Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Venetia schreef:Omdat Arabieren (en nu zal heel bokt wel over me heen vallen, maar wij hebben ruime ervaring met arabieren, gefokt en ook een goedgekeurde dekhengst gehad. De Anglo arabieren waren beter en rustiger) erg nerveus zijn, paniekerig en van streek om iets heel kleins. Daar kun je in de dressuurring niets mee, nog afgezien van de bouw en gangen.
De gangen lijken in de wei leuk, maar voor een dressuurpaard zijn ze onbruikbaar. Ze houden het kruis hoog, weinig buiging in het achterbeen, strakke weggedrukte rug, staart erop, en hoofd zo hoog mogelijk. Dit beeld, is precies datgene dat je NIET wilt zien in de dressuurring. Tel daar de sensibiliteit en zenuwachtigheid bij op en je snapt dat er maar heel weinig te vinden zijn in de hogere dressuurklassen.
.....Maar een volbloed arabier in de sport is erg onhandig
sh*t .....3 x zilver en 2 x brons behalen tijdens de pas gehouden Nederlandse Kampioenschappen western sport....GEEFT MIJ GELUKKIG TOCH EEN HEEL ANDER BEELD!!!
*o/* 
Djilan schreef:CounTree, gefelicteerd
En dan met een paard dat niet voor de sport geschikt is!!
En dan zal ik maar zwijgen hoe hoog het percentage Volbloed Arabieren is in de westernsport aan de overkant van die enorme plas. 
Mist schreef:De huidige arabieren worden als show-modelletjes gefokten niet meer op hardheid etc. Ik heb met mijn russische arab tot haar 18e bij een prof. springruiter gelesd, die haar ondanks haar leeftijd, maar al te graag wilde kopen
springen kunnen ze wel hoor ! ik reed tussen de grote paarden.
Maar ik denk dat de maat van de arab ook tegenzit. Bij de shagya's is dit wel anders, denk aan Bayar (de opa van mijn naarling) dat was een legendarisch springpaard- ook Jos Lansink heeft met Bachus v. Bajar op de olympische spelen gereden. Dus ze zijn er wel....
griebels schreef:Arabieren staan erom bekend dat ze cool in de kop zijn. Dus rustig en niet schrikachtig. Maar omdat ze ook superfijngevoelig zijn moet je er geen stressige ruiter opzetten, want dan krijg je dus dat "hete" paard. En dat ligt dan dus niet aan het ras, maar aan de ruiter.
griebels schreef:Arabieren staan erom bekend dat ze cool in de kop zijn. Dus rustig en niet schrikachtig. Maar omdat ze ook superfijngevoelig zijn moet je er geen stressige ruiter opzetten, want dan krijg je dus dat "hete" paard. En dat ligt dan dus niet aan het ras, maar aan de ruiter.
Daarbij is het indd zo dat je voor "hogere" dressuur min. 1m60 moet meten, en dat halen de meeste arabieren niet.
En uitgestrekt draven... ik zie liever een arabier goed strekken dan een kwpn'er, juist omdat ze dat zo goed kunnen...
Ik denk dat ze meeste mensen uiteindelijk te groot worden voor een arabier om door te gaan in de topsport, en dus over moeten gaan op een groter paard. Ik denk dat dat vooral de reden is.

, en rijd endurance in wedstrijdverband. Ben nog maar net begonnen hoor, dus echt een groentje
Citaat:Dus wil je een eerlijke kans hebben in de topsport met je arabier......GA WESTERN RIJDEN
griebels schreef:Maar als je met iemand praat die helemaal Quarter fan is, kan een arabier ook niets goed doen bij hem...
sh*t. Niet
e.e.a. aannemen! Getuigen de resultaten op het NK wran.....daar liepen toch ook behoorlijk wat quarters mee!!
Kokomo schreef:Zou het misschien komen dat ze niet opvallen omdat ze zo rustig zijn ???
griebels schreef:Maar als je met iemand praat die helemaal Quarter fan is, kan een arabier ook niets goed doen bij hem...