Wat is er mis met Penny's????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat is er mis met Penny's????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:25

Ik ben vroeger ook Penny geweest. Toen ik nog op de manege reed was ik er altijd de hele zaterdag, ubergelukkig als ik een paard van iemand uit mocht stappen of mocht poetsen. Of de gangen aanvegen......als ik dat soort klusjes deed voelde ik me ook heel wat. Nu is dat wel over, poetsen doe ik niet zo graag meer (poets mijn paarden minimaal ) en vegen heb ik helemaal een hekel aan. (Misschien heeft dat ermee te maken dat ik nu thuis al veel moet poetsen? )
Maar ik ben nooit van het irritante soort geweest, ik zou nooit mijn mening hebben gegeven (wel kon ik prima uithoren) en ik zou nooit ongevraagd een paard aan hebben geraakt.

Wat ik nu veel merk op wedstrijden zijn de irritante Penny's. Zitten voornamelijk in Friesland overigens, ik weet niet wat dat is. Als we daar op wedstrijd zijn hangen er constant minimaal 10 om de vrachtwagen, gaan ongevraagd de vrachtwagen op om pony's te aaien en constant de vraag of ze een "vaantje" (nieuw woord voor rozet) kunnen krijgen. Nu heb ik al eens een keer de eigenaar (men. de Vaan) aangeboden, toen waren ze snel weg. Verder kan ik helaas alleen maar uitvallen en boos doen tegen deze mensen. Oprotten uit de vrachtwagen, de pony's staan er vaak 20 uur op dus de rust op de vrachtwagen is belangrijk, en rozetten moet je zelf maar winnen.
Behalve als er zo eentje al een tijdje verlegen om de vrachtwagen heen drenteld en niks durft te zeggen en verlegen blijft staan. Die neem ik mee de vrachtwagen op, die mag dan de pony's aaien, die krijgt een rozet en die mag op het einde van de dag een pony vasthouden en laten grazen. Altijd leuk om dan de gezichten van de brutale en irritante te zien. }>

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:28

FF een foto van mijn favoriete Penny meisje:

Afbeelding

Goed heh!!! Da's dus een leuk Penny meisje. De pony is van mij en wordt door deze mensen geleased. Zij blij, de pony (Roosje) blij en ik dus ook blij.

Afbeelding

Zoals je ziet vindt Roosje bijna alles best.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:24

jiehaaa schreef:
superwoman schreef:

Nou, zo erg is dat wel....Deze topic

Gewonnen in de Z2!!!!:P Met mn pony...Miss wel laatste x

van martinero
werd in eerste instantie niet als de waarheid gezien.....
Best l*llig voor iemand die net op bokt komt en gelijk de vuurdoop krijgt.....

Citaat:

Dat is ook triest! Maar haar verhaal was voor de sceptische mensen onder ons toch wel te verifiëren geweest VOORDAT ze haar gelijk de vuurdoop gaven, want zoveel pony's zijn niet triple Z. Voordat je (ik bedoel mensen in het algemeen,
niet jij persoonlijk

) iemand voor leugenaar uitmaakt, moet je het wel kunnen onderbouwen! Maar in haar geval hebben mensen gewoon veel te voorbarig geoordeeld.

Gelukkig had ik toen niks geschreven....
Maar als je en x serieus op zo'n verzonen penny-topic bent ingegaan,
kan het me voorstellen dat je dat geen 2e wilt meemaken en
dat iemand anders ook niet gunt....

Wat is het verschil met - iets verzinnen (fantasie) en liegen??????
Op deze manier zie ik geen verschil en ik heb een hekel aan liegen....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 15:48

Met heel veel kids moet je sowieso een korreltje zout nemen denk ik. Maar WIJ zijn toch volwassen genoeg om daar doorheen te prikken?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:04

jah sommige penny maeisjes zijn gewoon iritant, maarjah

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:41

Hmm je hebt wel van die meisjes..

Rijd ik op Lydia, met Hannes aan het touw: Noooh dat is hardstikke zielig, die pony moet er achter aan lopen..

Ik was ook een Pennymeisje.. En toen verzorgde ik een wei vol Shetlanders incl. veulens die je lekker mocht borstelen en vertroetelen en een beetje erop rondhobbellen..

Totdat er op een dag een meisje van een jaar of 5 langs de wei stond te kijken en ik zei: Wil je paardje aaien?

En als ik op Hannes rijd, dan is dat ook meteen per definitie dierenmishandeling. Ja ik ben met mijn 1.70 en ruim 50 kilo wel groot voor een flinke shet ja. Maar aangezien hij niemand anders op zijn rug laat (niet meteen roepen dat je Penny bent als je dat zegt, het is nog net geen Arabische hengst van 3 maar een Shetlander ruintje van 6) moet het zo even.
En dan zijn er mensen geweest die dan toevallig wedstrijden rijden en erop gaan zitten en zeggen dat ze dat paard ingereden hebben, oftewel verprutsen.
Er moest echt wat gebeuren, Hannes moest gewoon ook een kans hebben vind ik, in plaats van dat iedereen hem als onhandelbaar en gevaarlijk bestempeld. En als ik er dan op zit is het echt zo van ooh, meteen de wedstrijdruiters en instructrices kijken, ach ja je moet elke pony een kans geven. Ik vind het veeel zieliger als hij zijn hele leven nog verder staat te verprutsen in het landje en niks staat te doen. En zodra hij wat makker is gaat Jolijn (Hardstikke leuk Penny-meisje van 8) er weer op.

En ik Penny af en toe ook nog wel eens hoor.. met die meisjes, hardstikke leuk.

Ja sorry ik weet eigenlijk niet waarom ik dat hele verhaal geschreven heb.. Ik was er over begonnen en ik moest het gewoon een keer vertellen.. Dus sorry voor het lange verhaal

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:07

ghehe ik ben nog steeds ene pennymeisje, een lieve dan he (oke ik ben al 16) ik ben gek op lange manen waarin je matjes en hengstenvlechten kan amken, ik heb veel paardenboeken en mijn kamer hangt vol met posters

Ik kan een hele dag bezig zijn om een vieze schimmel weer wit te krijgen, of bij de shire op stal het behang aan de benen uit te kammen Een instructice van mij heeft ook een paardje, Orion, en alsik mag helpen met vlechten of poetsen of het tuig schoonmaken, vind ik echt geweldig hoor! heerlijk. Orion is een echt knuffelpaardje kan er soms wel een uur mee staan te knuffelen, vind de eigenaar niet erg en hijzelf ook niet trouwens ze zit hier ook ze heet orion1996. achja, bij ons lopen ook pennymeisjes rond die nou niet echt leuk zijn... maarja