) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
. Ik kan me voorstellen dat je bij het bandageren van de koot moet oppassen met schuurplekken door de bewegingen van het gewricht, zeker in een zandbak. Maar heb hier geen ervaring mee... 
fresco schreef:whahaha, geweldig dit topic!!
er word weer van alles bij gehaald....
en er worden dingen over mensen gezegd (nog in kleine letters ook) die men nog geen eens kent....![]()
Ok, kan misverstand zijn maar dan weet je dat ook weer... 
Skitter schreef:Al bij het woord stalgenootje denk ik aan een klein meisje die een d-pony heeft en ook 'wel eens' bandages omheen wikkelt voor haar wekelijks dressuurles![]()
Sorry hoor, ja dan is het verkeerd overgekomen. Ik bedoelde er alleen mee dat als je echt wil leren dat je bij iemand moet zijn die het dus dagelijks doet en daarvoor zijn redenen heeft, en dus serious over is, en niet gewoon een keertje doet om een setje af temaken,
want
DIEGENE zou het dus waarschijnlijk niet beter weten.
Maar goed als jou stalgenootje een bandage les geefster is, ja dan is het anders. Maar ging ik niet vanuit.![]()
Zo wat duidelijker?

Netje schreef:Als je zegt dat je het dus moet vragen aan iemand 'die het dagelijks doet en die er zijn redenen voor heeft en er dus serious over is' dat dat heel moeilijk blijkt te zijn. Ik denk dat in principe iedereen die bandageert, dit heel serieus wil doen en dat er kennelijk heel veel manieren worden gebruikt, waarvan iedereen denkt of weet dat dát de enige juiste manier is.
_steef_ schreef:Mij is geleerd dat je altijd met onderlappen moet bandageren. En dat je snel veel te strak bandageert. Als dan je paard zichzelf aan tikt je al snel er een blessure aan over kan houden. Omdat de bescherming de klap niet meer kan absorberen maar hem direct doorgeeft aan het been.
Bandageer je eigen been/enkel maar eens in, hoe je normaal je paard bandageert. Dan merk je het snel genoeg.
En tijdens de training word het been ook nog warmer en dikker. Als je dan zonder onderlap hebt gebandageert is wat voor de training goed zat nu te strak.
En als het met onderlappen een heel dik pakket wordt, zijn dan mischien je bandages te lang?
Een slag gaat over 2/3 van de vorige slag. en dan van boven naar beneden en weer terug. Met een extra keer om de kogel (met vissegraat/staartje). Tot op de spoor. En zo hoog mogelijk onder de knie (en als je dan het voorbeen even buigt en je geen plooien/rimpels in de bandage krijgt, is het goed en knelt het ook niet tijdent het werk).
Correct me if I'm wrong...!![]()
En als je niet weet wat je aan het doen bent, kan je het beter later. Je kan er meer kapot mee maken dan je denkt.
Dus dat zat wel goed hoor... Dankjewel!