help mijn veulen loopt over me heen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Re: help mijn veulen loopt over me heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 08:38

het is toch zo dat je als hogere in rang het ''recht'' hebt om de lagere in rang altijd aan te reken maar dat dat omgekeerd juist niet zo is?

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:08

Tuurlijk heeft de hogere het recht om contact te maken met de lagere. Maar helaas ben jij op dit moment de lagere want je zegt dat jouw veulen over je heen loopt. Daarbij kunnen sommige paarden niet alle aanrakingen waarderen en zullen dat proberen duidelijk te maken. Een beetje geoefend paardenmens kan aan de gezichtsuitdrukking van het paard zien of hij het leuk vind of niet. Als je die signalen nog niet herkent dan kun je op dit soort signalen letten: weglopen, hoofd wegdraaien, bijten, op je tenen gaan staan en vele varianten op dit. Als ik jou was zou ik dus eerst werken aan de rangorde. Je kunt wel gaan slaan maar dat is alleen symptoombestrijding. Daar los je het werkelijke probleem niet mee op. Als hij niet bij je kan, kan hij je ook niet bijten en hoef je hem ook niet te slaan! Klinkt een stuk vriendelijker toch? Succes!
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 27-09-05 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:20

Ik heb een gedeelte van de reacties gelezen en die gingen met name over bestraffen, maar ik maak uit jouw verhaal op dat je een beetje bang voor het veulen bent en dan is mijn advies om de opvoeding aan een ander over te laten. Een veulen moet in jou zijn meerdere zien dan proberen ze je eigenlijk bijna niet uit en als er eens een hele brutale tussen zit die het toch probeert dan is dit met een paar keer consequent bestraffen zo weer verholpen. veulens en paarden in het algemeen hebben het meteen door als je angstig bent en maken daar gebruik van.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:28

aan oxer en elskevree mijn laatste reactie op elske vree want iets in heear reactie was me niet duidelijk EN IK SLA NOOIT! en corrigerende tik is iets anders dan slaan, slaan is naar mijn idee iets wat je doet uit onmacht omdat je zo stom betn om te denken dat dit iets oplevert, trouwens uit een van mijn vorige reacties blijkt dat het al veel beter gaat tussen mij en abel

oh en tegen oxer ik was idd een beetje bang om gebeten te worden( dat doet best pijn wweetje) maar die angst is over nu ik weet hoe ik em moet corigeren jouw laatste zin is helemaal waar maar als je meer reacties had gelazen had je geweten dat ik juist niet wou opgeven omdat i dit later vaker moet doen dus ik moet het leren( ik krijg natuurlijk begeleiding)

ik hoop dat jullie dit berichtje niet slecgt opvatten want zo is het niet bedoeld, en ik wil geen kwaad bloed zetten ofzo, ik het enkel het idee dat sommige dingen niet duidelijk waren en ik weet uit ervaring dat er dan hele rare dingen kunnen gebeuren,
dus ik moest het even verduidelijken ( het is een tic van me)
desalniettemin ben ik blij dat het jullie aangaat en dat jullie wilden helpen THANKS