3e singelstoot, bijgeloof of wijsheid?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: 3e singelstoot, bijgeloof of wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:21

Ik gebruik ook altijd de eerste en de derde. Misschien dat ze vroeger singels hadden ofzo met 3 ehm, *ZUCHT* hoe noem je dat? Van die dingen die je aan alle 3 de singelstoten vast kunt maken; en misschien dat dat nu nog steeds gebruikt wordt ofzo, ik weet het; een doelloze reden. Voor reserve zou ook goed kunnen..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:28

Tja ik heb eigenlijk ook geen ide ik heb ook de 1e en de 3e gelleerd omdat er 1 kan breken.. Maar waarom niet de 2e? Geen ide..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:31

ik heb het even nagevraagd, maar volgens de zadelmaker van hulsebosch zadels is het omdat het bij een veelzijdigheids zadel de rug dan beter verdeeld over de rug ofzoiets

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:34

Ik heb een tijdje een kieffer (veelzijdigheids)zadel in bruikleen gehad. Het was al een wat ouder zadel, dat altijd gebruikt werd bij het zalmakmaken. Dit zadel had VIER singeslstoten en er zat een koordsingel bij met DRIE gespen.
Ik gebruikte dan meestal de eerste, tweede en vierde singelstoten.

Een singel met drie gespen heb ik nog niet in de winkel zien liggen, en een zadel met vier singelstoten eigenlijk ook niet. Komen ze nog (veel) voor? Of is het iets 'speciaals' uit oudere tijden oid?

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:10

De 2 buitenste (dus in jou geval de 1e en 3e) Wij hebben namelijk ook zadels met 4 singelstoten.
Die in het midden zijn reserve en zo zit de singel het beste
Maar opzich vind ik het niet veel uit maken

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:04

ik gebruik ook de buitenste 2. maar mijn dresuurzadel heeft maar 2 singelstoten, de eerste zit ook in zo'n soort V vorm.