Ik ben 1.78m lang..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Ik ben 1.78m lang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:38

Buiten lijkt het ook mooier als je op een groot imposant paard voorbij komt Kun je nog eens indruk maken op je medemens ipv op een paard waar je voeten onderuit steken.

Hoe groter het paard hoe meer last je hebt van laaghangende boomtakken ed. Dat is dan wel weer een nadeel.

Voor buitenritten is een koel karakter inderdaad belangrijk.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:49

ik heb de zelfde lengte/gewicht als jij. Ik heb nu een paard van 1.71 en hij is stevig gebouwd. tuurlijk had ik ook een fjord of ander stevige pony kunnen kopen maar persoonlijk vind ik dat niet zo goed tsaan met die lange stelten van mij er onder uit. Maar q ua gewicht kunnen ze heel wat sjouwen hoor

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:56

Ik zou een koel basis paardje kopen, van rond de 1.65.
De look op een koudbloed is wat minder vind ik..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:27

Ik zou gewoon een leuke pony kopen, met 1.78 heb je nog geen paard nodig. Ik ben zelf 1.75, dus wel 3cm kleiner, en mn pony is 1.50. Past prima hoor
Mn volgende wordt zelfs nog een maatje kleiner. Het zijn normaal gebouwde ponys, niet extreem smal maar ook niet zo breed als een haf.

Er zijn meer mensen die op een te groot dier rond rijden dat andersom.
Ik zou een E pony kopen, misschien een kruizing paard - pony, liefst eentje met lekkere vlakke pony gangen, voor lange ritten, de soberheid van een pony, maar dan groter

KWPN'ers zijn over het algemeen toch wel kasplantjes geworden, als je een pony vindt die uit een lijn sobere ponys komt kunnen ze toch wat meer aan (betere vachtopbouw, kunnen met een zeer beperkt dieet veel prestaties leveren).

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:11

Xx_Mitt_xX schreef:
Ik zou een koel basis paardje kopen, van rond de 1.65.
De look op een koudbloed is wat minder vind ik..

hoezo is de look op een koudbloed minder??? ik heb toch aardig bekijks met mijn imposante kruising hoor!!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:59

Een Arabische volbloed kan ook prima hoor!!
Zijn prima recreatiepaarden en absoluut cool!
(Arabisch houd niet per definitie in "zenuwlijders", word daar zo moe van van die vooroordelen!! )
De stokmaten die wij hier op stal hebben varieren van 1.53m tot 1.60, en mijn vriend is toch echt nog wel even iets langer als jou en dat staat absoluut niet raar, laat staan dat de paarden er moeite mee hebben!!
(kom anders maar eens testen, je bent van harte welkom )

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:22

Ik ben 1.77 en heb een Lipizzaner van 1.57. Staat prima en is een heel prettig paard!
Een wat kleinere stokmaat is geen probleem als het paard dan maar een beetje body heeft.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:30

@Sandro en @ CSAArabians: Jullie hebben helemaal gelijk!
Ik rijd zelf een trekpaard en een (half?)arabier en bij de eerste heb ik eigenlijk altijd meer positieve reacties; dat vinden mensen geweldig!
En de Arabier is absoluut geen zenuwpees; wel snel stress, maar dat heeft een hele voorgeschiedenis (vroeger klein ongelukje met een trekker gehad, en dat is ze nooit meer vergeten....Helaas voor ons :S)

Shirlemiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:00

Jaan81 schreef:
Ik ben zelf 1.86m en weeg 75 kg, maar ik rijd ook nog gewoon op een Epony van ongeveer 1.56m. En het is écht geen stom zicht hoor!!!
Wat zou je wíllen kopen(ongeacht je lengte of gewicht)????

Ik ben ook 1.86 cm en weeg 80 kilo en heb 10 jaar een Fjord van 149 cm gehad en na zijn dood heb ik een Tinker van 152 cm gekregen.en het staat helaal niet gek!Het zijn super brede paarden en dat oogt anders dan op een heel smal pony'tje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:31

Ik ben ook ongeveer net zo groot als jij. Persoonlijk zou ik dan niet voor een pony gaan.
Beter kun je een paard van rond de 1.70 of groter nemen. Dat staat gewoon veel mooier en het is ook fijner als je beenhulpen wil geven.

Ik zou echt niet weten waarom een KWPNer niet geschikt is om recreatief mee te rijden?

Shirlemiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:50

Scum schreef:
Ik ben ook ongeveer net zo groot als jij. Persoonlijk zou ik dan niet voor een pony gaan.
Beter kun je een paard van rond de 1.70 of groter nemen. Dat staat gewoon veel mooier en het is ook fijner als je beenhulpen wil geven.

Ik zou echt niet weten waarom een KWPNer niet geschikt is om recreatief mee te rijden?

Sorry voor alle KWPN-fans maar ik hou gewoon niet van paarden,ik ben echt een ponymens in hart en nieren.En dan nog hebben koudbloeden mijn voorkeur,die vind ik zo gaaf!Ik weet niet maar ondanks dat ikzelf zo groot ben,ben ik altijd een beetje bang voor grote KWPNérs.En aangezien ik niet op wedstrijden of wat dan ook kom,en ik dus puur een paardje wilde voor recreatie,maakte het mij niet uit dat het wat minder"mooi"staat.Zolang hij maar sterk genoeg is om mij een uurtje te dragen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:11

Ik ben zelf ook 1.78m en weeg 64 kg

Ik heb een Fries en ik vind dat ik ik daar mooi op sta.
Lijkt me voor jou ook geschikt!
Ze zijn redelijk groot, breed en MOOI haha

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:54

ik ben 1.89 lang en weeg 90 kilo.en rijd een epony van 1.54 (appaloosa)
overigens heb ik ook weleens fjordjes gereden van niet groter dan dan 1.50

kortom een wat steveiger iemand die lang is pas rustig op ee wat zwaarder gebeouwde pony bv een fjord..Echter op een arabier zou natuurlijk wel erg misstaan

jij kan zeker we gaan voor een stokmaatje 1.50 en groter hoor vind ik..maar dan inderdaad richting de steverige types

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:08

Als jij een haflinger wilt moet je gewoon een grote maat nemen van 1.50 of hoger en dan een beetje een stevig type. Dat kan best hoor!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:38

Als je van plan bent veel recratief te gaan rijden, en ook lekker wilt rijden als je paardje een aantal dagen heeft stil gestaan, zou ik een koudbloed nemen. Je hebt tegenwoordig ook behoorlijke maat tinkers en fjorden

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:41

CSAArabians schreef:
Een Arabische volbloed kan ook prima hoor!!
Zijn prima recreatiepaarden en absoluut cool!
(Arabisch houd niet per definitie in "zenuwlijders", word daar zo moe van van die vooroordelen!! )
De stokmaten die wij hier op stal hebben varieren van 1.53m tot 1.60, en mijn vriend is toch echt nog wel even iets langer als jou en dat staat absoluut niet raar, laat staan dat de paarden er moeite mee hebben!!
(kom anders maar eens testen, je bent van harte welkom )

Helemaal mee eens.......

En hier sluit ik me al helemaal bij aan...........

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:42

Maar wat heelmaal belangrijk is waar zit je zlef aan te denken wat zeg jou hart wat is jou droom paard

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:49

Als je een pony wilt, een stevig gebouwt paardje aan de grote kant (1.50 etc)
Fjord, haflinger...

Voor een paard zou ik sowiso beginnen met 1.70, dat is toch wel het mooist.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 24-10-05 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

milou_kusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:50

ik ben 1.75 en heb een paard van 1.70 een kwpn'er en ik rij ook recreatief, en er gebeurt nooit wat en we staat super mooi bij elkaar. maar je moet echt kopen wat je leuk vind. maar even over dat een week ziek zijn, als jij een weet ziek ben laat je je paard zeker toch geen week stilstaan?

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:41

ik ben zelf ook vrij lang 1.75 ongeveer!

zelf rij ik een tinker van rond de 1.50 ik denk dat jij ook zo rond die stokmaat zit verder maakt het niks uit vind ik zelf!

milou_kusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:50

milou_kusjuh schreef:
ik ben 1.75 en heb een paard van 1.70 een kwpn'er en ik rij ook recreatief, en er gebeurt nooit wat en we staat super mooi bij elkaar. maar je moet echt kopen wat je leuk vind. maar even over dat een week ziek zijn, als jij een week ziek ben laat je je paard zeker toch geen week stilstaan?

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:27

milou_kusjuh schreef:
milou_kusjuh schreef:
ik ben 1.75 en heb een paard van 1.70 een kwpn'er en ik rij ook recreatief, en er gebeurt nooit wat en we staat super mooi bij elkaar. maar je moet echt kopen wat je leuk vind. maar even over dat een week ziek zijn, als jij een week ziek ben laat je je paard zeker toch geen week stilstaan?

Ik ga even van een voor mij rampsenario uit! Hahaha, ik heb wel een vriendin van me die me paard dan eventueel zou kunnen rijden. Maar voor ik eraan begin wil ik graag de dingen op een rijtje hebben. In mij ogen is het bezitten van een paard een grote verandwoordelijkheid.

De foto's van de stevige meid op de Haflinger van 1,38 is echt een ontzettend lief gezicht! Hahaha, het kan wel. Je staat echter beter op de Tinker

Maar we zijn nu wat verder en ik weet het nog niet. Hahaha, hoe zijn Ijslanders in de omgang? Ik ben niet wedstrijd gericht, btw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:36

Charret schreef:
De foto's van de stevige meid op de Haflinger van 1,38 is echt een ontzettend lief gezicht! Hahaha, het kan wel. Je staat echter beter op de Tinker

Maar we zijn nu wat verder en ik weet het nog niet. Hahaha, hoe zijn Ijslanders in de omgang? Ik ben niet wedstrijd gericht, btw.

Grinnik, ik denk dankjewel voor je compliment

Wbt IJslanders, daar zijn er ook diverse van op Bokt, maar denk dat je daar beter een nieuw topic voor kan openene

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:41

Ik ben 1.78 (mischien inmiddels wel 1.80 ) en ik rijd alleen maar op fjorden. (meestal op 1 van 1.38! )
En ik heb eerlijk gezegd nog nooit gemerkt dat ze er moeite mee hebben.
Toch zou ik als ik jou was eerder voor een mooi groot paard gaan (als het je echt om het plaatje gaat)
Want het is toch altijd wat lastiger om de hulpen goed te kunnen geven.
ik zou gewoon een keer op pad gaan en langs verschillende paarden rijden om ze te 'testen'
ik zal nog even een foto plaatsen van ik op mijn fjord

Afbeelding

Het is mischien niet het perfecte plaatje maar daar gaat het bij mij ook niet om.
Het gaat mij er meer om dat we samen plezier hebben (al kijkt ze op deze foto niet al te vrolijk, momentopname )

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 11:57

Het gaat mij niet perse om het plaatje écht niet! Haha, het ging mij erom hoe andere mensen erover dachten. Jij staat prachtig op die Fjord. En als het dan ook nog super klikt..wat wil je dan nog meer?!

Mijn buurman heeft een mooie Fjorden merrie, 19 maanden. Reeds beleerd voor de kar. Super braaf. Ik ben benieuwd hoe ze onder het zadel is. Hij heeft me aangeboden hem te kopen voor een mooie prijs. Ergens wil ik heel graag. Het is een goede merrie, papieren e.d. Maar ik kan haar niet zelf inrijden. Hoe pak je zoiets dan aan?!