Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

opala schreef:Het is idd maar net hoe de eigenaar van het paard het bekijkt
CCCCorine schreef:opala schreef:Het is idd maar net hoe de eigenaar van het paard het bekijkt
Precies. Dus als je je paard mooi dun in het haar wilt, dan moet je vroeg met dekens beginnen die warm genoeg zijn. Wil je een teddybeer, dan doe je dat niet.
CCCCorine schreef:Enkele paarden op de stal waar ik sta, staan nog zonder dek en die zie je gewoon vol in het haar schieten.

sjakie schreef:Sjaak is bij ons samen met het oudje de enigen die de winterjas aan het aantrekken zijn. Koud heeft hij het niet het is gewoon minder lang licht. Toen in 1 van de vorige stallen het licht tot 22:00 aan bleef hield hij een hele korte vacht in de winter. Vanaf het moment dat het licht eerder uitging is hij ook een jas gaan aanmaken.

Anouar15 schreef:sjakie schreef:Sjaak is bij ons samen met het oudje de enigen die de winterjas aan het aantrekken zijn. Koud heeft hij het niet het is gewoon minder lang licht. Toen in 1 van de vorige stallen het licht tot 22:00 aan bleef hield hij een hele korte vacht in de winter. Vanaf het moment dat het licht eerder uitging is hij ook een jas gaan aanmaken.
Het heeft idd meer te maken met licht, lengte van de dagen, dan met temperatuur.
heeft de DA ook wel eens gemeld. Al was het nu nog 25+ geweest hij had gewoon de jas aangetrokken
. Ik trek hem stiekem wel weer een keer uit

)ellepel schreef:je moet naar de temperatuur kijken.
de ideale temperatuur voor een paard is 15 graden.
ik zou eerst gewoon die deken doen die je nu hebt, en pas als je gaat scheren die 300 grams deken erop.
waarom doe je trouwens 2 dekens over elkaar?