dit bedoel ik idd!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Krips schreef:Een cool paardenblad, dat niet tuttig of penny achtig is.. Gewoon iets ertussen in. Snap je wat ik bedoel?
ga maar eens kijken bij de Bruna of where-ever! 
XxJodyxX schreef:een elastisch halster
niet sterk en stug maar erg soepel.
zodat het zegen het paarden hoofd zit en je het voor full en shet kan gebruiken bij full rekt die uit maar is niet stug genoeg om te s strak te gaan zitten. bij shet zit die ook goed vast.
Ik verzorg een shet en heb enet ijdje een paard verzorgd met een heel wat groter hoofd..
Al die halster in vershcillende maten kopen ik werd er gek van:P
Ik zal dit topic wel even uitprinten en maandag meenemen naar school, dan kan iedereen de ideeën even lezen!Oliver schreef:Een soort van springschoenen maar dan met een sponsachtig iets, die de hoeven van je paard vochtig houden bij heel warme en droog weer. Vooral handig bij paarden met droge hoeven.
Of bestaat zoiets ook al?

_Michelle_ schreef:Soms graas ik wel eens aan de hand met mijn paard. Een halstertouw is dan te kort want ik heb geen zin om steeds mee te lopen, maar een longeerlijn gaat steeds tussen zijn benen zitten enzo. Daar scrikt hij niet van maar er kan toch ineens iets gebeuren. Ik zit dan wel eens te denken dat zo'n oprolbare longeerlijn handig is, net zoals je bij hondenriemen heb. Zo komt de lijn waarschijnlijk niet steeds tussen de benen van mn paard en kan ik toch blijven staan. Voor honden heb je ze ook wel vooor grote stevige/sterke honden maar ik weet niet of je die nou wel voor een paard zou kunnen gebruiken. Weet ook niet of ik het echt zo kopen als het op de markt is, want het moet niet zo'n groot zwaar enorm ding zijn
Er is vast nog wel meer maar daar kan ik nu even niet op komen.
(mijn paard staat wel gewoon in de wei hoor, maar soms ben ik ergens waar ik aan de hand graas)
Linet schreef:
Volgens mij bestaat zo'n oprolbare longeerlijn al...
Of ik heb het gedroomd, maar volgens mij heb ik het ergens gezien
Elena schreef:hey,
wie heeft er nou hekel aan poetse??
Marsu schreef:Een telescopisch of opvouwbaar zweepje. Zo'n beetje als zo'n inschuifbare aanwijsstok, maar dan als zweepje. Die dingen zijn altijd zo onhandig lang om mee te nemen en staan altijd in de weg.
Silviabol schreef:Marsu schreef:Een telescopisch of opvouwbaar zweepje. Zo'n beetje als zo'n inschuifbare aanwijsstok, maar dan als zweepje. Die dingen zijn altijd zo onhandig lang om mee te nemen en staan altijd in de weg.
hey ja dat zou makkelijk zijn! liefst lichtgewicht!
dan hoef je ook nooit te twijfelen of je je zweep nou mee naar buiten neemt (zal ik hem nodig hebben? ik heb geen zin om heel de tijd dat ding in mn handen te hebben, valt hij weer enz)
En een lichtgewicht longeerzweep (of zijn die er al?) das echt zo rot als hij zwaar is! en hij past al helemaaaal niet in ons kastje...
Dandy schreef:Ok, ik gooi mijn "gat in de markt" ook op bokt, maar mocht het wat worden, krijg ik dan 1 % van de opbrengst ?![]()
Ik vind het altijd erg onhandig om bij moeilijk laadbare paarden die stang er snel achter te doen. Het is altijd zo'n gepiel om hem snel in de 2 kleine gaten te doen...
Als je die stang nu bovenaan vast kan maken (waar ook de flap zit) met aan beide kanten een gleuf naar beneden tot aan bil-hoogte, dan hoef je alleen maar aan de bovenkant een pin los te trekken oid zodra je paard erin staat, en zoef, de stang glijdt er achter. Natuurlijk wel met een mogelijkheid om de stang er in geval van paniek snel uit te halen, zoals dit ook kan met de voorstang...