contact houden met oude eigenaar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loveSaros

Re: contact houden met oude eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:36

leuk dat er zo veel reacties komen!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:27

Ik heb mijn veulen sinds mei en eerlijk gezegt word ik af en toe niet goed van haar oude eigenaar.
Ik heb begrip dat hij wilt weten hoe het met haar gaat, maar hij heeft een hele andere manier van omgaan en denken dan dat ik heb.
Ik wil haar nog lekker jong laten zijn en voorlopig niet gaan rijden. Vorige week zaterdag had hij leuk zijn zadel en hoofdstel meegenomen en zei kom laten we vandaag even met haar gaan rijden. Grrrr ik word hier zo boos om. Heb het niet toegelaten hoor zei een beetje pissig, 15 kilometer verderop is een manege veel plezier.
Hij weet vanaf het moment dat ik haar kocht dat ik zeker nog 1 jaar minimaal wil wachten met rijden. Hij had wel al een zadel erop gehad en zelf had hij er ook al opgezeten.
De basisdingen zoals stilstaan en voetjes geven heeft hij haar helemaal niet geleerd.
Daar ben ik nu mee bezig.
Het dringt maar niet tot hem door dat ik een ander idee heb dan hij.
Dit is best vervelend, verder had het mij erg leuk geleken als hij iets anders was.
Ik heb wel wat nieuwe foto´s aan hem gegeven en vaak vind ik het jammer dat hij niet dezelfde kijk heeft als ik i.v.m de training van mijn paard in de toekomst.
Hij vraagt steeds als ik hulp nodig heb dat ik geen proffesioneel in de hand moet nemen maar hem, nou helaas word het dan toch een professioneel.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:22

mijn c-pony kochten we van mijn buurman, en daar stond ze ook altijd...
mijn C pony is 6,5 geleden verkocht. en heb altijd nog contact met die mensen, die haar inmiddels dus ook 6,5 hebben. erg leuk! ze heeft het super getroffen!

ik heb aan het begin af ent oe een rbief geschreven naar de vorige eigenaren van mijn E-pony
mijn E-pony ging naar denemarken en daar heb ik soms ook nog contact mee

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:27

van m'n 1ste pony die is verkocht hoor ik weinig, maar heel soms hoor ik wel wat van hem en ik weet dat hij het daar goed heeft.
En van de andere heb ik nog contact met de vorige eigenaar, de verzorgers daarvoor en met de fokster en nu ook weer met de nieuwe eigenaresse

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:14

Ik heb nog steeds contact met die oude eigenaar. Maar dit omdat het een kenis van mij is. Ik heb van haar een jong groen paard gekocht En ze komt regelmatig mee kijken tijdens het rijden. Ook met het inrijden is ze vaak mee geweest.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:13

Ik heb geen contact met de oude eigenaar van mijn pony.
Ik had nog wel een brief gestuurt met foto's en een mailtje, maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Ook ben ik nog een keer op vakantie, met pony, geweest bij haar buren en het enige commentaar was dat hij dik was geworden.
Nou ja, laat dan maar.
Zelf heb ik geen pony verkocht, wel ooit een verzorgpony, daar ben ik een keer wezen kijken en een paar contact gehad via mail, verder niet.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 08:37

Ik heb het zelf gelukkig ook nog nooit meegemaakt.. maar helaas moet saros over 5 jaar weg.. als ik 14 ben..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:43

Met de nieuwe eigenaren van mijn eerste paard heb ik geen contact meer, ik zie dat ook meer als een afgesloten hoofdstuk. (Ook omdat de nieuwe eigenaren wel tegen bleken te vallen en ik verder toch niks meer kon veranderen.)
Met de nieuwe eigenaren van het veulen van mijn pony heb ik nog goed contact en daar ben ik blij om, ook omdat ik weet dat ze het daar super heeft. En de rollen zijn sindskort ook een beetje omgekeerd/wederzijds zeg maar, want ik heb afgelopen zomer een van hun paarden gekocht.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:51

Met de vorige eigenaren van Miss Mo heb ik na twee jaar nog steeds contact.
Afgelopen zomer zijn ze ook naar haar veulen komen kijken.
Ik vind het ook wel fijn, zo kan ik altijd nog eens wat vragen over haar "verleden".
Nu scheelt het ook wel dat het erg leuke mensen zijn.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 15:02

met die ene zin van.. als ik 14 ben. moet zijn.. 18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:27

Heb met de oude eigenaresse van Spike nog steeds contact, vorig jaar rond kerst heeft ze me voor het eerst gebeld omdat ze heel nieuwsgierig was en nu hebben we al een hele poos contact via de mail . Gewoon af en toe een verhaaltje, fotootje enzo vind ze harstikke leuk.

De fokker van Tess kon ik al voordat Tess geboren werd, en we hebben niet 'echt' contact maar af en toe dan vraagt ze eens hoe het gaat. We wonen ook in hetzelfde dorp dus ze kunnen haar zo vanaf de weg zien.

Met de nieuwe eigenaresse van Noof ben ik het contact al snel verloren omdat ze van email zijn veranderd en dat niet aan mij hebben doorgegeven. Heel erg jammer, maar ik probeer nu wel hun adres te achterhalen zodat ik een brief kan sturen.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 08:14

Ik heb helaas geen contact met de oude eigenaar van Joost.. Maar het is ook een minishetlander, en voor mijn gevoel was die vorige eigenaar er niet echt helemaal gek mee. Ze vond hem wel lief, maar niet dat ze een hele goede band hadden ofzo..