voorkant
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Het lijkt er eerder op dat de kussens te weinig vulling hebben voor het paard.
) die van de boom naar de lepel lopen waardoor je je zadel uit zijn verband trekt.
Mariek87 schreef:Nee, ik hoef geen zadel wat perfect past, daar rijd ik te vaak te veel paarden voor, dan werkt dat al niet meer, en ik kan niet maar nieuwe zadels blijven passen.
Ik wil een zo universeel mogelijk zadel waar mijn paard geen hinder van ondervindt.
Dan maar met een onderlegger of wat dan ook eronder, natuurlijk is het belangrijk dat het paard er geen last van heeft, maar ik ben geen mens die een zadel op maat gaat laten maken voor 1 paard, dat kan je doen als je een paard voor zijn leven lang houd maar zo zit voor mij de de sport niet in elkaar.
sorry ik denk het mijne erbij er zeg er verder niks op succes met je paarden kapot te rijden
) Mariek87 schreef:Nee, ik hoef geen zadel wat perfect past, daar rijd ik te vaak te veel paarden voor, dan werkt dat al niet meer, en ik kan niet maar nieuwe zadels blijven passen.
Ik wil een zo universeel mogelijk zadel waar mijn paard geen hinder van ondervindt.
Dan maar met een onderlegger of wat dan ook eronder, natuurlijk is het belangrijk dat het paard er geen last van heeft, maar ik ben geen mens die een zadel op maat gaat laten maken voor 1 paard, dat kan je doen als je een paard voor zijn leven lang houd maar zo zit voor mij de de sport niet in elkaar.
onley schreef:Mariek87 schreef:Nee, ik hoef geen zadel wat perfect past, daar rijd ik te vaak te veel paarden voor, dan werkt dat al niet meer, en ik kan niet maar nieuwe zadels blijven passen.
en als je dit al zegtsorry ik denk het mijne erbij er zeg er verder niks op succes met je paarden kapot te rijden
Quellian schreef:Ik zou dit zadel terugbrengen en naar zadelmarkt gaan, aangezien het je niet uitmaakt of het zadel goed ligt
Voor DIT paard vind ik het te ver naar achter liggen (te smalle boom?) en ik ben van mening dat ieder paard een eigen zadel moet hebben.
dingetje schreef:Dan kun je het beste een zadel nemen met verwisselbare boom.
Kelloriejj schreef:Marieke!
Super mooi zadel! We hebben het er op msn al over... Maar laat je nix wijsmaken hoor. Ik denk dat je zadel aardig goed ligt! Veel plezier ermee,
Jalous people here!
Super mooi zadel! We hebben het er op msn al over... Maar laat je nix wijsmaken hoor. Ik denk dat je zadel aardig goed ligt! Veel plezier ermee,
Jalous people here!
onley schreef:hoe ligt het dan op je andere paarden?
als het op je andere paarden goed ligt, ja waarom twijfelen met wat onderleggers (bont of gelpad) kun je de schoft wel ontzien
beantsje schreef:Mooi zadel! Lijkt wat aan de nauwe kant, maar je zegt zelf al dat hij wat zakt als je erop zit.
Bekijk het zadel eens (of laat dat doen door je instructeur) als het zadel erop ligt en jij erop zit, zonder sjabrak.
Overigens kan je je paard gewoon op de trailer zetten en naar een zadelmaker gaan. De meesten kijken vrijblijvend wel even of het goed is.
Ik begrijp alleen een beetje uit jouw verhaal dat je meerdere paarden rijdt. Natuurlijk is het het allermooist als je je zadel perfect kan laten aanpassen op jouw paard maar de praktijk is niet dat je bij elk paard een eigen zadel koopt.
Als het dan maar ongeveer past, kan je dat dan wel oplossen met een onderlegger.
En de beste criticus in deze is het paard. Als die lekker ontspannen blijft lopen en geen irritaties krijgt, dan kan het nooit heel erg fout zijn, toch? Ik zou die flauwe opmerkingen over paard kapot rijden enz. gewoon lekker negeren.

Effy schreef:onley schreef:hoe ligt het dan op je andere paarden?
als het op je andere paarden goed ligt, ja waarom twijfelen met wat onderleggers (bont of gelpad) kun je de schoft wel ontzien
Dat vraag ik me dus ook af. Ik begrijp uit je verhaal dat je elke dag wel meerdere paarden dan deze te rijden hebt, dus hoe ligt dit zadel dan op die andere paarden? Als het op die paarden goed of in ieder geval beter ligt dan op het paard van de foto's, dan zou ik het zadel gewoon zo laten en er bij dit paard een onderlegger onder gooien...
Je gaf zelf geloof ik ook al aan dat dit een paard met een wat moeilijkere schoft is, dus zou ik sowieso niet afgaan op of het op deze past of niet. Alles wat je nu aan zou passen om het op dit ene paard te laten passen, zou er misschien alleen maar voor zorgen dat het op de andere paarden die je rijd juist weer minder goed gaat passen. En het is van belang dat het in ieder geval op het grootste deel van je paarden past, toch?

LiSSy schreef:als je bij dit paard er een onderlegger onder doet wordt de kamer nog smaller
een kennis van mij heeft een bates zadel, dat zijn wel degelijk zadels van een superkwaliteit! hij rijd er elke dag een aantal paarden mee en nu na 2 jaar ziet het zadel er nog toppie uit
Jalous people here!