vlas gevaarlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: vlas gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:25

Als mijn stalbaas eenmaal nee heeft gezegd Hij zegt dat het bij mijn paard ook geen zin heeft. Ze maakt echt een zooitje van haar stal. Er ligt altijd genoeg stro in, ook nadat ze er van heeft gegeten, dat schuift ze helemaal naar achter en poept en piest ze onder, en ze slaapt dus op het beton. Ze eet trouwens ook nog het wat minder vieze stro. Tis echt een viespeuk!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:27

[quote="Maflinger"] stalbaas wil het niet hebben omdat het volgens hem niet verteerd op het land quote]

Dat is grote onzin! Ik heb mijn paardje op een biologische boederij staan, alle vlas en mest uit mijn stal gaat naar de mesthoop, en deze mest wordt weer op het land gedaan, heb je echt geen last van!

wat is jouw stal trouwens goedkoop joh!!!!

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:28

is houtskrul het zelfde als zaagsel?? En wat is duurder houtskrul/zaagsel of vlas ?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:29

Dat opzij schuiven kunnen ze met vlas ook. Mijn merrie presteerd het om altijd een grote bult langs de achterkant van de stal te maken. Dus de vloer is iedere morgen grotendeels kaal.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:32

foutje
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 23-10-05 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:33

Linde90 schreef:

wat is jouw stal trouwens goedkoop joh!!!!

[/quote]

Ja inderdaad, ik heb op het moment geen geld om naar een van de andere stallen te gaan, die kosten allemaal boven de 150 euro. Ik heb echt geluk gehad dat ik deze prijs met hem kon overeenkomen, anders had ik mijn paardje moeten verkopen. Ik had haar eerst gratis staan, hooi kregen die mensen vaak gratis. Stro gebruikte ik niet en brokken kocht ik dan zelf. Maar die mensen wilden er een 2e pony bij voor hun dochter. En met de smoes dat mijn paardje het stroomdraad kapotmaakte (wat hun eigen paard deed!) moest ik maar weg

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:35

al de paarden waar ik met mijn paard op stal sta(die van mij sta buiten) staan allemaal op vlas.. er zijn welshjes,veulens,halfingers, tinkers,connemara en noem maar op,,
en ze eten er allemaal niet van

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:36

crazycactus schreef:
Dat opzij schuiven kunnen ze met vlas ook. Mijn merrie presteerd het om altijd een grote bult langs de achterkant van de stal te maken. Dus de vloer is iedere morgen grotendeels kaal.

En daarom wil mijn stalbaas het niet hebben. Hij zegt dat ik dan 20 euro in de week kwijt zal zijn aan vlas. En dat de stal er dan alleen maar goorder uit zal zien.
Wat is het toch makkelijk om je paard bij huis te hebben staan, dan kun je fijn alles zelf bepalen! Maar goed, voorlopig houden we het maar zo. Ik heb niks te klagen daar verder.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:08

Je mag tegen je stalbaas zeggen, dat vlas binnen 6 weken composteert als het op de mesthoop/akker ligt. Ik gebruik het zelf al een aantal jaren (voor KWPN, NF en nu KWPN-veulen) en geen van drieën eet ervan en het composteert super. Het is ook nog eens voordeliger als stro, want het verbruik is veel lager + dat je ook nog eens een veel minder grote mesthoop krijgt. (2 paarden bij mij = 1/2 kruiwagen per dag)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 11:09

hmmz bij mijn paard haal ik er soms wel 2 uit per dag :S
Maar goed hij wil het echt niet hebben. Ik heb toch geen last van de mestbult. Maar ik zou mijn paardje wel graag in een zo schoon mogelijke stal zien staan

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:35

Heb het ook sinds gister, echt superspul!
Bijou vrat eerst haar hele stal leeg (stro) maar nu eet ze niets meer

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:56

ik gebruik nu al 1½ jaar vlas en het bevalt mij heel goed
wel doe ik er een laag stro overheen dan hebben ze wat te doen en de drollen raken niet verstopt onder het vlas
alleen mijn welsh krijgt geen stro anders groeit ie dicht
het is mij nog nooit opgevallen dat ze het eten maar ik heb wel gehoord dat sommige paarden dat doen