Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

xyzutu2 schreef:
Naar mijn ervaring kijken fokkers op het moment voor 99% naar spectaculaire gangen, waarbij karakter en gezondheid samen de overgebleven 1% mogen delen.
gekke_koei schreef:
veel mensen weten niet hoe ze een jong paard op moeten leiden.. ze willen allemaal snel en knallen. er wordt vaak gezegd waarom een 'oudje' kopen(10+) als je een 3 of 4 jarige kan kopen.. uhm.. om heel veel redenen.
ik zou nooit aan een jong paard beginnen.. ik weet dat ik er niet mee om kan gaan. maar helaas denken teveel mensen dat ze het wel kunnen. en ja als je danook nog een fokproduct hebt die meer risico tot blessures heeft, dan kom je niet ver.
xyzutu2 schreef:...en erg korte tijd erg veel wedstrijden heeft gelopen, of al jong op erg hoog niveau loopt dus ook echt vanaf het begin doelbewust in de sport is ingezet. Dus 4-jarig M, 6-jarige Z paarden of iets in die richting. Dan heb je specifiek die groep te pakken die jong is ingereden en echt in de sport gereden is met het doel om snel hogerop te komen.

Citaat:...aangezien hij in de jongste,
kwetsbaarste
en belangrijkste jaren van zijn leven deze functie heeft gehad.