Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ophelia schreef:Blessie, ik was er al bang voor dat dit voor jou geen goede tip is, omdat het je eigen pony niet is en je dus niet alle middelen voor handen hebt. Maar ik denk dat wel meer mensen met hangers dit topic doorlezen, mss hebben zij er iets aan. Veel sterkte met jou lievelingspony...
lizzy2 schreef:tijdens het opzadelen staat mn paard gewoon stil, tijdens het poetsen ook, en gewoon los. DIT kan je ook als deel van de opleiding zien. Dus gehoorzaamheid, op jou stem/hulpen. Ik vind het een idioot voorstel om bij een paard in paniek te slaan. Sommiga paarden koppelen vast staan dan aan klappen en dat lijkt me nog iets minder prettig. Ik heb een heet paardje, wat van de stomste dingen heel heftig schrikt, ik omzeil deze dingen omdat ik weet dat het geen zin heeft om de confrontatie aan te gaan. Daardoor word het alleen maar erger. Ik laat haar los staan, en ong iedereen die met haar omgaat weet dat vast staan niet gaat. Ik kan je vertellen, als je een paard goed in paniek hebt zien hangen, weet je je zweep toch niet zo snel te vinden. Ik dacht ook even het zweepje erbij te pakken, en gaf lizzy een heel klein tikje. Ze stond vast aan een hek, en sprong er met haar voorbenen overheen. Achter haar voorbenen lag het helemaal open, en al haar vertrouwen in mij was naar de maan. Het hek was verrot, dat had ze uit de scharnieren getrokken. Asjeblieft onderschat de kracht van een paard in paniek niet.
Ik wilde maar dat ik dat zweepje nooit binnen handbereik had gehad..
(zelfs mijn pa met zijn grote bek, dacht dit wel even af teleren, nou niet echt dus. Hij kreeg de sluiting van het halster naar zijn hoofd, en dit was niet bepaald een divoza halster, maar een leren, degelijk halster met een goed halstertouw er aan)
) bando schreef:maar iemand zei dat als ze gaan hangen ze hun hoofd er ook uit kunnen trekken :S

marquez1 schreef:ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen paarden die echt in blinde paniek gaan hangen zoals lizzy schreef, en paarden die het truucje door hebben en er een spelletje van maken (echt waar ik ken ze, ze kijken je nog even aan, zo van haha kijk eens, en dan gaan ze hangen, en knap zegt het touwtje en jij mag erachteraan gaan vangen)
Urielle schreef:marquez1 schreef:ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen paarden die echt in blinde paniek gaan hangen zoals lizzy schreef, en paarden die het truucje door hebben en er een spelletje van maken (echt waar ik ken ze, ze kijken je nog even aan, zo van haha kijk eens, en dan gaan ze hangen, en knap zegt het touwtje en jij mag erachteraan gaan vangen)
hier ben ik het volkomen mee eens