kopen en verkopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:59

HopelessGC schreef:
Je hebt al een aantal keer gezegt dat je stopt met discussie voeren en toch blijf je doorgaan?
Wacht eerst eens een paar reacties af en bekijk ook en hoe die anderen mensen het zien

heb de mod al gevraagd het topic te sluiten.. het gaat niet wat er gezegd wordt maar de manier waarop... ja en ik heb dat idd al vaak gezegd en dan komen ineens de serieuze reacties.

fijne dag nog

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:01

LDRD schreef:
Volgens mij heb jij jouw paard toch ook voor eigen vermaak? Neem tenminste aan dat je er mee gereden hebt?
Daar heeft jouw paard ook niet om gevraagd hoor. }>
Bovendien doe je net alsof jij de enige bent die goed kan zijn voor een dier, maar dat valt best mee hoor.

Dank U
Teminste mensen die het met me eens zijn _/-o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:03

Vind het een beetje jammer dat je het topic op slot wilt maargoed..

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:07

Een discussie voeren is toch meer dan normaal... Laat dit topic gewoon open blijven en kijken hoeveel mensen het met je eens zijn!

Amen inderdaad!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:09

Idd, er zullen meer dan genoeg mensen het met je eens zijn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:16

Xx_Mitt_xX schreef:
Ik zou mijn Tinker ook nooit meer weg doen, ik heb haar nu niet zo lang, maar ben al aardig aan haar gehecht.
Ook al zou ze iets aan haar rug krijgen ofzo, blijft altijd bij mij:D

Hier sluit ik mij bij aan.
Ik zou mijn pony nooit weg doen, te gehecht.
Ik heb er wel een tijd over lopen denken, omdat het op dat moment eerlijker was voor haar, maar hier heb ik hulp voor gezocht en ik ben blij dat ze er nog is.
Mijn andere pony hebben we bijna 10 jaar, ook aan hem ben ik erg gehecht, echt een maatje.. hij is gezelschap en zal ook nooit meer weg gaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook wel eens verbaas over hoe 'makkelijk' mensen hun paard/ pony weg doen (omdat bv. de prestaties die ze met dit paard behalen niet goed genoeg zijn), ik sta er waarscheinlijk anders tegenover dan die mensen en zal er dan ook niets over zeggen.. maar toch blijft het mij verbazen

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:21

zie je, ieder zijn mening

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:24

Ik kan enigszins wel begrijpen wat de TS bedoelt..... Denk namelijk prcs hetzelfde als k sommige advertenties zie

Maar wat is nou erger?
Het paard aan zn lot overlaten omdat jij er niet meer op kan rijden omdat je te groot ben of je hebt een ander doel voor ogen?
Of het paard aan iemand anders verkopen van wie je 100% zeker weet dat ie het daar wel naar zn zin heeft?
Mijn paardje is nog maar 16 maanden en heb hem nog niet zo lang.
Dat is vaak anders, je bouwt samen een band op die geen enkele andere eigenaar ooit zal krijgen.
Mocht Zamiro ooit iets overkomen (of mij) waardoor hij alleen nog maar recreatief bereden kan worden zal k hem dus niet weg doen, omdat het mijn kindje is. Maar heb een ouder pony"tje gehad en daarvoor werd k gewoon te groot en hoeveel pijn het ook deed we hebben hem tog verkocht omdat we zkr wisten dat hij het bij die familie goed zou krijgen!
Als k er ooit een ander paard bijkrijg zal ik die iid makkelijker weg kunnen doen jah dan Zamiro, bijv. als de verwachte prestaties uit blijven!

Ik dnke dat dit gewoon heel erg moeilijk is om een oordeel over te vellen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:26

Ik heb mijn paard destijds ook verkocht, enerzijds omdat ik financiele problemen had en niet meer voor het paard kon zorgen zoals het verdiende, anderzijds omdat hij trainingsniveau Z1 liep en hij er bepaald geen plezier in had om nog meer aan zijn falie gezeten te worden voor dingen die fysiek te moeilijk werden. Hij staat nu op een leuke stal met lieve mensen die er veel van kun leren, ik rijd nu voor een fokker paarden en spaar om een paard te kunnen kopen waarmee ik straks weer verder kan komen.
Een paard staat er bij mij idd om wat te doen ja, ik vind het zonde van je geld om zoveel uit te geven aan een dier wat zomaar op de wei staat, daar heb ik geen plezier van en een gezond werklustig paard ook niet.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:28

Urielle schreef:
Een paard staat er bij mij idd om wat te doen ja, ik vind het zonde van je geld om zoveel uit te geven aan een dier wat zomaar op de wei staat, daar heb ik geen plezier van en een gezond werklustig paard ook niet.

Amen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:35

Ik zou mijn paard niet meer verkopen
Ookal ben ik wat groot voor haar en is ze eigenlijk niet zo geschikt voor buitenritten, terwijl ik juist heel veel buiten rij. Maar ik zou het niet kunnen. Ook als ze om wat voor reden dan ook niet meer geschikt is om te berijden mag ze blijven, ik geef toch niet zo veel om rijden en ze is voor mij meer mn maatje dan een sportapparaat om het maar even zo te zeggen... Maar als iemand graag wedstrijden wil rijden en het paard kan het eigenlijk niet aan denk ik dat dat paard beter af is bij iemand die minder hoge eisen stelt... Maar zelf zou ik dat nooit doen omdat het mij meer gaat om de band die je met je paard hebt.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:42

Kelloriejj schreef:
Een discussie voeren is toch meer dan normaal... Laat dit topic gewoon open blijven en kijken hoeveel mensen het met je eens zijn!

Amen inderdaad!

sorry dat ik het zeg maar het lijkt wel alsof de TS helemaal geen discussie wil. Iedereen die een andere mening heeft dan de TS lijkt te worden afgebrand. Op bokt zitten mensen, en ieder mens heeft een andere mening. Die lijkt hier gewoon niet te worden geaccepteerd door de TS... Mijn persoonlijke opvatting van dit topic hoor, heb het zo eens zitten lezen.

Sterker nog, na pagina 1 was ik er bijna van overtuigd dat de TS zich verveelde en ruzie zocht ofzo... wat houden dit soort topic's bokt toch gezellig...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:56

Ik zet dit topic op slot en ga nog even kijken of er OW's oid uitgedeeld moeten worden.