Eenzaamheid hengt. Nog een hengstje of ruin erbij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Re: Eenzaamheid hengt. Nog een hengstje of ruin erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:07

Een hengst met een hengst gaat bij ons erg goed. We hebben nu een 2 jarig hengstje en die staat met een 3 jarige hengst op het land. Ze laten elkaar soms wel even zien wie het stoerst is maar dat is gewoon de natuur.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:21

Hééé ik heb hetzelfde probleem! Even oud en zelfde omstandigheden, zie mijn topic: Castratie: hengst laten zielig {in medisch}. Ik heb niet alles gelezen op jouw topic, maar zie alweer dat veel mensen castreren aanraden. Nou ja mijn hengst (2,5) staat nu alleen met zijn nieuwe schuilstal op een stukje land waar de merries naast staan (schrikdraadje ertussen). Gaat heel goed, ik laat hem af en toe spelen met een net-gecastreerde shet van 4, maar ik kan ze niet onbeheerd achterlaten want die hengst loopt over de shet heen en de shet gaat steeds aan zijn nek hangen (tot bloedens toe). De mijne is ook zo onderdanig naar de merries, maar je kan ze er niet bij zetten hoor, daar komen baby's van. Grappig want ik wandel ook veel met hem, ook met een meid die op haar merrie meegaat, hij is superbraaf.

Ik blijf dit topic volgen, in dat topic van mij staan ook nog goede tips van allerlei mensen. Mijn oplossing? Ik ga op zoek naar een ruin of brave hengst. Er zijn trouwens best wat mensen die hun paard als gezelschap gratis aanbieden. Maar vaak zitten daar weer allemaal eisen aan vast dus als ik toch kosten aan zo'n paard krijg, dan koop ik er liever zelf nog één bij. Maar dat zal nog even duren...

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:30

Trouwens (ja sorry wilde nog wat zeggen), in Nederland is bijna iedereen tegen hengsten, maar in andere landen (bijv. Spanje/Portugal) rijden ze vaak alleen de hengsten. Ik vraag me trouwens af wanneer ze dat zijn gaan doen, dat massale castreren. Ik neem aan dat de medische voorzieningen nog niet zo lang zo goed zijn dat je alle hengsten met weinig risico kan castreren. Hoe deden ze dat vroeger dan? Echt niet dat ze alle hengsten toen slachtten ofzo...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:33

Er zit ook nog steeds heel veel risico aan een casteratie hoor. Ik denk dat er te veel mensen hengsten in handen hebben ehad die niet goed opgevoed hebben zodat die hengsten voor de negatieve naam van hengsten in zijn algemeenheid gezorgd hebben

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:34

hahaha dank jullie wel
Ik denk dat men is gaan castreren vanaf het moment dat paardrijden meer uitgroeide tot een sport. Kan ik me zo iets bij voorstellen. Maar castreren werd al hele lange tijd gedaan hoor, zij het op een vreselijke manier, maar die dingen eraf halen, dat kende men al in de middeleeuwen...

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:38

ik weet het neit zo goed
het licht er wel aan hoe je hengst is
ik heb er zelf ook een en die is een schat bij merrie
zelf liever dan normaal maar als hij een ruin of een hengst ziet op ruikt word hij GEK vroeger hebben ze een keer een ruin voor de gein er bij gezet die ruin is bijna dood gebleven en hebben ze moeten weg doen omdat ze anders geen plek hadden
je zou het wel kunnn proberen om een keer samen te gaan rijden of wandelen
want voor het zelfde geld trappen ze me kaar ECHT DOOD!!!!!!!!!!!!!!
groetjes thirza