Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Paardrijden schreef:Welke idioot komt er voor 15 euro per uur BRUTO!! tegenwoordig nog zijn bed uit?????????????????????????????????????
Citaat:Sorry dit schiet mij toch even in het verkeerde keelgat.
Ik ben dus idioot omdat ik zelfs voor minder dan 15 euro per uur mijn bed uitkom?
Niet iedereen heeft een topbaan. Zelf heb ik een administratieve baan en ja ik verdien minder dan 15 euro per uur en ik denk velen met mij.
Enig idee dat het bruto minimum loon voor een volwassene boven de 23 maar 58,38 per dag is !!.
Paardrijden schreef:[IK HEB HET HIER OVER FREELANCERS DIE ZELF VAN DIE 15 EURO OOK NOG DE SOCIALE LASTEN, VERZEKERINGEN, PENSIOEN EN DERGELIJKE MOETEN BETALEN.
Dat is bij jou baas allemaal geregeld zonder dat je er bij stil staat.
[/quote]

Citaat:Tegenwoordig is bijna iedereen die een beetje denkt te kunnen rijden bezig met ORUN, gaat ORUN doen of heeft al 1 of meerdere diploma's.
Dit verziekt de markt enorm. Er zijn zoveel "instructeurs" die inhoudelijk niets of weinig te melden hebben. Als je daar voor moet betalen is iedere cent er 1 te veel.
Er zijn ook ruiters die "gewoon" veel ervaring hebben en in staat zijn om dat goed over te brengen op hun leerlingen. Die kunnen je vaak tot op zekere hoogte (het niveau dat ze zelf hebben gereden) heel goed helpen. Als die een diploma bezitten mogen ze wat mij betreft 20-30 euro per uur vragen.
Barbara_m schreef:Tja, ik les(te) zelf bij een Olympische amazone. Zij rekende € 75,- voor drie kwartier. Best veel , maar tja het werkt echt.
Ik geef zelf ook les, zo''n 20 uur per week. Ik rijd op LT niveau, 1e fase Orun, en heb genoeg paarden naar het Z2 gereden voor de ruiterster, B-kader dres bij de pony's en bij de Junioren. Ik reken € 20,- voor drie kwartier en heb voor bepaalde (jonge) klantjes een speciaal prijsje.
@Rockey, heb jij wel bij de goede Ed gelest? Volgens mij heeft hij jou dan driedubbel belast, of het is een typfout???