Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
griebels schreef:Er is een verschil met angst en drammen. Dit is gewoon haar karakter, moeilijk dus!
Ik niet dat het helpt als je haar negeert of geduld hebben. Je moet er wel mee aan de slag. Ik ben vergeten te vragen wat Margje zou doen, maar dat kan ik nog wel vragen.

zo nuchter als ze was, zo gespannen is ze nu, ze wil zelfs de wasplaats niet op

MissEvil schreef:Maar is het geen idee om een keer te proberen om de staart om de kogel heen te slaan? Want dat heeft bij mijn pony heel erg geholpen.. Zo kan ze ook niet meer alle kanten op slaan..
Iig heel veel succes, en ik hoop dat er niks ernstigs is met haar benen!

polly2 schreef:
Hoi!
nee....belonen met brokjes doe ik in principe ook nooit. Dat had ik daarom ook niet genoemd. Misschien had ik even expleciet er bij moeten zeggen dat je geen voedsel meot gebruiken voor belonen in dit geval. Ze moet het doen voor de succeservaring en voor jou, omdat jij aangeeft wat goed en fout is in dit geval. Zo wordt ze in de omgang ook meer op jou gericht ipv op eten en daar haal je straks met andere dingen ook je voordeel uit.
Gewoon volhouden hoor!!!! Zet 'm op!

(kent me van de springstal waar ik heb gewerkt en van een handelsstal waar hij altijd kwam
)

Renske20 schreef:
nope en dat ga ik ook nooit doen
wanneer de kraker en bij mn andere paad is, kraakt zij hem oa dmv de staart
wat denk je dat er met de ruggenwervels gebeurd wanneer mn jonge paard vol uithaald en daarbij zo hard aan haar staart trekt...dat het pijn do0et interesseert haar niet, dat is nu wel aan de achterbenen te zien waar de lijn heeft gezeten
bovendien je kan niet aan haar achterbenen komen, dus de staart krijg je er ook niet omheen, ook is haar staat tot net over de sprong dus sowieso al te kort ervoor

3,5 x 4,5 met opening van 1m dus ze is weer verwend